Τι θα γίνει τελικά τη νέα χρονιά στον χώρο του Πολιτισμού; Κανείς δεν μπορεί να μιλήσει με σιγουριά για καινούργια πράγματα, παραστάσεις, αφίξεις μεγάλων καλλιτεχνών από το εξωτερικό, συναυλίες, όλα αυτά που σχεδιάζονταν στο Ηρώδειο και στην Επίδαυρο. Τα δύο αρχαία θέατρα με την παγκόσμια αναγνωρισιμότητα αντιμετώπισαν άσχημες στιγμές το προηγούμενο καλοκαίρι λόγω της COVID-19. Θυμάμαι εικόνες περασμένων ετών με τον ποιοτικό ηθοποιό Τζέρεμι Αϊρονς να κατεβαίνει από τις κερκίδες της Επιδαύρου φορώντας αρχαιοελληνικά σανδάλια. Ο Αϊρονς είχε παρακολουθήσει μία από τις πλέον σημαντικές παραστάσεις στην Επίδαυρο, με διεθνείς μάλιστα συντελεστές. Το ζεύγος Τομ Χανκς – Ρίτα Ουίλσον, οι οποίοι έφθασαν επίσης στο αρχαίο θέατρο από την αγαπημένη τους Αντίπαρο, ποιητές, συγγραφείς αλλά και εμβληματικές προσωπικότητες από την Ελλάδα παρακολούθησαν εξαιρετικές παραστάσεις. Το καλοκαίρι που μας πέρασε στην Επίδαυρο παρακολουθήσαμε μόνο τους «Πέρσες» και τη «Λυσιστράτη», ενώ στο Ηρώδειο τα περισσότερα από εκείνα που είχαν προγραμματιστεί ακυρώθηκαν. Η παράσταση που συζητήθηκε όσο καμία, έγιναν μεγάλες προσπάθειες να παρουσιαστεί στο Ηρώδειο, τελικά όμως ακυρώθηκε, ήταν αυτή με τη διάσημη ιταλίδα ηθοποιό Μόνικα Μπελούτσι να διαβάζει επιστολές της Μαρίας Κάλλας. Ολοι περιμένουν να «ανακαλύψουν» αν τελικά το 2021 η εκρηκτική πάντα Μόνικα, η οποία κάθε καλοκαίρι κάνει διακοπές στην Πάρο, θα εμφανιστεί με τη συγκεκριμένη παράσταση στο Ηρώδειο ή σε κάποιον άλλον χώρο. Η Μαρία Κάλλας, αυτή η τρομερή προσωπικότητα του λυρικού τραγουδιού, «απασχολεί» πολλά-πολλά χρόνια τους περισσότερους σύγχρονους καλλιτέχνες. Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς λατρεύει την προσωπικότητα της Κάλλας, έχοντας «δημιουργήσει» το εξαιρετικό «Οι επτά θάνατοι της Μαρίας Κάλλας». Ο ελληνολάτρης Μπομπ Γουίλσον σκηνοθέτησε τη Μαρίνα στο «Ο θάνατος της Μαρίνας Αμπράμοβιτς» που είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω στη Βασιλεία της Ελβετίας, στο πλαίσιο της Art Basel. Ο Γουίλσον, που σκηνοθέτησε την πολυσυζητημένη παράσταση «Οιδίπους» στην Επίδαυρο, συνεργάστηκε με τον έλληνα χορευτή Αλέξη Φουσέκη ενώ τον χρησιμοποίησε και στον «Μεσσία» του Μότσαρτ. Πολλά λοιπόν «συνδέονται» μεταξύ τους έχοντας αυτό το ελληνικό, υπέροχο «άγγιγμα». Η Εθνική Λυρική Σκηνή έχει προγραμματίσει, όπως μαθαίνω, μαγευτικές παραστάσεις για το 2021, περιμένουμε όμως να δούμε πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση με τον κορωνοϊό. Εσείς δεν έχετε παρά να διαβάσετε ρεπορτάζ για τη νέα χρονιά των ταλαντούχων συνεργατών μας, όπως και εντυπωσιακά αφιερώματα και συνεντεύξεις στις σελίδες των Βιβλίων.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος