Αφού του προσέφερε μια προσωπική ξενάγηση στο «δικό του» Λονδίνο με στάσεις για να δουν από κοντά τα έργα του στη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών και στην Εθνική Πινακοθήκη Πορτρέτων, δύο μέρες στο Παρίσι και το Λούβρο και στη συνέχεια φιλοξενία δύο εβδομάδων στο σπίτι του στο Χόλιγουντ Χιλς, γεμάτες από επισκέψεις σε μουσεία και γκαλερί, ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ κατέληξε να κάνει το πορτρέτο του 32χρονου τότε Ματίας Βάισερ στο στούντιό του. Εχοντας τοποθετήσει έναν καθρέφτη από πίσω του ώστε ο νεαρός καλλιτέχνη να μπορεί να βλέπει ακριβώς τις κινήσεις του μέντορά του, περνούσαν μαζί αρκετές ώρες της ημέρας χωρισμένες σε 20λεπτες συνεδρίες. Ηταν πραγματικά ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα για τον γερμανό ζωγράφο, ο οποίος ανέκαθεν παρακολουθούσε τη ζωή και το έργο του σπουδαίου άγγλου εικαστικού, ενός εκ των σπουδαιότερων του 20ού αιώνα.
Αυτά διαδραματίστηκαν το 2005 και είναι μία μόνο από τις πολλές περιπτώσεις καλλιτεχνικής καθοδήγησης που έχουν πραγματοποιηθεί χάρη στο πρόγραμμα «Rolex Mentor and Protégé Arts Initiative» που προσφέρει εδώ και μία 20ετία η ελβετική ωρολογοποιία σε νέους καλλιτέχνες σε ολόκληρο τον κόσμο. Σπουδαίοι μέντορες από όλους τους καλλιτεχνικούς χώρους αναλαμβάνουν τον ρόλο του μέντορα για κάποιον νέο συνάδελφό τους και τους μεταλαμπαδεύουν τις γνώσεις τους, ώστε και οι ίδιοι να τις μεταδώσουν στις επόμενες γενεές.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.