Η καρδιά μιας πόλης μοιάζει να καθρεφτίζεται στους τοίχους της. Οταν τους κοιτάμε, μοιραία διεισδύουμε στην ίδια την ουσία της, καθώς αντανακλούν τις αισθητικές, κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές πλευρές της. Και μάλλον από αρχαιοτάτων χρόνων αυτό συνέβαινε. Οι τοίχοι της Πομπηίας, που η έκρηξη του Βεζούβιου φρόντισε να διατηρηθούν στον χρόνο, με τις κατάρες, τα μαγικά ξόρκια και την πολιτική σάτιρα που φέρουν δεν μαρτυρούν πολλά για τον χαρακτήρα αυτής της αρχαίας πόλης; Αυτή ακριβώς η σύνδεση των εικονογραφημένων τοίχων μιας πόλης με το κοινωνικο-οικονομικό και πολιτικό της γίγνεσθαι αναδεικνύεται στο βιβλίο του Θανάση Χουλιαρά «Τα μάτια της πόλης. Μια συνολική θεώρηση της street art. Η περίπτωση της Αθήνας», το οποίο μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Εντύποις. Από την πρώτη σελίδα γίνεται ξεκάθαρο ότι δεν αποτελεί έναν λευκωματικού τύπου οδηγό της εγχώριας street art σκηνής, αλλά ότι αντίθετα ο συγγραφέας, υποψήφιος διδάκτορας στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΕΚΠΑ, τραγουδιστής και ιδρυτικό μέλος του rock σχήματος KollektivA, επιχειρεί να σκιαγραφήσει τον χαρακτήρα της ελληνικής street art μέσα από τις συνθήκες που τη γέννησαν, στρέφοντας ιδιαίτερα τον φακό του στην περίοδο της οικονομικής κρίσης.
Μια συνολική επισκόπηση
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.