«Οφείλουμε να κοιτάζουμε το κακό στα μάτια»

Δώδεκα χρόνια μετά τις «Ζωές των άλλων» και οκτώ μετά το «Tourist» ο γερμανός σκηνοθέτης ανέτρεξε στη ζωή και στο έργο του ζωγράφου Γκέρχαρντ Ρίχτερ για να φτιάξει μια δική του μυθοπλασία για τη ζωή στη ναζιστική και στη μεταπολεμική Γερμανία

Ο Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ, ή καλύτερα σκηνοθέτης της παγκόσμιας επιτυχίας «Οι ζωές των άλλων», με χαιρετά εγκάρδια μέσα στο ξενοδοχείο Hungaria του βενετσιάνικου Λίντο. Δείχνει εντυπωσιασμένος όταν μαθαίνει ότι είμαι από την Ελλάδα, την οποία είχε επισκεφθεί στο παρελθόν και από την οποία έχει εξαίρετες αναμνήσεις («πάντα ως τουρίστας» επισημαίνει). Είναι πανύψηλος (πάνω από 2 μέτρα), ογκώδης, χαμογελαστός και – όπως το περιμένεις – με βροντερή φωνή.

Αφορμή για αυτή τη συνέντευξη με τον 46χρονο Φον Ντόνερσμαρκ, του οποίου ολόκληρο το ονοματεπώνυμο είναι ακόμη μεγαλύτερο (Φλόριαν Μαρία Γκέοργκ Κρίστιαν Γκραφ Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ), υπήρξε η τελευταία ταινία του, «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα» («Werk ohne Autor») που προβλήθηκε εντός συναγωνισμού στο φεστιβάλ Βενετίας του 2018. Μια καλή ταινία, ίσως λίγο πιο μεγάλη σε διάρκεια από όσο χρειαζόταν, η οποία παρά το γεγονός ότι κέρδισε μια υποψηφιότητα για το ξενόγλωσσο Οσκαρ εφέτος, διανέμεται με μεγάλη καθυστέρηση στη χώρα μας (από την Πέμπτη 10/10).

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.