Tα μοιρολόγια της Μάνης και η αειφορία της Τήλου. Η Ελλάδα προσφέρει έμπνευση σε φωτογράφους και το αποτέλεσμα της διάδρασης μπορεί να είναι ακόμη και μια διεθνής βράβευση σαν τον τίτλο «Student Photographer of the Year 2020» από έναν διεθνή θεσμό όπως τα Sony World Photography Awards. Η 30χρονη Ιωάννα Σακελλαράκη, για παράδειγμα, συμμετείχε στον εφετινό διαγωνισμό ως μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Βασιλικού Κολεγίου Τεχνών του Λονδίνου με το πρότζεκτ «Τhe Truth is the Soil» («Η αλήθεια είναι στο χώμα»), το οποίο ήταν η προσωπική ανταπόκριση στην περυσινή θεματική της διοργάνωσης «Invisible Lines» («Αόρατες Γραμμές»). Το πρότζεκτ χρηματοδοτήθηκε από τη Royal Photographic Society και είναι το αποτέλεσμα μιας έρευνας που, όπως θα πει η Σακελλαράκη, διήρκεσε τέσσερα χρόνια, καθώς η νεαρή φωτογράφος αποφάσισε να διερευνήσει το συλλογικό πένθος και τους τελετουργικούς θρήνους γυναικών που έχουν εξοικείωση με την προφορική παράδοση του μοιρολογιού. Εν προκειμένω ηλικιωμένες γυναίκες στη Μάνη, «στη Μέσα Μάνη κατά κύριο λόγο αλλά και σε κάθε άκρη της», πολλές από τις οποίες έχουν δεσμούς με τον Πειραιά καθώς ζουν εκεί μέρος του χρόνου και γνωρίζουν πώς θρηνούνταν οι νεκροί σε αυτή τη γωνιά της Νότιας Ελλάδας.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.