Δημιούργησε κόντρα στο ρεύμα και προκάλεσε τον θαυμασμό αλλά και τις έντονες αντιδράσεις. Οπως και αν αισθάνθηκαν όσοι ήρθαν αντιμέτωποι με το έργο του και την «κοινωνική γλυπτική» του Γιόζεφ Μπόις (1921-1986) θεωρώντας τον είτε διάνοια είτε τσαρλατάνο της τέχνης, κανείς δεν μπόρεσε να αμφισβητήσει τη μεγάλη επιρροή που άσκησε στην τέχνη της μεταπολεμικής Ευρώπης, και όχι μόνο. Ακόμα και σήμερα βρίσκεται στο πάνθεον των μεγάλων της σύγχρονης τέχνης μαζί με τον Μαρσέλ Ντισάν, τον Αντι Γουόρχολ ή ο Τζον Κέιτζ, προσωπικότητες που αποδέσμευσαν την τέχνη από τις αναμενόμενες προσδοκίες για την υλικότητά της και το καλλιτεχνικό «ταλέντο» του δημιουργού τους. «Κάθε άνθρωπος είναι καλλιτέχνης» είναι εξάλλου η ρήση που έμεινε στην Ιστορία από αυτόν τον μεγάλο σαμάνο της σύγχρονης τέχνης, που συνέδεσε την τέχνη με τη δημοκρατία. Δεδομένου ότι αυτή τη χρονιά συμπληρώνονται εκατό χρόνια από τη γέννησή του (στις 12 Μαΐου του 1921), το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, όπου έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, διοργανώνει ένα μεγάλο «πάρτι», κοινώς μια σειρά από εκθέσεις, δράσεις, συναυλίες, διαλέξεις και θεατρικές παραστάσεις προκειμένου να αρθρωθούν επίκαιρα ερωτήματα σχετικά με την τέχνη και τη σκέψη του όσο και με τη διαχρονικότητά τους. Περισσότερα από 20 μουσεία και πολιτιστικά ιδρύματα σε 12 πόλεις του κρατιδίου προσκαλούν τους επισκέπτες να μπουν σε διάλογο με το έργο του Μπος και να έρθουν σε επαφή με το μυστήριο, τη μυθολογία αλλά και τις αντιφάσεις του καλλιτέχνη χάρη στη συντονισμένη προσπάθεια μεταξύ του υπουργείου Πολιτισμού και Επιστημών του κρατιδίου και τους Οϊγκεν Μπλούμε και Κάθριν Νίκολς που είχαν επιμεληθεί μια μεγάλη έκθεση του Μπόις στο Hamburger Bahnhof στο Βερολίνο το 2008.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος