H Mία Χάνσεν-Λαβ πιστεύει βαθιά στη δύναμη του τοπίου και αυτή ακριβώς η δύναμη, σχεδόν μεταφυσική, πέρα από την ίδια την αλήθεια της φυσικής ομορφιάς, ήταν που ώθησε τη γαλλίδα σκηνοθέτρια στη δημιουργία της ταινίας «Το νησί του Μπέργκμαν». Το φιλμ, που από την περασμένη Πέμπτη προβάλλεται στις αίθουσες, είναι εξ ολοκλήρου γυρισμένο στο νησί Φόρε της Σουηδίας, το μέρος όπου μια φορά κι έναν καιρό υπήρξε το «στρατηγείο» ενός άλλου σκηνοθέτη, ενός «δασκάλου» της Χάνσεν-Λαβ αλλά και ενός καλλιτέχνη που με τις ταινίες του κατάφερε να εισχωρήσει με μοναδικό τρόπο στην ανθρώπινη ψυχή: του Σουηδού Ινγκμαρ Μπέργκμαν.
Στο «Νησί του Μπέργκμαν» παρακολουθούμε την εξέλιξη της σχέσης ενός ζευγαριού Αμερικανών, από τη στιγμή που πατά το πόδι του στο Φόρε αναζητώντας εκεί την έμπνευση για δημιουργία. Ο Τόνι (Τιμ Ροθ) είναι διάσημος σκηνοθέτης και η σύντροφός του Κρις (Βίκι Κριπς), σεναριογράφος. Στη αρχή, η εμπειρία στο Φόρε μοιάζει ειδυλλιακή – αντιμετωπίζουν το νησί ως έναν ιερό ναό δημιουργίας. Ωστόσο, ενώ οι μέρες περνούν, το νησί μοιάζει να λειτουργεί καταλυτικά πάνω τους. Επηρεάζει τη ζωή τους, δείχνει να σκιάζεται από ανησυχίες που δεν αφορούν μόνο την τέχνη αλλά και την καθημερινότητά τους. Και όπως περίπου συμβαίνει στις ταινίες του Μπέργκμαν, η γυναίκα δείχνει πιο ευάλωτη ενώ νιώθει ότι αποκρυσταλλώνεται μέσα της η εικόνα του νεαρού ζευγαριού που πρωταγωνιστεί στο νέο της σενάριο: βγαίνουν στην επιφάνεια δικές της μνήμες, δικά της απωθημένα, δικές της ανομολόγητες επιθυμίες…
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.