Οι αρχαιολογικοί χώροι σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας έχουν ανοίξει εδώ και μερικές ημέρες, τα πράγματα όμως είναι υποτονικά! Πολύ λίγος κόσμος επισκέφθηκε τους σημαντικούς αυτούς θησαυρούς που είναι ξακουστοί στα πέρατα του κόσμου. Τα εισιτήρια που κόπηκαν ήταν πάρα πολύ λίγα, υπάρχει μια «ερημιά» ακόμη και στην Ακρόπολη ή την Κνωσό. Την Κνωσό με τα υπέροχα ανάκτορά της, με εκείνα τα μοναδικής ομορφιάς χρώματα, την ώχρα και το κεραμιδί, που χαρίζουν εκπληκτικό θέαμα μέσα στο γαλάζιο και χρυσό του τοπίου της Κρήτης. Ολοι σκέφτονται ότι είναι φυσικό να μην υπάρχει κίνηση λόγω της Covid-19. Οι ξένοι τουρίστες είναι ελάχιστοι, οι Ελληνες δεν μπορούν να μετακινηθούν από την πόλη όπου ζουν σε κάποια άλλη. Σκέφτομαι ότι για τους Αθηναίους υπάρχει πάντα η Ακρόπολη. Γνωρίζουμε όλοι ότι υπάρχουν άνθρωποι σε αυτήν εδώ την πολύβουη πολιτεία οι οποίοι δεν έχουν επισκεφθεί ποτέ τον Ιερό Βράχο. Η κόρη μιας φίλης μου η οποία ανήκει στη συγκεκριμένη κατηγορία μού έκανε κάποιες «παράξενες» ερωτήσεις που αφορούσαν έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους στον πλανήτη. Ξεκίνησε από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, για να προχωρήσει στον οίκο Gucci (είχαν ζητήσει, ως γνωστόν, οι ιθύνοντες τον χώρο για ένα εμβληματικό fashion show) και να καταλήξει στην τραγική ιστορία του Μιμίκου και της Μαίρης. Μου εξήγησε ότι η γιαγιά της τής είχε μιλήσει για την ερωτευμένη Μαίρη η οποία όταν πίστεψε ότι την εγκατέλειψε ο αγαπημένος της, αυτοκτόνησε πέφτοντας από τα τείχη της Ακροπόλεως. Τελικά, νέο κορίτσι, με σπουδές στο εξωτερικό, το μόνο που κράτησε στο μυαλό της ήταν το πολυσυζητημένο ερωτικό story. Η κοπέλα δεν είχε επισκεφθεί ποτέ την Ακρόπολη, παρά το γεγονός ότι περπατάει συχνά στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου με σκοπό να συναντήσει τους φίλους της στα δημοφιλή spots στον μεγάλο πεζόδρομο του Θησείου. «Θέλω να ανέβω στην Ακρόπολη, δεν έχω χρόνο»  συνηθίζει να λέει. Οι νέοι πρέπει να εκπαιδευτούν από τους κατάλληλους ανθρώπους. Ετσι ώστε να καταλάβουν ότι απαραίτητα πρέπει να επισκεφθούν την Ακρόπολη. Πρώτα την Ακρόπολη (όχι μόνο μία φορά) και έπειτα άλλους αρχαιολογικούς χώρους. Toυλάχιστον τους πιο σημαντικούς. Οι αρχαιολογικοί χώροι τώρα είναι ανοικτοί. Μια βόλτα μέχρι εκεί δεν βλάπτει. Ετσι κι αλλιώς, δεν υπάρχουν δα και τόσες δουλειές σε επαγγελματικό επίπεδο. Στην Ελλάδα κάποτε δεν αγαπούσαν την όπερα. Στη Λυρική Σκηνή συναντούσες μόνο πολύ μεγάλες ηλικίες. Τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Οι νέοι άρχισαν σιγά-σιγά να αγαπούν το συγκεκριμένο είδος μουσικής. Είναι απαραίτητο να αγαπήσουν και τα εκπληκτικά, μοναδικά μνημεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω