Ο τίτλος της θρυλικής ταινίας του 1941 «Ο πολίτης Κέιν» («Citizen Kane») είναι τόσο στενά συνδεδεμένος με τον σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή της, τον Ορσον Γουέλς, που στη συνείδηση του κόσμου το όνομα Χέρμαν Τζ. Μάνκιεβιτς ίσως να μη λέει πολλά πράγματα. Και όμως. Oπως φαίνεται στο «Μανκ» (ο τίτλος παραπέμπει στο παρατσούκλι του Μάνκιεβιτς), την τελευταία, σπουδαία ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ («Seven», «Fight Club», «Social Network»), ο Μάνκιεβιτς, στην πραγματικότητα, υπήρξε η «καταραμένη» ψυχή του «Πολίτη Κέιν», ο άνθρωπος που έπαιξε τεράστιο ρόλο στη διαμόρφωση της ιστορίας και εκείνος που έγραψε το σενάριό της. Και το έκανε έχοντας μάλιστα την εμπειρία τής, κάποτε, φιλίας του με τον εκδότη Γουίλιαμ Ράντολφ Χερστ, τον οποίο ο χαρακτήρας του Κέιν «καθρέφτιζε» και ο οποίος είχε κινήσει θεούς και δαίμονες για να διακόψει τη δημιουργία της ταινίας. O Φίντσερ δίνει έμφαση και στη σχέση του Μανκ με τη διάσημη ηθοποιό Μάριον Ντέιβις (Αμάντα Σέιφριντ) που ήταν σύντροφος του Χερστ. Στο τελευταίο, τρίτο μέρος της ταινίας του Φίντσερ ο Μάνκιεβιτς δέχεται την επίσκεψη διαφόρων προσώπων που τον παρακαλούν να εγκαταλείψει την «τρέλα» του «Πολίτη Κέιν», εφόσον ο Χερστ δεν έπαυε να είναι ένας πανίσχυρος άνθρωπος και μπορούσε να τον καταστρέψει. Αλλά ο Μανκ δεν πίστευε ότι θα μπορούσε να καταστραφεί περισσότερο απ’ όσο κατεστραμμένος ήταν ήδη και πλέον το μόνο που πραγματικά ήθελε ήταν να μείνει γνωστός για αυτό το έργο.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος