Το υπερπλήρες Dacia Duster – Εικόνα και ουσία

Ανθεκτικότερο ακόμα και στην πιο απαιτητική χρήση, πιο φιλικό προς το περιβάλλον αλλά και πιο πληθωρικό σε επιλογές, το Dacia Duster στην 3η γενιά του συστήνει τον καλύτερο εαυτό του.

Με την αδιάψευστη επιτυχία των 2,2 εκατομμυρίων πωλήσεων στα 13 χρόνια της πορείας του, το Duster υποδέχθηκε προσφάτως τη νέα, τρίτη κατά σειρά, γενιά του, όπου οι σημαντικές και σε κάθε επίπεδο βελτιώσεις φροντίζουν να αναβαθμίσουν ουσιαστικά όλες τις πτυχές του και να το καταστήσουν φιλικότερο προς το περιβάλλον, χωρίς ωστόσο να αλλοιώσουν τις αρετές στιβαρότητας, χρηστικότητας και προσιτότητας που διαχρονικά εκπροσωπεί.

Εξάλλου, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι ότι το μότο προώθησης που έχει επιλέξει η Dacia για τη νέα γενιά του δημοφιλούς της μοντέλου είναι «περισσότερο Duster, αλλά πάντα Duster».

Σε αυτό ακριβώς το πνεύμα, το Duster φιλοξενείται πλέον στην πλατφόρμα CMF-B, η οποία πλην της πολυσυλλεκτικότητάς της σε ό,τι αφορά τα κινητήρια σύνολα επιτρέπει μια πιο αποδοτική διάταξη στο εσωτερικό, με τη νέα γενιά να εξασφαλίζει περισσότερους χώρους συνδυαστικά και με μια πιο εργονομική προσέγγιση σε σχεδιαστικά στοιχεία όπως η χάραξη της πέμπτης πόρτας και της χωροταξίας του πορτμπαγκάζ που επιπλέον έχει αυξηθεί σε όγκο για όλες τις εκδόσεις του μοντέλου.

Πλην της ευρυχωρίας η νέα πλατφόρμα υπόσχεται επίσης μια σαφώς αναβαθμισμένη εμπειρία σε οδηγικό επίπεδο καθώς σε συνδυασμό και με τις βελτιώσεις στο πλαίσιο αλλά και στα επίπεδα ηχομόνωσης, εξασφαλίζει μια πιο άνετη και αθόρυβη εμπειρία μετακίνησης.

Εικόνα και ουσία

Σε επίπεδο εικόνας, αρκεί μια ματιά στην όψη του νέου Duster και στα μοτίβα «Υ» των φωτιστικών σωμάτων, στους τροχούς αλλά και στα ενδότερα για να διαπιστώσει κανείς τις επιρροές από το πρωτότυπο Bigster, το οποίο σύντομα θα μετουσιωθεί εξίσου σε έκδοση παραγωγής, αλλά και μια πιο off-road αισθητική διάθεση σε ό,τι αφορά τις λεπτομέρειες.

Επειδή ακριβώς όμως πρόκειται για ένα SUV που φροντίζει να συνδυάζει την εικόνα με την ουσία, στοιχεία όπως τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, των θόλων και οι ποδιές έχουν κατασκευαστεί από ένα νέο πλαστικό υλικό ονόματι Starkle, το οποίο αφενός είναι ανθεκτικότερο, προστατεύοντας αποτελεσματικότερα από εκδορές τα τμήματα που βρίσκονται πιο κοντά στο έδαφος σε μια πιο απαιτητική off-road χρήση, αλλά είναι και πιο φιλικό προς το περιβάλλον καθώς είναι ανακυκλώσιμο.

Η ίδια λογική επικρατεί και στα υλικά του εσωτερικού που αφενός υπόσχονται υψηλή αντοχή αλλά και ευκολία σε μια πιο απαιτητική χρήση καθώς οι επενδύσεις TEP Microcloud μπορούν να πλυθούν, ενώ τα λαστιχένια στοιχεία όπως τα πατάκια είναι πλέον ανακυκλώσιμα.

Εναλλαγή

Με το ίδιο πιο φιλικό προς το περιβάλλον σκεπτικό έχει δημιουργηθεί και η νέα γκάμα κινητήρων του Duster που παραμένει πληθωρικό ως προς τις επιλογές του. Εφαλτήριο για την γκάμα αποτελεί κατά την πάγια τακτική της φίρμας η έκδοση διπλού καυσίμου ECO-G 100 (βενζίνη-LPG), η οποία υπόσχεται τη θεαματική αυτονομία των 1.400 χλμ. χάρη στον συνδυασμό των δύο δεξαμενών καυσίμου (50+51 λίτρα) και παράλληλα έως και 10% μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στη λειτουργία με υγραέριο.

Στο άλλο, ψηλότερο άκρο της γκάμας, βρίσκεται πλέον μια full hybrid έκδοση αποτελούμενη από βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, δύο ηλεκτροκινητήρες συν μία μικρή μπαταρία 1,2 kWh που υπόσχονται αφενός 140 ίππους συνδυαστικής ισχύος, αλλά, κυρίως, χάρη και στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση και στη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, την ολοκλήρωση έως και του 80% των αστικών διαδρομών με ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό μεταφράζεται σε έως και κατά 40% εξοικονόμηση ενέργειας σε αστικό κύκλο και έως 20% στον μεικτό κύκλο. Αυτά σε απόλυτα μεγέθη μεταφράζονται σε κατανάλωση καυσίμου 5,0 λίτρων/100 χλμ. και σε 114 γρ./χλμ. εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Η δεύτερη από τις δύο νέες αφίξεις στις επιλογές κινητήρων του Duster έγκειται στην παρουσία της mild hybrid έκδοσης TCe 130 με την ομώνυμη ισχύ και τον συνδυασμό ενός τρικύλινδρου 1,2 λίτρων με παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt που με τη σειρά τους υπόσχονται έως και κατά 10% μειωμένες ενεργειακές απαιτήσεις σε σχέση με ένα αντίστοιχης ισχύος συμβατικό κινητήρα βενζίνης.

Η ήπια υβριδική έκδοση είναι διαθέσιμη τόσο σε δικίνητη όσο και σε τετρακίνητη διαμόρφωση, με την Dacia να έχει βελτιώσει σημαντικά με την προσθήκη νέων, και πιο στοχευμένων προγραμμάτων οδήγησης τις εκτός πεπατημένης ικανότητες του Duster, φροντίζοντας να κεφαλαιοποιήσει στο μέγιστο την απόσταση των 21,7 εκ. της έκδοσης 4X4 από το έδαφος, μέγεθος το οποίο είναι και το μεγαλύτερο στην κατηγορία όπου «διαγωνίζεται» το SUV.

Σε άλλο επίπεδο

Άλματα προόδου έχουν συντελεστεί και στον εξοπλισμό καθώς το Duster παραλαμβάνει πρώτο ένα πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0 ιντσών που συνδυάζεται με ένα εξίσου νέο infotainment 10,1 ιντσών που προσφέρει ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα πλοήγησης με ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο και επιδέχεται αυτόματες Over-The-Air αναβαθμίσεις. Την εικόνα του εσωτερικού συμπληρώνει η ευφυής όσο και χρηστική σειρά YouClip, η οποία περιλαμβάνει μια σειρά θηκών και στηριγμάτων, συμπεριλαμβανομένης βάσης για smartphone.

Αυτονόητα οι προσθήκες επεκτείνονται και στη σουίτα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας, με το Duster να διαθέτει αισθητήρες στάθμευσης, σύστημα αυτόνομης πέδησης με τη δυνατότητα ανίχνευσης πεζών όσο και ποδηλατών, αναγνώρισης της οδικής σήμανσης, προειδοποίησης σε περίπτωση ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και διατήρησης της πορείας σε αυτήν καθώς και προειδοποίησης σε περίπτωση διάσπασης της προσοχής του οδηγού του.

Πλην όλων των παραπάνω το Duster δεν απεμπολεί και τη δομική για τον χαρακτήρα του προσιτότητα, όντας διαθέσιμο στη χώρα μας από 19.950 ευρώ σε συνδυασμό με πενταετή εργοστασιακή εγγύηση και τριετή δωρεάν οδική βοήθεια.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.