Ενα πανέμορφο μικρό νησί, γνωστό για την ακαταμάχητη έλξη που ασκεί στους καλοκαιρινούς επισκέπτες του. Η ετήσια έκθεση σύγχρονης τέχνης Ammophila στην τρίτη διοργάνωσή της «There Was Land Here Before» αποσκοπεί να εμπλουτίσει τον θερινό χαρακτήρα της Ελαφονήσου. Συγκεκριμένα, αντλώντας έμπνευση από το γεωλογικό παρελθόν του νησιού, το γεγονός δηλαδή ότι ήταν κάποτε μια χερσόνησος συνδεδεμένη με την απέναντι στεριά που όμως ποντίστηκε μετά τον 1ο αιώνα μ.Χ. ύστερα από έναν ισχυρότατο σεισμό, επαναδιαπραγματεύεται τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε και βιώνουμε τους τόπους και τις κυρίαρχες αφηγήσεις που προβάλλονται πάνω σε αυτούς.
«Σε αυτό το τρεμάμενο έδαφος πώς μπορούμε να τις επανεξετάσουμε και να τις αντικαταστήσουμε με συλλογικά όνειρα και ριζοσπαστικές χειρονομίες; Η έκθεση μας καλεί να δώσουμε νέες ερμηνείες και να πούμε ιστορίες για μέρη που μπορεί να είναι τόσο υπαρκτά όσο και κατασκευασμένα μέσα από τις συλλογικές μας φαντασιώσεις: φαντασιώσεις μιας ανύπαρκτης γης, μιας γης που διαφέρει, μιας γης που κατοικείται διαφορετικά, μιας γης που μπορεί να μας ταρακουνήσει, μιας γης σε αποσύνθεση, μιας γης που ανθίζει, μιας γης που τρέμει, μιας γης χωρίς όρια» εξηγούν οι επιμελητές της έκθεσης Εύη Ρουμάνη, Παναγιώτης Κεφαλάς και Περσεφόνη Νικολακοπούλου. Σημειωτέον, η Ρουμάνη ήταν η επιμελήτρια των δύο πρώτων εκθέσεων, με τον Κεφαλά να συμμετέχει στη διοργάνωση και παραγωγή και τη Νικολακοπούλου στον σχεδιασμό των καταλόγων. Μέσα στο ’21 αποφάσισαν να ενώσουν δυνάμεις και επιμελητικά. Εφέτος, αποκρίθηκαν στο κάλεσμά τους καλλιτέχνες όπως οι Μαρίνα Βελησιώτη, Διονύσης Καβαλλιεράτος, Ηλίας Παπαηλιάκης, Νάνα Σαχίνη, Εύα Στεφανή, Αλέξης Φιδετζής, Poka-Yio, Vaskos, αλλά και συγγραφείς και επιμελητές όπως οι Αναστασία Μιχοπούλου, Θεόφιλος Τραμπούλης, Βίκυ Τσίρου, Εβίτα Τσοκάντα.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.