Smart #3 Brabus: Χωρίς ταμπού και προκαταλήψεις

Με μια «ακραία» λόγω ύφους και ικανοτήτων στον δρόμο υλοποίηση, η smart μπαίνει με φόρα στο παιχνίδι των επιδόσεων αφήνοντας το #3 να λάμψει στα μαγικά χέρια των επιστημόνων της Brabus

Αποπνέοντας μόνο θετική ενέργεια για το παρόν και το μέλλον της η smart κατάφερε πολύ σύντομα να κεφαλαιοποιήσει την ιστορία που έγραψαν τις προηγούμενες δεκαετίες κυρίως τα fortwo και forfour, λανσάροντας μια νέα σειρά μοντέλων που κάθε χρόνο θα εμπλουτίζεται.

Η οικονομική ασφάλεια του μοντέλου συνιδιοκτησίας από τη Mercedes-Benz και τον όμιλο Geely Holdings, οι διακριτοί ρόλοι τους σε σχεδίαση, ανάπτυξη προϊόντων και μοντέλο πωλήσεων και τα πρώτα δύο τετράτροχα δείγματα γραφής, το #1 και το #3, πείθουν ότι η επανίδρυση της μάρκας που προκάλεσε δύο επαναστάσεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία (η πρώτη με το μέγεθος του fortwo και η δεύτερη με τη χρήση αμιγώς ηλεκτρικής τεχνολογίας σε όλη την γκάμα της ήδη από τον Ιανουάριο του 2020) εδράζεται σε στέρεες βάσεις. Τόσο στέρεες που και στα δύο μοντέλα της o γερμανικός οίκος βελτιώσεων Brabus υπογράφει τις κορυφαίες τετρακίνητες εκδόσεις τους.

Το μέγεθος μετράει

Τον Νοέμβριο του 2023 είχαμε την ευκαιρία να δούμε και να οδηγήσουμε όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις των #1 και #3 σε μια αποκλειστική εκδήλωση στην Ισπανία για λογαριασμό του Autohub.

Το εφετινό καλοκαίρι οδηγήσαμε ξανά τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα και τις προηγούμενες ημέρες συμβιώσαμε στους ελληνικούς δρόμους με το #3 Brabus, το πιο ισχυρό smart της νέας εποχής μέχρι το επόμενο. Ένα μοντέλο που μαγνητίζει τα βλέμματα λόγω της σχεδίασης που ακροβατεί μεταξύ mainstream και εναλλακτικού, με μήκος 4,40 μέτρα, πλάτος 1,84 μ. και ύψος 1,55 μ., διαστάσεις που δεν προϊδεάζουν άμεσα για την πρακτικότητα την οποία κρύβει το αμάξωμα που υπογράφει η Mercedes-Benz.

Σε αυτήν οφείλονται και κάποιες αισθητικές ομοιότητες με συγκεκριμένα μοντέλα της, παρά το γεγονός ότι σε αυτό το coupe SUV οι ρέουσες γραμμές παραπέμπουν σε concept car που πέρασε με το «έτσι θέλω» στην παραγωγή.

Οι γενικές αρχές που ισχύουν σε όλες τις εκδόσεις του #3 (απουσία ακμών, λεπτά φωτιστικά σώματα, καμπύλες επιφάνειες) τονίζονται στην έκδοση Brabus από τα ειδικά λογότυπα εμπρός, πίσω και στο πλάι, τις κόκκινες λεπτομέρειες, την κυψελωτή δίχρωμη γρίλια χαμηλά μπροστά και τους τροχούς των 20 ιντσών.

Η πανοραμική γυάλινη οροφή δεν αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο της συγκεκριμένης έκδοσης αλλά είναι παντού ευπρόσδεκτη φιλτράροντας το φυσικό φως που εισβάλλει στο εσωτερικό του πιο ευρύχωρου μοντέλου που διαθέτει σήμερα η smart στη διεθνή αγορά.

Οι hi-tech πινελιές

Στον θάλαμο επιβατών δεν είναι η Brabus αισθητική που εντυπωσιάζει (αν και τα καθίσματα της έκδοσης που οδηγήσαμε είναι πέρα από εργονομικά και «μικρά» έργα τέχνης) αλλά οι χώροι για τους επιβάτες.

