Στην κλειστή κοινότητα των Φιλιππινέζων Χαρισματικών Καθολικών του Πειραιά, η Εμυ που έχει μόλις καλωσορίσει την αδερφή της, την Τερέζα, νιώθει ξένη. Οταν η τελευταία μένει έγκυος, η Εμυ νιώθει τον εαυτό της να έλκεται από μυστηριώδεις δυνάμεις που κατοικούν μέσα της οι οποίες θα συμβάλουν στην κορύφωση της ιστορίας… Ολα αυτά στην «Αγία Εμυ», ένα πραγματικά αταξινόμητο φιλμ που μοιάζει με διασταύρωση μιας αύρας μυστικισμού και κοινωνικού δράματος. Αποτελεί την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της νέας, ταλαντούχας σκηνοθέτριας Αρασέλης Λαιμού που με θάρρος έστρεψε τον φακό της σε μία κοινότητα εν πολλοίς άγνωστη όχι μόνο στην ελληνική κινηματογραφία αλλά και στην ελληνική κοινωνία, και αυτή δεν είναι άλλη από την κοινότητα των Φιλιππινέζων στην Αθήνα και τον Πειραιά. Το αποτέλεσμα είναι μια άκρως ενδιαφέρουσα ταινία που μετά την αξιόλογη πορεία της σε διάφορα φεστιβάλ ανά τον κόσμο, ανοίγει τώρα και στην Ελλάδα.
Ολα ξεκίνησαν όταν η Αρασέλη Λαιμού διάβασε ένα ιαπωνικό διήγημα από τα «Ημερολόγια εγκυμοσύνης» της Γιόκο Οκάουα. «Αφορούσε μια κοπέλα που είχε μείνει έγκυος και την παρακολουθούσε η αδελφή της. Το γράψιμο ήταν πολύ κλινικό, χωρίς καθόλου ρομαντισμό και αυτό μου άρεσε. Αναρωτήθηκα πώς θα μπορούσαν να είναι αυτές οι δύο κοπέλες στην Αθήνα; Οπότε μου ήρθε στο μυαλό η κοινότητα των Φιλιππινέζων και εκεί τοποθέτησα τη δική μου ιστορία». Κάνοντας την έρευνά της στην κοινότητα, η Λαιμού επισκέφτηκε και την Καθολική Εκκλησία των Φιλιππινέζων στον Πειραιά προκειμένου να δει αν κάτι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει και από εκεί. «Συγκινήθηκα πολύ από τον τρόπο λατρείας τους, την αφοσίωσή τους αλλά και το πώς μέσα από αυτή τη λατρεία, όλοι έρχονταν πολύ κοντά μεταξύ τους, γνώριζαν καλύτερα ο ένας τον άλλον». Μια μέρα, η ίδια υπήρξε μάρτυρας τελετής «μαζικής θεραπείας» που επίσης βρήκε ενδιαφέρον στοιχείο. «Με το που την είδα, θέλησα να το βάλω και αυτό το στοιχείο στη μία ηρωίδα της ταινίας μου».
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος