Με μια πρώτη ματιά, η εικόνα ενός γερανού φορτωμένου με τούβλα που υπάρχει σήμερα σε κάποιο σημείο της πόλης της Αμμοχώστου ίσως να μην προκαλεί εντύπωση. Ωστόσο, η οικειότητα που έχεις με αυτή τη μάλλον συνηθισμένη εικόνα οικοδομικής εγκατάστασης αφανίζεται όταν πληροφορείσαι ότι ο συγκεκριμένος γερανός παραμένει στο ίδιο ακριβώς σημείο από το 1974, όταν η οικοδομή είχε αρχίσει αλλά και συμπέσει με τη μαζική εγκατάλειψη του νησιού εξαιτίας της εισβολής των Τούρκων. «Η εικόνα είναι ανατριχιαστική· νιώθεις σαν να έχει παγώσει ο χρόνος» θα πει στο «Βήμα» η κυρία Ευαγγελία Μπαφούνη, διευθύντρια Πολιτισμού της Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά, η οποία εντυπωσιάστηκε όταν είδε από κοντά τον γερανό κατά τη διάρκεια ενός από τα ταξίδια της στην Κύπρο, όταν γίνονταν τα πρώτα βήματα για την υλοποίηση μιας πολιτιστικής κίνησης μέγιστης σημασίας: της έκθεσης «Αμμόχωστος – Πειραιάς: Διαδρομές επί σκοπού», που περιλαμβάνει έναν σημαντικό αριθμό έργων εμβληματικών ελλήνων και κύπριων εικαστικών τα οποία βρίσκονταν στην Αμμόχωστο όταν έγινε η εισβολή και κατόπιν χάθηκαν. Εκθεση σημαντικότατη όχι μόνο για το προφίλ του Δήμου Πειραιά και του «αδελφού» του Δήμου Αμμοχώστου, αλλά «για ολόκληρη την Ελλάδα» όπως υποστηρίζει ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης. Γιατί τελικά και αυτά τα έργα θαρρείς ότι είχαν μείνει παγωμένα στον χρόνο, εγκαταλελειμμένα ποιος ξέρει πού, «απροστάτευτα». Σήμερα, για την ακρίβεια από αύριο Δευτέρα 3 Απριλίου που η έκθεση εγκαινιάζεται στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, επιτέλους τα έργα αυτά «ανασταίνονται».
Λιμάνια σε εικαστικές διαδρομές
Μέσω της εικαστικής έκθεσης «Αμμόχωστος - Πειραιάς: Διαδρομές επί σκοπού», που περιλαμβάνει έργα σπουδαίων δημιουργών, η πόλη-φάντασμα της Κύπρου δείχνει να βρίσκει ξανά τη φωνή της.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.