Στον δε εξοπλισμό του πενταθέσιου αμαξώματος, με μεταξόνιο 2,785 μέτρα (που επιτρέπει να κάθεσαι άνετα παντού, με χώρο αποσκευών 370 λίτρα στο πορτμπαγκάζ και 15 λίτρα κάτω από το μπροστινό καπό), περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:

  • οθόνη αφής 12,8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα
  • ψηφιακός πίνακας οργάνων 9,2 ιντσών με head-up display 10,25 ιντσών
  • μια σειρά συστημάτων όπως το smart pilot assist με Adaptive Cruise Control και λειτουργία Stop & Go, η υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, η αναγνώριση τυφλού σημείου και η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.

Υπάρχουν επίσης συστήματα highway assist με υποβοήθηση για αλλαγής λωρίδας και για συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης, κάμερα 360 μοιρών, αυτοματοποιημένη υποβοήθηση στάθμευσης και προσαρμοζόμενη δέσμη φωτός προβολέων.

Δύναμη πυρός

Αν και στη βάση της γκάμας του #3 βρίσκεται η δικίνητη έκδοση απόδοσης 272 ίππων από έναν ηλεκτροκινητήρα (με τιμή εκκίνησης 29.900 ευρώ ή από 350 ευρώ μηνιαία δόση), η λέξη Brabus ορίζει την κορυφή, με τους 428 ίππους των δύο ηλεκτροκινητήρων (ένας σε κάθε άξονα) να επιτρέπουν την επιτάχυνση από στάση σε 3,7 δευτερόλεπτα.

Εδώ οι αριθμοί υποδηλώνουν τη δική τους αλήθεια όχι μόνο σε επίπεδο επιδόσεων αλλά και αυτονομίας κίνησης (στα 415 χλμ. με μία φόρτιση), μεγέθους μπαταρίας (στις 66 ωφέλιμες KWh), χρόνων επαναφόρτισης (3 ώρες σε επιτοίχιο AC φορτιστή 22kW ή 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC 150 kW) και κατανάλωσης ενέργειας (17,6 kWh / 100 χλμ.).

Το τελευταίο μέγεθος ασφαλώς διαφοροποιείται όχι μόνο από τη διάθεση του οδηγού αλλά και από το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει, από το Eco έως το Brabus. Καθεμία επιλογή αλλάζει και το ηχητικό αποτύπωμα του #3 για τους επιβάτες που ακούνε αυτό που παράγει η γεννήτρια ήχου (την οποία παρεμπιπτόντως πρώτη η Brabus είχε τοποθετήσει σε ηλεκτρικό σπορ μοντέλο μαζικής παραγωγής).

H μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, κάτι απολύτως αναμενόμενο καθώς δεν χρειάζεται να φτάσεις καν εκεί για να απολαύσεις την αίσθηση που σου δίνει το αυτοκίνητο στον δρόμο, με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη κατανομή της ροπής σε όλους τους τροχούς να προσδίδει ψυχολογική σιγουριά και τα συστήματα επιτήρησης της οδικής συμπεριφοράς να κάνουν τη δουλειά τους.

Ήταν προφανές ήδη από την απλή έκδοση ότι το άκαμπτο πλαίσιο και η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης θα αποδεικνύονταν πολύτιμοι σύμμαχοι στην κορυφαία από πλευράς ισχύος και επιδόσεων υλοποίηση, κάτι που το #3 Brabus όχι μόνο κάνει περίφημα αλλά σου δίνει και bonus με την αίσθηση του τιμονιού του που ξεχωρίζει για ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Αν πάντως αυτά σας φαίνονται «ψιλά γράμματα», κρατήστε παρακαλώ το εξής: στην (απίθανη) περίπτωση που δεν επιλέξετε το πρόγραμμα Brabus όταν οδηγήσετε και αποφασίσετε ότι το Eco ή το Normal σας αρκούν, τότε θα δείτε σίγουρα περισσότερα από 400 χιλιόμετρα πραγματικής αυτονομίας με μία φόρτιση χάρη και στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Τελευταία στάση η τιμή πώλησης του #3 Brabus στα 44.380 ευρώ με τις επιδοτήσεις του «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 3», στην οποία το χρηματοδοτικό πρόγραμμα smart move «απαιτεί» 30% προκαταβολή με μέγιστη διάρκεια δανείου 60 μήνες και 4,9% σταθερό ονομαστικό επιτόκιο.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.