Μπορεί να είναι μικρή, «σαν ένα είδος «boîte-en-valise», ένα κουτί που το μεταφέρουμε μαζί μας όπου πάμε», όπως εξηγούσε ο Ντάνιελ Μπιρνμπάουμ στους Τζεφ Κουνς και Δάκη Ιωάννου για την έκθεση που επιμελήθηκε με τον Μασιμιλιάνο Τζιόνι και εγκαινιάστηκε την περασμένη Δευτέρα από το Ιδρυμα ΔΕΣΤΕ στα Σφαγεία της Υδρας, η οποία πραγματεύεται την επίδραση της τεχνολογίας στην ανθρώπινη φαντασία, όμως κάθε γωνιά της είναι μια αφορμή για να σταθείς. Να πάρεις τον χρόνο σου, να παρατηρήσεις. Να μη σου ξεφύγει τίποτα από τους πάνω από 30 καλλιτέχνες που «χώρεσαν» στο κεντρικό κτίσμα, αλλά και στον περιβάλλοντα χώρο.
Μερικά, φυσικά, από τα έργα κάνουν αμέσως αισθητή την παρουσία τους, όπως το «Chalk & Cheese» (2022) του Ελβετού Ουρς Φίσερ, σήμα κατατεθέν του οποίου είναι τα έργα από κερί. Στη συγκεκριμένη όμως περίπτωση, ο ηλεκτρονικός μηχανισμός που μας καλωσορίζει από τη σκεπή ενός κτιρίου, πριν καν φτάσουμε στην έκθεση, στον δρόμο προς τα Σφαγεία, είναι από ακρυλικό και σιλικόνη και απεικονίζει δύο κανονικού μεγέθους άνδρες να τραβούν έναν τρίτο με σώμα μωρού, μια ο ένας, μια ο άλλος προς το μέρος του, σε μια ασταμάτητη μηχανική κίνηση πέρα δώθε. Ενα «αέναο μηχανικό μπαλέτο», όπως γράφουν οι διοργανωτές, στο οποίο είναι «εγκλωβισμένα» τα έργα της έκθεσης.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.