«Η τρικυμία στη θάλασσα της Γαλιλαίας». Ο καταπληκτικός αυτός πίνακας του Ρέμπραντ του 1633, η μοναδική θαλασσογραφία που δημιούργησε ποτέ ο ολλανδός ζωγράφος και απεικονίζει τον Χριστό με τους μαθητές του, αγνοείται εδώ και 31 ολόκληρα χρόνια. Είναι και αυτό ένα από τα αριστουργήματα που εξαφανίστηκαν από προσώπου γης στις 18 Μαρτίου 1990, όταν δύο ληστές μεταμφιεσμένοι σε αστυνομικούς αφαίρεσαν από το Μουσείο Ιζαμπέλα Στιούαρτ Γκάρντνερ στη Βοστώνη πίνακες σπάνιας αξίας. Ανάμεσά τους βρίσκονταν δύο ακόμα έργα του Ρέμπραντ, μια μικρή αυτοπροσωπογραφία του και ο πίνακας «Μια κυρία και ένας κύριος στα μαύρα» (1633), αλλά και «Το κονσέρτο» (περ. 1664), ένα από τα μόλις 36 έργα του Γιοχάνες Βερμέερ που σώζονται στον κόσμο και το πιο πολύτιμο «λάφυρο» της ληστείας, καθώς η αξία του ανέρχεται σήμερα στα 250 εκατ. δολάρια. Στη λίστα των κλοπιμαίων ανήκουν επίσης και αρκετά σχέδια του Εντγκάρ Ντεγκά, ένα τοπίο του Χόφερτ Φλινκ και το έργο «Στου Τορτόνι/Chez Tortoni» (1875) του Eντουάρ Μανέ.
Το ερώτημα βέβαια παραμένει: Γιατί οι ληστές προσπέρασαν πολύτιμα έργα όπως του Ραφαήλ, του Μποτιτσέλι και του Μιχαήλ Αγγελου, αλλά προτίμησαν να πάρουν μαζί τους ένα αρχαίο κινεζικό βάζο και την επίστεψη μιας σημαίας από τους Ναπολεόντειους Πολέμους;
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.