Η ραψωδία χ στην «Ιλιάδα» του Ομήρου ως δύο στήλες που έχουν γαζωθεί από ένα επίμονο χέρι για να αποτυπωθούν σε ένα καρδιογράφημα οι παλμοί που χτύπησαν στις αμέτρητες αναγνώσεις του μέσα στα χρόνια. Τα «Ερωτικά Ποιήματα» του Πάμπλο Νερούδα ως αχνά, μπλε ίχνη, η τονικότητα των οποίων μοιάζει να καθορίζεται από την ένταση του πάθους των λέξεων στους στίχους του. Εικόνες γραφής που μοιάζουν όντως με φαντάσματά της όπως δηλώνει και ο τίτλος της έκθεσης «Phantoms» της Νίνας Παπακωνσταντίνου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων που διοργανώνεται από τον ΟΠΑΝΔΑ (Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων). Φέρουν μια ένταση μοναδική καθώς η καλλιτέχνις τα έχει παραγάγει «σαν αυτόματο ή σαν ραπτομηχανή» όπως γράφει πολύ εύστοχα ο επιμελητής εκθέσεων και δράσεων ΟΠΑΝΔΑ, Χριστόφορος Μαρίνος. Σε αυτή την έκθεση που είναι εν μέρει μια αναδρομική περιήγηση στη δουλειά της Παπακωνσταντίνου και με έργα που έχει δείξει σπάνια στην Ελλάδα ή και καθόλου, αναπτύσσονται τα αποτελέσματα του εργαστηρίου «δυσανάγνωστης γραφής και ακατάσχετης αντιγραφής» αυτής της ιδιαίτερης εικαστικού που θεωρείται μία από τις πιο σημαντικές της γενιάς της.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.