Λίγες μέρες μετά την αναστολή λειτουργίας των θεάτρων, ο σκηνοθέτης Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος έφυγε για το νησί του, την Ανδρο, μαζί με τη σύζυγό του, τη μεταφράστρια Κοραλία Σωτηριάδου. Εκεί παραμένει μέχρι σήμερα. «Πήγα για να προετοιμαστώ για την καλοκαιρινή παράσταση που είχα αναλάβει στο Φεστιβάλ Αθηνών: «Ο γάτος που έμαθε σ’ ένα γλάρο να πετάει» του Λουίς Σεπούλβεδα» αναφέρει από την άλλη γραμμή του ακουστικού. «Δυστυχώς ματαιώθηκαν όλες οι παραστάσεις του Φεστιβάλ στην Πειραιώς, μαζί και οι ελπίδες των ανθρώπων που θα εργάζονταν για να τα βγάλουν πέρα το καλοκαίρι, κι εγώ έμεινα στο νησί δουλεύοντας τα θεατρικά σχέδια του χειμώνα, όσο κι αν φοβάμαι ότι θα είναι χειμώνας χωρίς θέατρα. Στη Γαλλία, στη Γερμανία αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο να είναι λευκή αυτή η χρονιά και επιδοτούν τους εργαζόμενους. Εντάξει, δεν είμαστε ούτε Γαλλία ούτε Γερμανία. Αλλά και πάλι, τηρουμένων των αναλογιών, πρέπει να υπάρξει από τώρα πρόβλεψη για τους ανθρώπους των τεχνών».
Είναι φυσικό να μονοπωλεί τη συζήτηση η επόμενη ημέρα που ξημερώνει για τον σύγχρονο πολιτισμό. «Ο Πρωθυπουργός στη διάρκεια της επίσκεψής του στο Εθνικό Θέατρο παραδέχτηκε μ’ έναν τρόπο ότι δεν έχουν γίνει όσα θα έπρεπε για τον κόσμο των τεχνών, γι’ αυτό και δήλωσε ότι: «Δεν θα αντιμετωπιστεί ο πολιτισμός ως προϊόν αγοράς. Δεν θα αφήσουμε ξεκρέμαστους τους ανθρώπους της τέχνης τον χειμώνα». Ας ακούσουν λοιπόν οι αρμόδιοι την πρωτοβουλία Support art workers, την ΕΜΚΕΘΙ, την ένωση παραγωγών και όσους ακόμα έχουν προτείνει λύσεις. Υπάρχει και η διεθνής εμπειρία. Να τους ακούσουν, όπως άκουσαν τους επιστήμονες στην αντιμετώπιση του Covid-19. Η τέχνη δεν είναι ούτε χόμπι ούτε πολυτέλεια. Είναι ζωτική ανάγκη. Στο διάστημα του εγκλεισμού που έζησε ο κόσμος, εκατοντάδες χιλιάδες αναζήτησαν παραστάσεις στο Διαδίκτυο. Μόνο στο Θέατρο του Νέου Κόσμου ανεβάσαμε ελεύθερα 40 παραστάσεις, με πάνω από 650.000 χρήστες!».
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος