Το πρόσωπο του Παύλου Κουρτίδη ξεπροβάλλει μέσα από την οθόνη του υπολογιστή χαμογελαστό. Ο γνωστός έλληνας ηθοποιός βρίσκεται αυτή την περίοδο στην Πολωνία για τα γυρίσματα της πολωνικής σειράς «Klara» (θα προβληθεί από το TVN Warner Bros Discovery), στην οποία και πρωταγωνιστεί. «Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος» δηλώνει. «Δεν περίμενα να συναντήσω αυτή την οργάνωση, αυτούς τους καταπληκτικούς συνεργάτες». Γεννημένος στη Γερμανία, με σπουδές υποκριτικής και χορού στο ArtsEd, έχοντας εργαστεί κυρίως στην Ελλάδα σε τηλεόραση, θέατρο και σινεμά (μέχρι το 2020 διατηρούσε το θέατρο «ΠΚ» στον Νέο Κόσμο), τα τελευταία χρόνια διεκδικεί ρόλους και σε ξένες παραγωγές. «Στην πολωνική σειρά «Klara» κέρδισα τον ρόλο χάρη στον έλληνα casting director Μάκη Γαζή» αναφέρει. «Πραγματικά ο Μάκης είναι ο κλειδοκράτορας, το «διαβατήριο» πολλών ελλήνων ηθοποιών, ώστε να κάνουμε πράγματα στο εξωτερικό». Παράλληλα έχει μόνιμη συνεργασία με ατζέντη, καθώς «χωρίς ατζέντη δεν έχεις πρόσωπο εκτός Ελλάδος» αναφέρει χαρακτηριστικά. Η πλοκή της σειράς Μιλάει με ενθουσιασμό για την πολωνική σειρά, όπου υποδύεται τον Νίκο, έναν Ελληνα που ζει στην Πολωνία. Ουσιαστικά η σειρά, την οποία σκηνοθετεί ο Λούκας Ζαβόρσκι, βασίζεται στο ομώνυμο best seller βιβλίο της Ιζα Κούνα, με την ίδια τη συγγραφέα να κρατάει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην τηλεοπτική μεταφορά. «Πρόκειται για μια μίνι σειρά οκτώ επεισοδίων, με τους διαλόγους να διαδραματίζονται σε πολωνικά και αγγλικά» αναφέρει ο Παύλος Κουρτίδης. «Ο χαρακτήρας του Νίκου που ενσαρκώνω είναι ένας φρεσκοχωρισμένος Ελληνας που διαμένει στη Βαρσοβία. Γνωρίζει την Κλάρα, μια γυναίκα γύρω στα 40 που έχει δεχτεί καταπίεση για πολλά χρόνια και για πρώτη φορά στην πέμπτη δεκαετία της ζωής της αποφασίζει να πάρει τα πράγματα στα χέρια της. Με τον Νίκο αναπτύσσεται μια έντονη σχέση. Είναι ένας άνθρωπος που την ενθαρρύνει. Οταν όμως ο πατέρας του στην Κρήτη πεθαίνει, εκείνος αποφασίζει να γυρίσει στην Ελλάδα και να αναλάβει τα αμπέλια του, ζητώντας της να τον ακολουθήσει». Οπως αναφέρει, η σειρά είναι πολύ πιθανόν να έχει και συνέχεια πέρα των οκτώ επεισοδίων, εάν αποφασιστεί να μεταφερθεί στη μικρή οθόνη και το δεύτερο μέρος του βιβλίου της Ιζα Κούνα «Klara Goes To A Funeral». Οι συνθήκες των γυρισμάτων Πώς είναι λοιπόν είναι οι συνθήκες των γυρισμάτων; «Θυμίζουν Χόλιγουντ» λέει γελώντας. «Φανταστείτε ότι έχω το δικό μου τροχόσπιτο για να αφήνω τα πράγματα μου όταν πηγαίνω στο γύρισμα, να μπορώ να ξεκουράζομαι στα breaks, να διαβάζω απερίσπαστος τα λόγια μου. Tην ίδια στιγμή στο camp όπου πραγματοποιούνται τα γυρίσματα έχει στηθεί ένα τεράστιο λεωφορείο. Μπαίνεις στα αριστερά και βρίσκεσαι στο μακιγιάζ, στα δεξιά το βεστιάριο, μπροστά ανοίγεται το εστιατόριο. Eνας ηθοποιός δεν έχει να ανησυχεί για τίποτα άλλο πέρα από την ίδια την ουσία του γυρίσματος. Σου εξασφαλίζονται όλες οι συνθήκες ώστε να κάνεις τη δουλειά σου απερίσπαστος». Για τον Παύλο Κουρτίδη η «Klara» δεν είναι η πρώτη ξένη παραγωγή στην οποία συμμετέχει. Πέρυσι έπαιξε στη γερμανική σειρά «Die Geisterjäger», η οποία καλώς εχόντων των πραγμάτων θα προβληθεί τους επόμενους μήνες σε διεθνή πλατφόρμα. «Αυτό το άνοιγμα στο εξωτερικό δεν προέκυψε εν μια νυκτί» αναφέρει. «Τα τελευταία