Ολοι έχουμε μια ιστορία να διηγηθούμε. Μια ιστορία που μας έχει σημαδέψει, μια ιστορία που θέλουμε να θυμόμαστε, μια ιστορία που δεν μπορούμε να ξεχάσουμε.
Για τρίτη χρονιά η Δώρα Αναγνωστοπούλου και ο φακός του «Mega Stories» αναζητούν, αφουγκράζονται και δίνουν βήμα σε ιστορίες που αξίζει να ακουστούν.
Το κουβάρι των εφετινών ιστοριών αρχίζει να ξετυλίγεται από αύριο, Δευτέρα 10 Οκτωβρίου, στις 00.10 στο Mega.
Στο πρώτο «Mega Stories» της σεζόν ταξιδέψατε μέχρι τους Παξούς για να συναντήσετε τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη. Τι θα δούμε σε αυτή την εκπομπή;
«Πέρα από έναν σταρ σε ένα πανέμορφο νησί του Ιονίου; Εναν άνθρωπο που αγαπά πολύ να φτιάχνει ιστορίες, δουλεύει με τρομερό μεράκι, παραμένει ανήσυχος, ενορχηστρώνει, τρέχει, δημιουργεί και μέσα σε όλα αυτά βρίσκει χρόνο να στοχαστεί, να αφεθεί, να μην πάρει τον εαυτό του στα σοβαρά, να συγκινηθεί. Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης ανήκει σε εκείνο το σπάνιο είδος που πετάει πάνω από το έδαφος με τον πιο γήινο τρόπο. Δεν το λέει ο ίδιος. Το λένε οι πολύ δικοί του άνθρωποι που μας μίλησαν γι’ αυτόν».
Τις προηγούμενες σεζόν ο φακός του «Mega Stories» έχει φωτίσει δύσκολες κοινωνικά ιστορίες που η τηλεόραση «φοβάται» να αγγίξει. Για κάποιους αυτό ίσως είναι ρίσκο, για εσάς;
«Είναι και για μένα, δεν θα το κρύψω. Αλλά είναι ένα ρίσκο που αποφασίσαμε να πάρουμε μαζί με το Mega και είμαι ευγνώμων γι’ αυτό. Το ενδιαφέρον των τηλεθεατών, η εμπιστοσύνη των ανθρώπων του καναλιού και η αντοχή στον χρόνο μαρτυρούν πως καλά κάναμε και το πήραμε. Το «Mega Stories» μπορεί να είναι η ιστορία μιας εκπομπής που απέδειξε ότι ο όρος «εμπορική τηλεόραση» είναι μάλλον ξεπερασμένος».
Μήπως και ως κοινωνία «φοβόμαστε» να αγγίξουμε αυτά τα θέματα;
«Ναι, κάποια θέματα φοβόμαστε να τα αγγίξουμε και είναι ανθρώπινο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως πως ο φόβος είναι πολλές φορές προϊόν άγνοιας. Και εδώ φαίνεται η σημασία της σωστής ενημέρωσης. Εδώ είναι που εμείς, οι άνθρωποι της δημοσιογραφίας, οφείλουμε να φωτίσουμε ένα θέμα για να πάψει να τρομάζει και όχι να το δείξουμε μέσα από την κλειδαρότρυπα ή κάτω από παραμορφωτικούς φακούς».
Υπάρχει κάποια ιστορία της επικαιρότητας που όμως σας έχει «θυμώσει» και δεν θα θέλατε να ασχοληθείτε μαζί της;
«Δεν θα έλεγα πως είναι θυμός αυτό που νιώθω. Υπάρχουν πράγματα που με στενοχωρούν και με θλίβουν αλλά είναι ακριβώς γι’ αυτά τα πράγματα που πρέπει να μιλάει κανείς και να μιλάει με έναν τρόπο που δεν θα προσβάλει ούτε θα εκβιάσει το συναίσθημα του θεατή. Δεν με ενδιαφέρει η δημοσιογραφία της συγκίνησης και πολύ περισσότερο της οργής. Θα έλεγα πως έχουν κάνει και τον κύκλο τους».
Η επικαιρότητα αναμένεται για ακόμη μία χρονιά να είναι σφοδρή. Πώς σκοπεύετε να την αντιμετωπίσετε;
«Ως πολίτης ελπίζοντας στο καλύτερο. Σκέφτομαι πάντα πως υπάρχει μια αυτοκρατορία του καλού που στο τέλος θα κερδίσει. Θα τα καταφέρουμε. Τώρα, ως επαγγελματίας της ενημέρωσης δεν μπορώ παρά να τη δω από την απόσταση που επιβάλλει η δουλειά μας».
Το Mega κερδίζει καθημερινά το στοίχημα της ενημέρωσης. Ποιοι είναι κατά τη γνώμη σας οι λόγοι για τους οποίους το κοινό επιλέγει το Mega για την ενημέρωσή του;
«Θα έλεγα πως είναι μια καθολική έλλειψη σνομπισμού. Το Mega δεν σνομπάρει θέματα που ενδιαφέρουν το κοινό, αλλά συγχρόνως δεν θεωρεί πως το κοινό δεν ενδιαφέρεται ή δεν καταλαβαίνει θέματα που είναι πιο «απαιτητικά» και τα καταλαβαίνουμε μόνο εμείς οι «έξυπνοι». Είναι επομένως μια έλλειψη σνομπισμού διπλής κατεύθυνσης. Στο Mega δεν έχω ακούσει ποτέ τη φράση «α, αυτό δεν πουλάει, ας το κόψουμε». Και νομίζω πως αυτή είναι η δύναμή του».
Το τελευταίο διάστημα ολοένα και περισσότερα περιστατικά με συμμορίες ανηλίκων βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Ως μητέρα δύο εφήβων πώς διαχειρίζεστε αυτές τις ειδήσεις; Το έχετε συζητήσει μαζί τους;
«Ευτυχώς, συζητάμε τα πάντα. Δεν θέλω να φοβούνται στη ζωή τους τα παιδιά μου και από μια πλευρά χαίρομαι που πολλές φορές αντιμετωπίζουν την όποια ανησυχία μου αφ’ υψηλού. Από την άλλη θα πρέπει να δεχθώ πως η εφηβεία έχει μια άγρια πλευρά που μπορεί να λειανθεί μόνο με καλύτερη εκπαίδευση και πραγματική στοργή και από την οικογένεια και από την οργανωμένη κοινωνία».
Απ’ όσα συμβαίνουν γύρω μας τι απασχολεί περισσότερο τους γιους σας και τι εσάς ως μητέρα τους;
«Οι γιοι μου είναι σε μια φάση που θέλουν να γίνουν κύριοι της ζωής τους. Ο μεγαλύτερος προπορεύεται και επειδή ο μικρότερος τρέχει να τον προλάβει κάνει πράγματα πιο νωρίς απ’ ό,τι είχε κάνει εκείνος. Αυτό που απασχολεί εμένα είναι να έχουν την ανατροφή που θα τους επιτρέπει να αποφεύγουν τις παγίδες. Αρα εμένα η δουλειά μου μαζί τους είναι τους δείχνω τις παγίδες χωρίς να τους τις παρουσιάζω σαν μπαμπούλες».
Είστε πολλά χρόνια στον χώρο της δημοσιογραφίας. Αν ξεκινούσατε από την αρχή θα ακολουθούσατε και πάλι το ίδιο επάγγελμα; Αν ναι, θα αλλάζατε-διορθώνατε κάτι;
«Ναι, δεν είναι κάτι που έχω μετανιώσει, αυτή η δουλειά μου άρεσε απ’ όποιο πόστο και αν την υπηρέτησα και εξακολουθεί να μου αρέσει. Θα ήταν αλαζονικό από μέρους μου να πω πως δεν υπάρχουν πράγματα που δεν θα άλλαζα ή δεν θα διόρθωνα. Αλλά από την άλλη πρέπει να σας πω πως δεν έχω και το άγχος της τελειότητας. Είμαι αυτή που είμαι».
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε μια νέα δημοσιογράφο που θα θέλει να ασχοληθεί με τον χώρο της τηλεόρασης; Θυμάστε κάποια συμβουλή που σας είχαν δώσει στο ξεκίνημά σας και την κρατάτε μέχρι σήμερα;
«Είναι περίεργο αυτό που συμβαίνει με τις συμβουλές. Θυμάμαι κάποιον που μου είχε δώσει τη συμβουλή να μην ακούω κανέναν. Ακόμη και τώρα μου ακούγεται καλή σαν συμβουλή, αλλά ακόμη και τώρα δεν ξέρω αν είναι σωστή. Θα έλεγα επομένως πως μάλλον δεν έχει έρθει η ώρα να κάνω τον μέντορα…».
Κυρίαρχο το Mega τον Σεπτέμβριο
Την πρώτη θέση στην κούρσα τηλεθέασης κέρδισε το Mega τον πρώτο μήνα της νέας τηλεοπτικής σεζόν, με το κοντέρ να δείχνει 13,5% στο σύνολο του κοινού και 12,7% στο δυναμικό κοινό 18-54. Πρωτιές κατέγραψαν οι εκπομπές «Κοινωνία Ωρα Mega» (19,6% σύνολο και 18,5% δυναμικό κοινό) και «Live News» (18,1% σύνολο και 15,8% δυναμικό κοινό). Το προβάδισμα στο κοινό 18-54 διατηρούν και τα δελτία ειδήσεων, κεντρικό (12,6%) και μεσημβρινό (11,9%), ανεξαρτήτως ώρας μετάδοσης των υπόλοιπων δελτίων. Δυναμική είσοδο έκανε «Η γη της ελιάς», η οποία επικράτησε του ανταγωνισμού με 28,1% στο σύνολο με την κάλυψη να ξεπερνά τα 2 εκατ. τηλεθεατές, ενώ στην prime time το Mega διατήρησε την υπεροχή του με ποσοστό 17% στο σύνολο και 14,3% στο δυναμικό κοινό.