Η απόπειρα της γερμανικής εταιρίας να ρίξει το Tiguan στον κόσμο των πιο mainstream SUV εκτείνεται σε έξι διαφορετικούς άξονες.
1. Η σχεδίαση
Αναζητώντας μια νέα σχεδιαστική ταυτότητα η VW δεν κατάφερε να αποτυπώσει οπτικά τα δομικά στοιχεία που το νέο Tiguan διαθέτει: την ποιότητα και την τεχνολογία του.
Παρά το αυξημένο μήκος του στα 4,539 μέτρα, το πλάτος των 1,842 μέτρων, το ύψος των 1,658 μέτρων και το σχεδόν coupe τελείωμα της οροφής του, το πολύ δημοφιλές (στις προηγούμενες γενιές του) και στην Ελλάδα μοντέλο μοιάζει άχρωμο εξωτερικά και μόνο ορισμένες λεπτομέρειες στην ακριβότερη R-Line έκδοση (και η σχεδίαση των μεγάλων θόλων και των τροχών) διασκεδάζουν το επιβλητικό μεν λόγω αναλογιών αλλά τελικά αμήχανο αποτέλεσμα.
Προφανώς και η περί αισθητικής άποψη για οτιδήποτε καθορίζεται από υποκειμενικά κριτήρια, αλλά σε σύγκριση με άλλα πρόσφατα, μικρότερα ή μεγαλύτερα μοντέλα της VW το Tiguan είναι το πιο αδιάφορο.
2. Το εσωτερικό
Εδώ βλέπουμε το πρώτο «δυνατό χαρτί» του μοντέλου, που αξιοποιώντας ένα συμπίλημα χαρακτηριστικών τα οποία συναντάμε σε άλλα μοντέλα της μάρκας, πείθει κυρίως λόγω υλικών και ψηφιακής τεχνολογίας ότι μπορεί να σταθεί απέναντι σε άλλα ανταγωνιστικά αυτοκίνητα.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 12,9 ή 15 ιντσών σε συνδυασμό με τον Driving Experience διακόπτη στην κεντρική κονσόλα για την εναλλαγή λειτουργιών, τον εναλλασσόμενο ατμοσφαιρικό φωτισμό, οι επενδύσεις σε ταμπλό και πόρτες και η λελογισμένη χρήση βιώσιμων υλικών σε μια ευχάριστα μινιμαλιστική υλοποίηση φανερώνουν τον γνωστό και πολλαπλώς χρήσιμο (για παλιούς και νέους «οπαδούς») ορθολογισμό της μάρκας.
3. Οι χώροι
Με μεταξόνιο 2,676 μέτρα και αυξημένες προς κάθε κατεύθυνση εσωτερικές διαστάσεις οι χώροι για τους επιβάτες εμπρός και πίσω δεν επιδέχονται κριτική, τοποθετώντας έτσι το Tiguan στην τελική λίστα με τα υποψήφια προς αγορά μοντέλα αυτής της κατηγορίας.
Το ουσιαστικό όφελος της μεγέθυνσής του αποτυπώνεται και στον αυξημένο κατά 37 λίτρα όγκο του χώρου αποσκευών που ξεκινά πλέον από τα 652 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους. Κρατήστε επίσης στο μυαλό σας τον αυξημένο διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, κάτι εξαιρετικά χρήσιμο για τις ολοένα και ψηλότερες νέες γενιές Ελλήνων.
4. Οι κινητήρες
Ο γνωστός πλουραλισμός της VW (και η αποκλειστική χρήση αυτόματου DSG 7S κιβωτίου ταχυτήτων) δημιουργεί ξεχωριστή δυναμική στο Tiguan, στο οποίο οι επιλογές ξεκινούν με ήπια υβριδικούς κινητήρες βενζίνης 1.5 eTSI απόδοσης 130 και 150 ίππων στις δικίνητες εκδόσεις και καταλήγουν στους επίσης βενζινοκινητήρες 2.0 TSI απόδοσης 204 και 265 ίππων που τοποθετούνται αποκλειστικά στις τετρακίνητες 4Motion εκδόσεις.
Χωρίς αμιγώς ηλεκτρική έκδοση λόγω των μοντέλων ID.4 και ID.5 η VW εμμένει στην πετρελαιοκίνηση με τον 2.0 TDI κινητήρα των 150 ίππων και τον 2.0 TDI των 193 ίππων στην τετρακίνητη 4Motion ενώ αποκλειστικά εμπροσθοκίνητες είναι οι Plug-in υβριδικές εκδόσεις (PHEV) eHybrid των 204 ίππων και eHybrid των 272 ίππων.
Στις δύο τελευταίες η μπαταρία των 19,7 kWh αποφέρει αυτονομία που μπορεί να υπερβεί τα 100 χλμ. ενώ η φόρτισή της σε υποδομή 11 kW διαρκεί περίπου δύο ώρες.
5. Η τεχνολογία
Πέρα από το εμφανές hardware με τις οθόνες το νέο Tiguan επωφελείται από την τελευταία, ταχύτερη και σε απόκριση, γενιά software που εξέλιξε η μάρκα, το οποίο διαχειρίζεται μια σειρά λεπτομερειών λειτουργικότητας, από τις επιλογές προφίλ οδήγησης, τις δυνατότητες συνδεσιμότητας και την απεικόνιση ενδείξεων στο ταμπλό και στο Head-up Display μέχρι τις λειτουργίες ευεξίας των εργονομικών καθισμάτων, τη ρύθμιση του τριζωνικού κλιματισμού και τα ευφυή συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, της στάθμευσης, της αποτροπής ατυχημάτων και του φωτισμού.
6. Οι εκδόσεις
Σε εξοπλιστικό επίπεδο το νέο Tiguan διατίθεται σε τιμές από 34.300 ευρώ στη βασική έκδοση των 130 ίππων, πάνω από τα οποία τοποθετούνται τα επίπεδα Life και More. Τα δύο τελευταία αλλά και το κορυφαίο R-Line συναντάμε στην έκδοση ισχύος των 150 ίππων (από 37.900 ευρώ) ενώ τα δίλιτρα πετρελαιοκίνητα Tiguan των 150 ίππων (στις εκδόσεις Life και More) ξεκινούν από τα 42.900 ευρώ.
Η κορυφαία πετρελαιοκίνητη τετρακίνητη έκδοση 4 Motion των 193 ίππων, αποκλειστικά διαθέσιμη στην έκδοση R-Line, κοστίζει 52.800 ευρώ ενώ οι επίσης R-Line Plug-in υβριδικές εκδόσεις των 204 και 272 ίππων κοστίζουν 51.100 και 53.900 ευρώ αντίστοιχα.