Το λουκέτο στον Πολιτισμό είναι πλέον γεγονός. Τα εμβληματικά (αλλά και τα μικρότερα, εξίσου όμως σημαντικά) μουσεία της χώρας αρχίζουν να κλείνουν σιγά-σιγά. Οι θεατρικές σκηνές, συναυλιακοί χώροι, γκαλερί, όλα αυτά τέλος πάντων που γέμιζαν με ένα διαφορετικό, υπέροχο, μοναδικό φως τη ζωή μας, δεν θα υπάρχουν για έναν μήνα περίπου. Οι μεγάλες εκδηλώσεις ματαιώθηκαν. Οι τεράστιες παραγωγές που είχε αναγγείλει η Εθνική Λυρική Σκηνή αλλά και το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών «μεταφέρονται» τον Δεκέμβριο. Πρόκειται για τον μήνα της γιορτής. Είναι ο μήνας των Χριστουγέννων, της χαράς, λάμψης, αισιοδοξίας. Οι περισσότεροι συνηθίζαμε να αντιμετωπίζουμε τον συγκεκριμένο μήνα με μια… παιδική ανυπομονησία. Στη σκέψη μας υπήρχαν χριστουγεννιάτικα δένδρα, χιλιάδες λαμπιόνια και αστραφτερές μπάλες, εκτυφλωτικά φώτα και δώρα, τυλιγμένα σε τεράστιους κόκκινους φιόγκους. Αυτός εδώ ο Δεκέμβριος είναι όμως διαφορετικός. Η παγκόσμια πανδημία έχει αλλάξει τα πράγματα με δραματικό τρόπο. Ολοι μας περιμένουμε με αγωνία μετά την ανακοίνωση του lockdown αν τον Δεκέμβριο θα υπάρξει κάποια ελπίδα. Τα καταστήματα θα ανοίξουν και πάλι; Χιλιάδες εργαζόμενοι σε ολόκληρη τη χώρα, επιχειρηματίες, οι άνθρωποι οι οποίοι δουλεύουν στον Πολιτισμό (είναι αυτοί οι οποίοι έχουν πληγεί περισσότερο) αναμένουν κάποιο ευχάριστο νέο. Η αλήθεια είναι ότι μερικές από τις σημαντικότερες, πραγματικά πολύ ακριβές παραγωγές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, του Μεγάρου Μουσικής και κάποιες εκθέσεις (βλέπε Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης) με ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν «μετατεθεί» τον Δεκέμβριο. Ο κόσμος που αγαπάει τον Πολιτισμό έσπευσε (με αυστηρά μέτρα προστασίας) να παρακολουθήσει τη «Μαντάμα Μπατερφλάι» στην αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος» της ΕΛΣ. Εγιναν τελικά μία-δύο παραστάσεις με τη διάσημη Ερμονέλα Γιάχο, μετά όμως… ήρθε το λουκέτο. Η Γιάχο ήταν εδώ για συγκεκριμένες παραστάσεις. Δύο εβδομάδες πριν, επέστρεψε (μέσω Φρανκφούρτης όπου είχε μια επαγγελματική υποχρέωση) στη Νέα Υόρκη όπου ζει και εργάζεται (Metropolitan Opera). Θα κρατήσω στη μνήμη μου τη συνάντηση μετά το τέλος της παράστασης. Η star της όπερας χαρακτήρισε το BHMAgazino, εκεί όπου είχε γίνει εξώφυλλο, ένα από τα καλύτερα, υψηλής αισθητικής περιοδικά που έχει δει σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι επόμενες παραστάσεις (με αντικαταστάτρια την ξανθιά, όμορφη Λετονή Κριστίνε Οπολάις) δεν έγιναν. Ακριβώς όπως ο περίφημος «Δον Κιχώτης». Η πρεμιέρα στις 21 Νοεμβρίου με το Μπαλέτο της ΕΛΣ σε χορογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου, κοστούμια της διεθνούς Μαίρης Κατράντζου και τη συμμετοχή του διάσημου βραζιλιάνου χορογράφου και χορευτή Ντιάγκο Μπορντίν, δεν θα πραγματοποιηθεί. Ο κορυφαίος τενόρος Γιόνας Κάουφμαν δεν εμφανίστηκε την Παρασκευή που μας πέρασε στο Μέγαρο, οι θεατρικές σκηνές με εξαιρετικά έργα του ελληνικού και διεθνούς ρεπερτορίου κλείνουν τις πόρτες τους. Ας ελπίσουμε για το καλύτερο…

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω