Η αλήθεια είναι ότι όσο πλησιάζουμε προς το καλοκαίρι τόσο ανεβαίνει το «θερμόμετρο» γύρω από τα θέματα του πολιτισμού. Ολοι όσοι εργάζονται στον συγκεκριμένο – δύσκολο, ανταγωνιστικό αλλά πάντα άκρως γοητευτικό – αυτόν χώρο έχουν «φουλάρει» τις μηχανές και ετοιμάζουν πράγματα άκρως εντυπωσιακά και ενδιαφέροντα. Συναυλίες με παγκοσμίου βεληνεκούς ονόματα, όπως ο Ρόμπι Γουίλιαμς, αλλά και πολλούς άλλους big stars και μεγάλα συγκροτήματα (φιλοξενήσαμε σχετικό ρεπορτάζ την προηγούμενη εβδομάδα), παραστάσεις στο Ηρώδειο και στην Επίδαυρο, σημαντικές εκθέσεις σε μουσεία κ.λπ. Τα μουσεία είναι σε πρώτο πλάνο. Είναι ίσως η πρώτη φορά που γίνεται τόσο μεγάλος θόρυβος γύρω από αυτά. Τα μουσεία μας δεν είναι μόνο ότι θα φιλοξενήσουν εκθέσεις που στρέφουν το διεθνές ενδιαφέρον επάνω τους (με πρώτο πάντα το Μουσείο της Ακρόπολης το οποίο ετοιμάζει μόνιμη έκθεση των ανασκαφικών ευρημάτων από το οικόπεδο Μακρυγιάννη με δωρεά από την Τράπεζα της Ελλάδος), αλλά βρίσκονται στο επίκεντρο για σημαντικές αλλαγές που πραγματοποιούνται για πρώτη φορά. Πράγματα που όπως λένε τουλάχιστον εκείνοι που ασχολούνται με αυτά θα τους «χαρίσουν» ένα καινούργιο, περισσότερο φωτεινό και σύγχρονο πρόσωπο ώστε να πλησιάσουν τα πολύ μεγάλα της Ευρώπης και της Αμερικής. Το Νέο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (το αγαπημένο Αρχαιολογικό στην Πατησίων που την τελευταία φορά που το είχα επισκεφθεί ένιωσα μία «εγκατάλειψη», κάτι όχι όμορφο και αισιόδοξο τέλος πάντων) βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων. Η ανέγερση του νέου Αρχαιολογικού Μουσείου είναι γεγονός, το υπουργείο Πολιτισμού μέσα από μία συνέντευξη Τύπου ανακοίνωσε ότι η σύνδεση του νέου χώρου με το Ακροπόλ δεν θα είναι υπόγεια, όπως είχε ανακοινωθεί παλιότερα, αλλά θα γίνεται επιφανειακά. Η επικρατέστερη αρχιτεκτονική πρόταση είναι ως γνωστόν αυτή του γραφείου Τσίπερφιλντ σε συνεργασία με αυτό του Αλέξανδρου Τομπάζη. Υπάρχουν διαμαρτυρίες για το τι ακριβώς γίνεται ως προς την επιλογή των αρχιτεκτόνων, πιστεύω όμως ότι ο Ντέιβιντ Τσίπερφιλντ είναι πολύ σοβαρός, θα δούμε τι θα γίνει στο τέλος. Κάποιοι λένε γιατί δεν επελέγησαν ο Ρέντσο Πιάνο, ο Ζαν Νουβέλ, ο Κένγκο Κούμα (τον είχαμε φιλοξενήσει στο BHMAgazino) κ.ά. Μα ο κ. Πιάνο έβαλε την υπογραφή του στο ΚΠΙΣΝ, ο κ. Νουβέλ γνωρίζει πολλά πράγματα γύρω από την Ελλάδα (αποτελεί συνεργάτη στην Κύπρο του Δάκη Ιωάννου), ας «δοκιμάσουμε» και κάποιον άλλον ο οποίος έχει πραγματικά περγαμηνές όσον αφορά τη δουλειά του (όπως οι top Πιάνο και Νουβέλ). Ολα φαίνονται στην πράξη…
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος