Φοράει ένα μακρύ φόρεμα και μια μάλλινη ζακέτα. Τα χέρια της είναι καλυμμένα με γάντια, το χαρακτηριστικό σήμα κατατεθέν της. Στο στήθος της ξεχωρίζει μια πλεκτή καρφίτσα ποντικάκι. Η Ρούλα Πατεράκη λοιπόν. Αυτή η ξεχωριστή νησίδα μέσα στο ελληνικό θέατρο. Η μεγάλη ηθοποιός, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτρια, η χαρισματική δασκάλα που ακολούθησε πάντα τον δύσβατο δρόμο, αντιμετωπίζοντας τη θεατρική πράξη ως ένα διαρκές πείραμα, όπου ο ηθοποιός οφείλει «να κινδυνεύει σωματικώς» όπως λέει. Για μία ακόμα φορά αναμετριέται με βάθη σκοτεινά και το δύσκολο θεατρικό έργο της ηθοποιού Νίκης Τριανταφυλλίδη «Πάρτι στο σπίτι της Ελισάβετ Π.».
«Η Νίκη Τριανταφυλλίδη υπήρξε μια μεγάλη ηθοποιός. Ο Μίνως Βολανάκης μού είχε πει ότι δεν είχε γεννηθεί δεύτερη σαν εκείνη» αναφέρει η Ρούλα Πατεράκη μιλώντας στο «Βήμα». «Δεν ήταν βέβαια, θα έλεγα, ένας εύκολος άνθρωπος. Μετά τον θάνατό της το 2013 έχω την εντύπωση ότι τα πάντα σιώπησαν γύρω από αυτήν. Η Τριανταφυλλίδη λοιπόν είναι η συγγραφέας του έργου «Πάρτι στο σπίτι της Ελισάβετ Π.», το οποίο και βραβεύθηκε από την Εταιρεία Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων. Το ανέβασε μάλιστα η ίδια και το ερμήνευσε με τους μαθητές της το 1994. Εκτοτε δεν παίχθηκε ξανά. Ηταν βαθιά συγκινητικό για μένα το γεγονός ότι μια νέα ηθοποιός, η Νάνα Παπαδάκη, που εκτιμώ πολύ, αναζήτησε αυτό το έργο από την κόρη της Τριανταφυλλίδη για να το ερμηνεύσει ως μονόλογο και μου ζήτησε να τη βοηθήσω».
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.