Υποδύεται τον Δημοσθένη Κουβά, έναν διοικητή της αστυνομίας στην Κέρκυρα που συνταξιοδοτείται. Αρνούμενος όμως να αποδεχτεί τη νέα του πραγματικότητα, πιέζει για να αναλάβει μια τελευταία υπόθεση, εκείνη της δολοφονίας του Χαράλαμπου.

Η εξιχνίαση όμως της δολοφονίας αυτής είναι μόνο η αφορμή. Είναι ένας αστυνομικός που απέχει από τα στερεότυπα του επαγγέλματος. Οπως λέει ο Κώστας Μπερικόπουλος μιλώντας στο «Βήμα», ο Δημοσθένης είναι «ένας σοβαρός άνθρωπος, όμως πολύ βρώμικος αστυνομικός που τα παίρνει από παντού, με παρελθόν γεμάτο σκοτεινές υποθέσεις, έχει τις δικές του «αχίλλειες πτέρνες». Ταυτόχρονα είναι και φοβερός γκαφατζής».

Η προσωπικότητα του Δημοσθένη θα αποκαλυφθεί στον τρίτο κύκλο του «Maestro», που έρχεται στο Mega αύριο, Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου, στις 22.00.

Μετρά σχεδόν 40 χρόνια στον χώρο, όμως η παρουσία του στην τηλεόραση είναι σχεδόν μηδαμινή. «Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω πολύ μεγάλη εμπειρία και συμμετοχή στην τηλεόραση. Οταν πρωτοξεκίνησε η ιδιωτική τηλεόραση είχα κάνει μια-δυο γκεστ εμφανίσεις, αλλά έκτοτε, επειδή ήμουν συνεχώς πρόβα – παράσταση, δεν είχα τον χρόνο να ασχοληθώ. Κάποια στιγμή η Πηγή Δημητρακοπούλου μου ζήτησε να παίξω έναν ρόλο στο «10» του Καραγάτση. Ηταν μια πάρα πολύ ωραία συνεργασία και μια πολύ ωραία σειρά. Στην κυριολεξία από τότε είχα να κάνω τηλεόραση. Πριν από το «Maestro» συμμετείχα στη σειρά «Αυτή η νύχτα μένει»».

Με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη δεν γνωρίζονταν. Κάποια στιγμή δέχτηκε ένα τηλεφώνημα από τον καταξιωμένο δημιουργό. Αυτό που τον ξάφνιασε περισσότερο ήταν το γεγονός ότι ο Παπακαλιάτης είχε στο μυαλό του τη φωνή του όταν έγραφε τον χαρακτήρα του Δημοσθένη Κουβά. «Δεν είχα ρωτήσει ποτέ όμως ούτε τον ίδιο, αλλά ούτε και τη φίλη μου, τη Χάρις (σ.σ. Αλεξίου), ποιος του μίλησε για εμένα. Τώρα που το λέτε, θυμάμαι, τη Χάρις να μου ζητάει κάποιες παραστάσεις που έχω μαγνητοσκοπημένες και τότε μου είπε ότι είχε μια κουβέντα με τον Χριστόφορο και ήθελαν να δουν το υλικό αυτό μαζί».

Ο ίδιος εντυπωσιάστηκε από το βάθος του χαρακτήρα του στη σειρά, ιδιαίτερα με την ανάπτυξη που παρουσίασε στα σενάρια του τρίτου κύκλου. «Με συγκίνησε γιατί συνειδητοποίησα ότι το έκανε ο Χριστόφορος για τον Κώστα. Τον πήρα αμέσως τηλέφωνο να τον ευχαριστήσω προσωπικά. Δεν είναι μόνο ότι έγραψε έναν πολύ ωραίο ρόλο, αλλά μου έκανε ένα πολύ ωραίο δώρο. Από τότε που βγήκα στο θέατρο, αυτό που ήθελα πάντα να κάνω είναι να παίζω πολύ διαφορετικούς ρόλους. Να μην τυποποιηθώ μέσα σε έναν χαρακτήρα και σε έναν τρόπο παιξίματος. Μου άρεσε πάρα πολύ να αλλάζω από έργο σε έργο. Τώρα με τις ανατροπές που έχει ο Δημοσθένης, νιώθω ότι είναι το βούτυρο στο ψωμί του ηθοποιού» αναφέρει ενθουσιασμένος.

Τη συνεργασία του με τους συντελεστές του «Maestro» μπροστά και πίσω από τις κάμερες τις χαρακτηρίζει ως μια από τις πιο ευχάριστες εμπειρίες. Ο Χριστόφορος, όπως λέει, είναι ένας πολυτάλαντος δημιουργός που μπορεί να εμπνεύσει και να καθοδηγήσει τους συνεργάτες του με ευγένεια αλλά και απαιτητικότητα.

Τον ρωτάω αν θεωρεί ότι η σειρά λειτούργησε ως καθρέφτης της κοινωνίας μας και γι’ αυτό τράβηξε το ενδιαφέρον του τηλεοπτικού κοινού. Η τέχνη, απαντά, έχει τη δύναμη να λειτουργήσει ως καθρέφτης της κοινωνίας, επιτρέποντας στους ανθρώπους να δουν τον εαυτό τους μέσα από τους ήρωες και τις ιστορίες που παρουσιάζονται.

«Μπορεί βλέποντας κάτι στην τηλεόραση με τον τρόπο που το αποδίδει το «Maestro» να έχει συμβάλει και να έχει αποδεχτεί κάποιος γονιός το παιδί του» λέει περιγράφοντας μία ιστορία αποδοχής που αφορούσε έναν νεαρό γκέι στην επαρχία, όπου η μητέρα του αποδέχτηκε τη διαφορετικότητά του αφού είχε παρακολουθήσει τη σειρά. Επειτα όμως αναφέρεται σε άλλη περίπτωση που η οικογένεια απέρριψε το παιδί της εξαιτίας της διαφορετικότητάς του.

«Δεν έχει σχέση αν είσαι στην επαρχία ή σε ένα αστικό κέντρο, οι παθογένειες αυτές υπάρχουν παντού» σημειώνει. Πιστεύει όμως πως η τηλεόραση και γενικότερα η τέχνη έχουν τη δύναμη να αλλάξουν τον τρόπο σκέψης της κοινωνίας, φέρνοντας δύσκολα ζητήματα στο προσκήνιο με φυσικότητα και ευαισθησία. Παράλληλα, επισημαίνει την ανάγκη για συνεχή ενημέρωση και παιδεία από την πολιτεία, προκειμένου να επιτευχθεί κοινωνική πρόοδος. Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «είναι θέμα χρόνου», αλλά χρειάζεται και εκπαίδευση από το σχολείο και την τηλεόραση για να καλλιεργηθεί μια νέα γενιά με διαφορετική νοοτροπία.

Στο θέατρο

Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εντατικές πρόβες για την παράσταση «Η κληρονομιά μας» του Μάθιου Λόπεζ που θα ανέβει στο Εθνικό θέατρο στις 7 Φεβρουαρίου 2025. Το έργο αντλεί έμπνευση από το μυθιστόρημα  «Επιστροφή στο Χάουαρντς Εντ» του Ε.Μ. Φόρστερ και αφηγείται την ιστορία τριών γενεών ομοφυλόφιλων ανδρών στη Νέα Υόρκη, εξερευνώντας με ειλικρίνεια τις ζωές τους και ταυτόχρονα θέματα που αφορούν ολόκληρη την ανθρωπότητα.

«Είναι ένα καταπληκτικό έργο και αρκετά σύγχρονο. Οταν πριν από δύο χρόνια μου είχε κάνει την πρόταση ο Γιάννης Μόσχος το διάβασα και του είπα αμέσως «ναι». Συμφωνήσαμε όμως να το ανεβάσουμε όταν έρθει η στιγμή του. Εφτασε λοιπόν αυτή η στιγμή. Τώρα που ασχολούμαστε με το έργο, κι όσο το μελετάω, κάθε φορά που κάνω μια σκέψη, ανακαλύπτω και κάτι το εξαιρετικό, το καινούργιο. Είναι σπουδαίο έργο. Βέβαια μιλάμε για τη Νέα Υόρκη που είναι άλλα μέτρα και άλλα σταθμά. Εχουμε λίγο χρόνο ακόμη να διανύσουμε για να φτάσουμε εκεί» καταλήγει.

Στην πρώτη θέση και τον Νοέμβριο το MEGA

Στην κορυφή της τηλεθέασης βρέθηκε και τον Νοέμβριο το MEGA (περίοδος αναφοράς 1-27 Νοεμβρίου). Νέες προτάσεις μυθοπλασίας και ψυχαγωγίας ήρθαν να προστεθούν στο πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα του σταθμού και μαζί με το ασυναγώνιστο ενημερωτικό πρόγραμμα, το κανάλι κατέλαβε με διαφορά την πρώτη θέση με 14% στο σύνολο και 12,8% στο δυναμικό κοινό 18-54 ετών.

Την υψηλότερή του επίδοση στο δυναμικό κοινό με 13,4% σημείωσε την εφετινή σεζόν το κεντρικό δελτίο ειδήσεων «MEGA γεγονότα». Οι εκπομπές «Live News» (20% στο σύνολο), «Κοινωνία Ωρα MEGA» (18% στο δυναμικό κοινό), «Φως στο τούνελ» (33,2% στο σύνολο) και «Buongiorno» (13,5% στο δυναμικό κοινό) παραμένουν η πρώτη επιλογή των τηλεθεατών. Κατά τον γενέθλιο μήνα του, το MEGA αύξησε σημαντικά τη διαφορά από τον δεύτερο τηλεοπτικό σταθμό στην prime time και επικράτησε με 16,7% στο σύνολο και 13,7% στο δυναμικό κοινό. Η επιστροφή του «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» άγγιξε το 31,1% στο δυναμικό κοινό. Υψηλές πτήσεις σημείωσαν και οι σειρές «Η γη της ελιάς», «Εχω παιδιά» και «Famagusta».