επτά χρόνια διεκδικώ ρόλους ασταμάτητα και επιτέλους βλέπω αυτή την προσπάθεια να αποφέρει καρπούς. Ηταν πολλές οι φορές που απογοητεύτηκα. Εχω δεχτεί πολλά «όχι» αλλά έσφιξα τα δόντια. Μέσα από τις συνεχόμενες προσπάθειες κέρδισα την εμπιστοσύνη των casting directors, ώστε να με προτείνουν για ρόλους». Οπως εξηγεί, αφού προταθεί για έναν χαρακτήρα, έπεται η διαδικασία της οντισιόν μέσω του self tape. «Oυσιαστικά μπορεί να σου στείλουν το κείμενο τη Δευτέρα και να απαιτούν να τους στείλεις πίσω το self tape την Τετάρτη. Το self tape από μόνο του είναι μια ολόκληρη τέχνη που απαιτεί μια συγκεκριμένη τεχνική. Δεν έχει καμία σχέση με την υποκριτική στο θέατρο ή μπροστά στην κάμερα. Ο casting director δεν σε γνωρίζει, δεν έχει πολύ χρόνο να σε δει. Οπότε ψάχνει το βλέμμα σου, θέλει να δει τον ρεαλισμό της σκηνής και αυτό πρέπει να συμβεί μπροστά από την κάμερα ενός κινητού που έχεις στήσει σε οριζόντια θέση για να βιντεοσκοπήσεις τον εαυτό σου». Επόμενα σχέδια Ωστόσο τα σχέδιά του δεν περιορίζονται μόνο στο εξωτερικό. Ο ίδιος θα βρίσκεται στη νέα σειρά της ΕΡΤ1 «Ηλέκτρα», ένα ερωτικό δράμα εποχής βασισμένο σε μια ιδέα της συγγραφέως Ελένης Καπλάνη, σε σκηνοθεσία της Βίκυ Μανώλη και σενάριο των Μαντώ Αρβανίτη και Θωμά Τσαμπάνη, ενώ την ίδια στιγμή θα συμμετέχει και στην νέα ταινία του Γιάννη Σμαραγδή με θέμα τη ζωή του Ιωάννη Καποδίστρια. «Αισθάνομαι πολύ περήφανος για αυτή τη συνεργασία. Οπως καταλαβαίνετε, από την πορεία μου αρέσκομαι στα ιστορικά έργα. Εχοντας δουλέψει με τον Μανούσο Μανουσάκη στις σειρές «Κόκκινο ποτάμι» αλλά και «Βαρδιάνος στα σπόρκα», όπως και στο δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ «1821. Η φλόγα της Επανάστασης» ενσαρκώνοντας τον Θ. Κολοκοτρώνη, τώρα ανυπομονώ για τον επόμενο ήρωα της Επανάστασης που θα ερμηνεύσω». Ηθοποιός, αλλά και χορογράφος, το παιδί που ξεκίνησε την πορεία του στην υποκριτική μέσα από τη θεατρική ομάδα των απόδημων ελληνοπαίδων στο Βούπερταλ, το 2009 δημιούργησε στον Νέο Κόσμο το θέατρο «ΠΚ», όπου παρουσίασε πλήθος σημαντικών δουλειών, όπως η παράσταση-χοροθέατρο «Στύγα, η θεά των υδάτων» για τις ανάγκες της οποίας χρησιμοποιήθηκε μια ειδική κατασκευή χωρητικότητας 4 τόνων νερού, αλλά και η παράσταση «Γενοκτονία», η οποία βασίστηκε σε πραγματικά ιστορικά ντοκουμέντα του Πόντου. Ακόμα, σημαντική δουλειά του θεωρείται η χοροθεατρική παράσταση «Λαβύρινθος, από το σκοτάδι στο φως», η οποία παρουσιάστηκε στο Παλλάς και στην οποία ο κρητικός χορός συνδύασε τα βήματά του με τον σύγχρονο, αναδεικνύοντας πολιτισμικά στοιχεία της Μεγαλονήσου. «Με άγγιζαν πάντα στις παραστάσεις μου συγκεκριμένες θεματικές» αναφέρει. «Θέματα μυθολογίας, αλλά και θέματα της πρόσφατης ιστορίας των Ελλήνων. Είμαι περήφανος για τα έργα που παρουσιάσαμε στο «ΠΚ» και όχι μόνο, το 2020 όμως ένιωσα ότι αυτό το θέατρο έκλεισε τον κύκλο του. Ουσιαστικά η πανδημία με βοήθησε να αποφασίσω για το πώς ήθελα να είναι η συνέχεια της καριέρας μου. Ηδη από το 2017 ένιωθα ότι το «ΠΚ» μού απορροφούσε πάρα πολλή ενέργεια σε γραφειοκρατικά ζητήματα και ήταν σαν να είχα ξεχάσει τον καλλιτέχνη Παύλο. Δεν άνοιξα αυτό το θέατρο για να γίνω παραγωγός. Το 2020 αποφάσισα να μπει μία τελεία. Σκέφτομαι ότι εάν δεν το είχα κάνει αυτό, σήμερα δεν θα σας μιλούσα από την Πολωνία, για παράδειγμα».