Το «Εrotica», το γνωστό αισθησιακό κομμάτι της Μαντόνα από το ομώνυμο άλμπουμ του 1992, ακούγεται δυνατά στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, καθώς περιμένω τη Δωροθέα Μερκούρη να τελειώσει την πρόβα της. Η ίδια μαζί με έναν δυνατό θίασο (Κλέλια Ανδριολάτου, Αλέξανδρο Βαρδαξόγλου, Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο, Ιντρα Κέιν και Κωνσταντίνο Μπιμπή) πρωταγωνιστεί στο νέο θεατρικό τόλμημα του πολυμήχανου σκηνοθέτη, χορογράφου και διευθυντή του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Κωνσταντίνου Ρήγου. Σε σύλληψη και σκηνοθεσία του ίδιου και κείμενο της Ερις Κύργια, φέρει τον τίτλο «Πεταλούδες στο στομάχι» και πρόκειται για μια παράσταση που πραγματεύεται την «παραισθησιογόνο» επίδραση του έρωτα, ενσωματώνοντας τη μουσική, τον χορό, τα νέα μέσα, αλλά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ερωτας είναι η αιτία

Η πρόβα τελειώνει και η Δωροθέα Μερκούρη χαμογελά. Στο σίγουρο βάδισμά της βλέπεις τη γυναίκα που εμπιστεύτηκαν σχεδιαστές όπως ο Ζαν Πολ Γκοτιέ, τη γυναίκα που παραλληλίζουν εμφανισιακά με την καλή της φίλη Μόνικα Μπελούτσι και που το σαγηνευτικό βλέμμα της μοιάζει να κουβαλά κάτι από τη βούλα της Cinecittà. Η Δωροθέα Μερκούρη, γεννημένη από μητέρα Ελληνίδα και πατέρα Ιταλό, μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στις δύο χώρες, ούσα μάλλον Ιταλιάνα στην Ελλάδα και Greca στην Ιταλία.

Μπαίνει κατευθείαν στο θέμα. «Είμαι ευτυχισμένη για τη συνεργασία με τον Κωνσταντίνο Ρήγο» λέει. «Τον θαυμάζω». Και ύστερα μιλάει με ενθουσιασμό για την παράσταση. «Πρόκειται για ένα έργο που πραγματεύεται τον έρωτα. Που μιλάει για το πόσο τελικά μοιάζει ο έρωτας, αλλά και ο χωρισμός, με μια βουτιά από ψηλά».

Τον κεντρικό ήρωα της παράστασης υποδύεται ο Κωνσταντίνος Μπιμπής. Πρόκειται για ένα ήρωα που δηλώνει πανσέξουαλ και insta-ποιητής, που διασκεδάζει ξέφρενα στα πάρτι, που ερωτεύεται και πληγώνεται ξανά και ξανά μέχρι να γνωρίσει τη Μόλι, που τον εθίζει σαν θανατηφόρο ναρκωτικό. Είναι τελικά ένας ήρωας που αυτοκτονεί από έρωτα και καλεί στην τελετή της κηδείας του μέσω μιας εφαρμογής τις πιο μοιραίες ερωτικές σχέσεις που πέρασαν από τη ζωή του. Φυσικά, η Δωροθέα Μερκούρη είναι μία από αυτές.

«Μα αυτοκτονούν σήμερα οι άνθρωποι από έρωτα;» τη ρωτώ. «Εννοείται» απαντά. «Ο έρωτας μπορεί να σε φτάσει σε απόγνωση. Η ερωτική απογοήτευση, ναι, μπορεί να σε συντρίψει» λέει. Και εκείνη άραγε έχει κάνει πολλές τρέλες για τον έρωτα; «Μα μόνο τρέλες έχω κάνει. Δεν έκανα πότε και κάτι φυσιολογικό. Δεν θα σας αποκαλύψω βέβαια αυτές τις τρέλες, αλλά αισθάνομαι ότι αν δεν τις είχα κάνει δεν θα είχα ζήσει μια ζωή γεμάτη» καταλήγει.

Το κοινό ερωτάται

Ετσι οι θεατές, που παρακαλούνται μάλιστα αν θέλουν να έρθουν στο θέατρο φορώντας μαύρα ρούχα, μέσα από ένα κολάζ από στιγμιότυπα, κείμενα, βίντεο, τραγούδια και χορό θα παρακολουθήσουν αποσπασματικά μερικές εβδομάδες από τη ζωή του κεντρικού χαρακτήρα. Την ίδια στιγμή καλούνται να απαντήσουν και σε ερωτήσεις που θα τους θέσουν οι ηθοποιοί.

Οπως ακόμη έχει δηλώσει ο Κωνσταντίνος Ρήγος, ήθελε να δημιουργήσει ένα έργο για τις ανθρώπινες σχέσεις, έχοντας κατά νου πώς από τη ρομαντική πλευρά του έρωτα φτάσαμε σήμερα στις εφαρμογές γνωριμιών. «Εσείς πιστεύετε στον ψηφιακό έρωτα, τον έρωτα που γεννιέται μέσα από μια εφαρμογή γνωριμιών;» ρωτώ τη Δωροθέα Μερκούρη. «Κοιτάξτε, ειδικά στις ΗΠΑ έχω φίλες που γνώρισαν τον άνθρωπό τους μέσω μιας εφαρμογής και τον παντρεύτηκαν μάλιστα» λέει. «Νομίζω ότι μάλλον έτσι γίνονται στις ημέρες μας οι περισσότερες γνωριμίες, ειδικά στο εξωτερικό. Τώρα, εγώ όχι, δεν το έχω δοκιμάσει. Δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ μια τέτοια εφαρμογή. Φαντάζεστε να το έκανα; Θα είχε πολύ πλάκα» λέει γελώντας.

Υστερα πάλι σοβαρεύει. «Αλλωστε νομίζω ότι οι άνθρωποι όσο μεγαλώνουμε βαραίνουμε λίγο. Κουραζόμαστε να ζούμε αυτή την εξαντλητική ένταση του έρωτα. Εγω μεγαλώνοντας έχω γίνει πιο συντηρητική. Προτιμώ να κάνω φανταστικά πράγματα πρώτα για τον εαυτό μου, τα παιδιά μου και τους φίλους μου, παρά για έναν έρωτα. Ξέρετε, στις οδηγίες που μας δίνουν στο αεροπλάνο σε περίπτωση συντριβής μας λένε να βάλουμε τη μάσκα του οξυγόνου πρώτα στον εαυτό μας και έπειτα στον διπλανό για να τον σώσουμε. Γιατί άμα δεν σωθούμε εμείς πρώτα πώς θα βοηθήσουμε τον άλλο;» λέει.

Αυτό τον χειμώνα θα τον περάσει στην Ελλάδα. «Βρίσκομαι στην Αθήνα γιατί θέλω να κάνω αυτή την παράσταση με τον κ. Ρήγο» αναφέρει. Και ύστερα; «Δεν ξέρω ακόμη πού θα πάω» απαντά. «Κοιτάξτε ο μπαμπάς μου είναι Ιταλός και η μητέρα μου Ελληνίδα. Η πρώτη μου γλώσσα είναι τα ιταλικά. Αγαπώ την ιταλική μου καταγωγή. Η Ελλάδα, το ομολογώ, κάποιες φορές με πληγώνει. Είναι δύσκολη χώρα. Θέλω να πω ότι είναι δύσκολο για εμένα να αποδεχτώ κάποια πράγματα: το πώς μεταχειρίζεται τα ζώα ή το γεγονός ότι οι γυναίκες δεν προστατεύονται, που βλέπουμε γύρω μας αυτές τις φρικτές γυναικοκτονίες. Αισθάνομαι ότι πολλά πράγματα θα έπρεπε να αλλάξουν. Και, ναι μεν αλλάζουν, αλλά με πολύ αργούς ρυθμούς».

Διεθνής καριέρα

Πέρα από την Ελλάδα και την Ιταλία, η ίδια έζησε 14 χρόνια στην Νέα Υόρκη. «Δούλευα εκεί ως μοντέλο και σπούδασα υποκριτική στο Ινστιτούτο Θεάτρου και Κινηματογράφου Lee Strasberg» αναφέρει. «Θυμάμαι στο πρώτο μάθημα που με σήκωσε ο καθηγητής για να παίξω μια σκηνή έτρεμα. Είχα το άγχος της έκθεσης, τον φόβο της σκηνής. Του το εμπιστεύθηκα. Τότε με έβαλε να πω «Αντε και γ@@@@» επί 30 φορές στον κάθε συμμαθητή μου. Ετσι το ξεπέρασα».

Οπως εξηγεί, στα 00s ως Ελληνοϊταλίδα δεν ήταν εύκολο να κάνει καριέρα στις ΗΠΑ. «Έλεγες «καλημέρα» στον υπεύθυνο casting και με το που άκουγε τη ξενική προφορά σου σε έστελνε σπίτι σου. Τα πράγματα ήταν πιο εύκολα αν ήσουν ισπανόφωνη. Μην κοιτάτε σήμερα που το Χόλιγουντ είναι πιο ανοιχτό στις ξένες προφορές. Γι’ αυτό και σήμερα δουλεύω πιο πολύ. Αυτόν τον χρόνο έπαιξα στην ταινία του Αντονι Τσεν «Drift» που προβλήθηκε αυτές τις ημέρες στο αμερικανικό Φεστιβάλ του Sundance (σ.σ.: πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά φεστιβάλ ανεξάρτητου κινηματογράφου στον κόσμο), ενώ παίζω και σε ένα επεισόδιο στη νέα σειρά με τίτλο «Disclaimer» του βραβευμένου με Οσκαρ μεξικανού σκηνοθέτη Αλφόνσο Κουαρόν όπου πρωταγωνιστούν η Κέιτ Μπλάνσετ και ο Κέβιν Κλάιν και θα προβληθεί από το Apple TV+. Πήρα τον ρόλο μέσω οντισιόν. Με την Κέιτ Μπλάνσετ δεν είχα κάποια επαφή στο πλατό, γιατί στη σειρά συναντώ τον χαρακτήρα που υποδύεται σε πιο νεαρή ηλικία και τον ενσαρκώνει άλλη ηθοποιός. Ερχονται και άλλα πράγματα».

«Πεταλούδες στο στομάχι»: Τετάρτη έως Κυριακή στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (Αντισθένους 7 & Θαρύπου).

Πρεμιέρα στις 10 Φεβρουαρίου.