Με την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας «The Kindness of Strangers» («Η καλοσύνη των ξένων»), ένα κοινωνικό δράμα της Δανέζας Λόνε Σέρφιγκ πάνω στις ιστορίες τεσσάρων ανθρώπων στην πιο κρίσιμη φάση της ζωής τους, άνοιξε τη περασμένη Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου στην τεράστια αίθουσα Μπερλινάλε της πλατείας Πότσνταμερ η εφετινή διοργάνωση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου. Για 69η φορά στην ιστορία της και με πρόεδρο της κριτικής επιτροπής τη γαλλίδα ηθοποιό Ζιλιέτ Μπινός, η κινηματογραφική Μπερλινάλε δίνει τη δική της σινεφίλ πινελιά σε μια πόλη που ούτως ή άλλως χαρακτηρίζεται από λάμψη, ομορφιά και μια ακούραστη (και ακόρεστη) φιλότεχνη διάθεση. Βέβαια, τα τελευταία χρόνια, το Φεστιβάλ Βερολίνου έχει χάσει πόντους δίπλα στα εξίσου μεγάλα των Καννών και της Βενετίας. Οι Κάννες, ένα «φεστιβάλ αγοράς», δεν χρειάζονται συστάσεις, όσο για τη Βενετία, θεωρείται πια το φεστιβάλ-προάγγελος των Οσκαρ, όπως είδαμε ότι έγινε εφέτος με τις βραβευμένες εκεί ταινίες «Η ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου και «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν. Επίσης, το γεγονός ότι κάποια στιγμή η ημερομηνία απονομής των Οσκαρ μετακινήθηκε από τον Μάρτιο στον Φεβρουάριο, έπληξε βαριά την Μπερλινάλε, που είδε τους σταρ οι οποίοι πήγαιναν στο Βερολίνο για την «οσκαρική» προώθηση των ταινιών τους να την εγκαταλείπουν. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου που στο εφετινό διαγωνιστικό πρόγραμμα της Μπερλινάλε βρίσκουμε το «Vice», μια ταινία που έχει ανοίξει εδώ και μήνες σε όλον τον κόσμο και διεκδικεί αρκετά Οσκαρ. Ο μόνος λόγος για τον οποίο έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα είναι επειδή το φεστιβάλ χρειάζεται ονόματα όπως του πρωταγωνιστή του, υποψήφιου για Οσκαρ Κρίστιαν Μπέιλ. Αν ο Μπέιλ έρθει στο Βερολίνο, θα το κάνει μόνο και μόνο για να διασφαλίσει ψήφους στα Οσκαρ, υπενθυμίζοντας στα μέλη της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου την αξία της ερμηνείας του.
Νιόφερτοι και έμπειροι
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος