Στη Σουηδία, δίπλα στο όνομά του προσδιορίζουν την εθνικότητά του ως «Ελληνας». Δεν είναι πλεονασμός ή υπερβολή, ο Κρις Γιαννάκος έχει ελληνική ταυτότητα και διαβατήριο κι ας θεωρείται, αντικειμενικά, «Eλληνοαμερικανός». «Μια φορά Ελληνας, για πάντα Ελληνας» θα πει με το ζεστό γέλιο του το οποίο παραμένει για ώρα στο βλέμμα του καθώς συναντιόμαστε με αφορμή την έκθεσή του στην γκαλερί Citronne στον Πόρο, την τρίτη ατομική του σε συνεργασία με την Τατιάνα Σπινάρη. Εφέτος ο αειθαλής Γιαννάκος παρουσιάζει την έκθεση «Διαδρομές», μια μικρή αλλά περιεκτική περιήγηση σε έργα της περιόδου 1980-2020, στην οποία μπορεί να διακρίνει κανείς διαφορετικές χαρακτηριστικές κατευθυντήριες γραμμές της ιδιαίτερα επιτυχημένης καριέρας του. Είτε πρόκειται για τα χαρακτικά που δημιούργησε στη Σουηδία και φέρουν αυτή την πυκνή, μινιμαλιστική αίσθηση αυτάρκειας είτε για τις παρεμβάσεις σε φωτογραφίες αρχαίων έργων τέχνης και αρχαιολογικών χώρων της Ελλάδας που ξεκίνησε τη δεκαετία του ’90. Σε κάθε περίπτωση, τα γεωμετρικά σχήματα βρίσκονται πάντα στο επίκεντρο.
«Ολα είναι γεωμετρία στη φύση. Προσωπικά, όταν κοιτάζω κάτι, πάντα το ανατέμνω σε γεωμετρικά σχήματα, αυτή ήταν ανέκαθεν μια φυσική κλίση για μένα. Είναι μια διαισθητική διαδικασία, διακατέχεται από τη δική της λογική και αφήνω τα σχήματα να μιλούν από μόνα τους» θα πει με τα αξιοπρεπή ελληνικά του.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος