«H πατριαρχία κατασπάραζε και τον άνδρα»

Η διαχρονική περιπέτεια του έρωτα όπως την προσεγγίζει ο σκηνοθέτης του «Πύργου του Κυανοπώγωνα», της όπερας του Μπέλα Μπάρτοκ που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή

«Είναι μια όπερα σκληρή και την ίδια στιγμή υπέροχη, με συγκλονιστική μουσική και με αξιοπρόσεκτη δραματουργική δομή». Με αυτά τα λόγια ο Θέμελης Γλυνάτσης μάς εισάγει στον κόσμο του αριστουργήματος του Μπέλα Μπάρτοκ «Ο πύργος του Κυανοπώγωνα», έργο που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή. «Τώρα πια, έπειτα από τη μελέτη που έχει γίνει και από τη δουλειά μου με τους τραγουδιστές, μπορώ να μιλάω για μία από τις πιο αγαπημένες μου όπερες» λέει, «για ένα έργο που χαρακτηρίζεται από απαράμιλλη πυκνότητα: αν και διαρκεί περίπου μία ώρα και πέντε λεπτά, μέσα σε αυτό το περιορισμένο χρονικό πλαίσιο έχει το μουσικό, συναισθηματικό και δραματουργικό υλικό που συναντά κανείς σε όπερες που διαρκούν τρεις ώρες και βάλε. Εκείνο δε που θεωρώ εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι πως όλο το έργο είναι ένας διάλογος κατά τη διάρκεια του οποίου δεν συμβαίνει τίποτε από άποψη δράσης. Το ότι ανοιγοκλείνουν πόρτες και ανακαλύπτονται πράγματα πίσω από αυτές τις πόρτες είναι κάτι που σηκώνει πολλή συζήτηση. Ομως στην πραγματικότητα όλο αυτό που παρακολουθούμε είναι το ταξίδι ενός άνδρα και μιας γυναίκας μέσα σε ένα κατά τη γνώμη μου ψυχικό τοπίο. Το οποίο, παρόλο που είναι τόσο λιτό δραματουργικά, είναι ταυτόχρονα και συγκλονιστικά πλούσιο».

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.