Οταν πέρυσι το καλοκαίρι οι θεατές δημιουργούσαν ουρές στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου για να παρακολουθήσουν την πολυαναμενόμενη παράσταση «Οιδίπους» (βασισμένη στο έργο του Σοφοκλή) σε σκηνοθεσία του διεθνούς φήμης Μπομπ Γουίλσον, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί αυτό που θα γινόταν την εφετινή σεζόν. Ο Covid-19 «χτύπησε» σαν θύελλα τους ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο. Χιλιάδες ασθενείς και νεκροί από την Αμερική, την Αγγλία, τη Ρωσία, μέχρι την Ισπανία και την Ιταλία. Ο Πολιτισμός είναι ένας τομέας που επλήγη σε πολύ μεγάλο βαθμό. Εκείνοι οι οποίοι εργάζονται στον χώρο (σκηνοθέτες, ηθοποιοί, παραγωγοί, μουσικοί, χορευτές, σκηνογράφοι, μέχρι ο τελευταίος εργάτης ο οποίος φροντίζει να «στηθεί» μια παράσταση ή συναυλία) βρέθηκαν ξαφνικά χωρίς δουλειά! Παραστάσεις στο Ηρώδειο, στην Επίδαυρο αλλά και σε άλλους χώρους θεατρικούς, συναυλιακούς κ.λπ., έχουν αναβληθεί. Οι περισσότεροι θερινοί κινηματογράφοι, οι οποίοι χάριζαν μια ανάσα δροσιάς, με τους θεατές να παρακολουθούν τις αγαπημένες τους ταινίες μέσα σε μικρούς δροσερούς κήπους, είναι κλειστοί. Οι επιχειρηματίες οι οποίοι βρίσκονται πίσω από αυτούς (όπως και θεατρικοί επιχειρηματίες ή παραγωγοί που διοργανώνουν τις μεγάλες, πολυέξοδες συναυλίες) δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα. Το υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες ότι οι πολιτιστικές εκδηλώσεις σηκώνουν αυλαία στις 15 Ιουλίου. Οι ιδιώτες επιχειρηματίες όμως διστάζουν. Ποιος διακινδυνεύει να «βάλει χρήματα», να επενδύσει σε μια παράσταση όπου το όριο πληρότητας ορίζεται στο 40%; ΤΟ ΒΗΜΑ-Πολιτισμός φιλοξενεί σήμερα μια έρευνα η οποία προσπαθεί να ρίξει φως (συνομιλώντας με γνωστούς παραγωγούς από όλους τους χώρους) σε αυτά που θα γίνουν ή δεν θα γίνουν αυτό το διαφορετικό, δύσκολο καλοκαίρι. Διαβάστε το συγκεκριμένο, πολύ ενδιαφέρον ρεπορτάζ, με σημαντικούς ανθρώπους να καταθέτουν τις απόψεις τους. Αφήνω τη μνήμη μου να γυρίσει και πάλι στο προηγούμενο καλοκαίρι. Ο Μπομπ Γουίλσον είχε παρουσιάσει την παράσταση «Οιδίπους» νωρίτερα στην Πομπηία μπροστά σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό κοινό, που είχε φθάσει στην Ιταλία από διάφορες περιοχές του πλανήτη. Θυμάμαι τα θερμά χειροκροτήματα εκείνο το βράδυ του Ιουνίου στην Επίδαυρο και έπειτα το κλασικό γεύμα για συντελεστές και φίλους στη δημοφιλέστατη ταβέρνα «Λεωνίδας». Ο ελληνολάτρης Μπομπ βρισκόταν αποκλεισμένος όλο αυτό το διάστημα της παγκόσμιας πανδημίας, όπως μου είπαν φίλοι, στο Βερολίνο. Αγνωστο αν οι συνθήκες το επιτρέψουν να έρθει τον Ιούλιο για διακοπές στην Υδρα και στο Πόρτο Χέλι. Ετσι όπως κάνει κάθε χρόνο…
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.