Πολλοί λένε ότι η αδελφή σου είναι η καλύτερή σου φίλη. Bέβαια, άλλοι τόσοι αντιλέγουν ότι αυτό δεν συμβαίνει τελικά και τόσο συχνά όσο νομίζουμε. Ενα τρανταχτό παράδειγμα που δικαιώνει τους δεύτερους είναι η περίπτωση της Τζόρτζια Ο’ Κιφ και της αδελφής της Ιντα. Για τη μεν Τζόρτζια Ο’ Κιφ (1887-1986) τα λόγια είναι λίγο πολύ περιττά, καθώς τα υπερμεγέθη λουλούδια που ζωγράφιζε στην έρημο του Νέου Μεξικού και παρέπεμπαν σε γιγαντιαία αιδοία είναι ευρέως γνωστά, όσο και η αγέρωχη, αυστηρή μορφή της την οποία απαθανάτισε ο σύζυγός της και διάσημος φωτογράφος Αλφρεντ Στίγκλιτζ (1864-1946).

Για την Ιντα (1889-1961), από την άλλη, τη μικρότερη αδελφή η οποία παθιάστηκε και εκείνη με τη σειρά της με τη ζωγραφική, δεν είναι γνωστό απολύτως τίποτα. Ή τουλάχιστον δεν ήταν μέχρι που διοργανώθηκε μια έκθεση αφιερωμένη στο εντελώς παραγνωρισμένο έργο της. Από το Μουσείο Τέχνης του Ντάλας, όπου ξεκίνησε το ταξίδι της πέρυσι, ως το Clark Art Institute στο Γουιλιαμστάουν της Μασαχουσέτης, όπου παρουσιάζεται ως τις 6 Οκτωβρίου, η «Ιντα Ο’ Κιφ: Ξεφεύγοντας από τη σκιά της Τζόρτζια» περιλαμβάνει περί τα πενήντα εκθέματα (πίνακες, χαρακτικά, φωτογραφίες) που μαρτυρούν ότι το ταλέντο δεν ήταν ίδιον μόνο της διάσημης αδελφής. Αντίθετα, υπήρχε πλεόνασμά του στην οικογένεια. Η Ιντα και η Τζόρτζια ήταν οι δύο από τις τέσσερις αδελφές σε ένα σύνολο επτά παιδιών που είχαν επιδείξει ενδιαφέρον για την τέχνη, καθόλου τυχαία αν αναλογιστεί κανείς ότι και οι δύο γιαγιάδες τους ασχολούνταν με τη ζωγραφική. Η Τζόρτζια είχε απαιτήσει από τις αδελφές της να μην επιδιώξουν κάτι παραπάνω από μια περιστασιακή ενασχόληση όσον αφορά τη ζωγραφική. Η Ιντα δεν συμμορφώθηκε με την επιταγή της. Μολονότι ξεκίνησε να δουλεύει ως νοσοκόμα αλλά και ως δασκάλα στη διάρκεια της Μεγάλης Υφεσης, αποφάσισε να φοιτήσει στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, όπου έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στις Καλές Τέχνες και αποφοίτησε το 1932. Τα έργα της φανερώνουν ότι ήταν άριστη στη χρήση του χρώματος και στη δημιουργία συνθέσεων, οι οποίες σταδιακά γλίστρησαν προς την πλήρη αφαίρεση στα μέσα της δεκαετίας του ’30.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω