Το Fiat 600 είναι value for money

Το μόνο μοντέλο στην γκάμα της Fiat με οικογενειακό πρόσημο αποδεικνύει ότι οι Ιταλοί μπορούν να τα καταφέρουν παντού, αρκεί να δώσουν σημασία - Τι προσφέρει το σύγχρονο 600.

Ένας τίτλος άρθρου που αναφέρεται ευθέως στη σχέση αξίας/τιμής ενός αυτοκινήτου Fiat δεν ήταν κάτι πρωτότυπο στο παρελθόν, είναι όμως και πάλι επίκαιρος όταν μιλάμε για το σύγχρονο «600» που διατίθεται εκτός από την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και στην ήπια υβριδική της δοκιμής μας, καθώς οι – ακριβότερες πλέον – τιμές πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων δεν αντικατοπτρίζουν πάντα όσα αυτά παρέχουν.

Στην προκειμένη περίπτωση το πεντάθυρο αμάξωμα των 4,17 μέτρων «φωνάζει» από μακριά την προέλευσή του, καθώς αισθητικά αποτελεί συμπίλημα του νέου «500» και του προηγούμενου «500Χ» με έντονα στοιχεία ενηλικίωσης, τα οποία το καθιστούν οπτικά περισσότερο σπορ, χαρακτηριστικό ευπρόσδεκτο στο μόνο, προς το παρόν, μοντέλο Fiat με τις οικογενειακές μεταφορικές δυνατότητες των σύγχρονων B-SUV.

Με την περί αισθητικής άποψη ωστόσο να παραμένει υποκειμενική, το αρχικό ενδιαφέρον εστιάζεται στην πρακτικότητα, με τα 385 λίτρα στο πορτμπαγκάζ (με το διπλό δάπεδο) να βρίσκονται στον μέσο όρο της κατηγορίας και τον επαρκέστατο χώρο στο πίσω κάθισμα να δικαιολογεί την επιλογή του σε αυτές τις διαστάσεις. Επιχειρώντας να κερδίσει πόντους από την εξωτερική σχεδιαστική πρωτοτυπία το εσωτερικό του Fiat 600 διακρίνεται για την «ανοιχτή» αρχιτεκτονική του και τη συναρμογή των υλικών του εκεί όπου τα σκληρά πλαστικά συναντούν τις επενδύσεις των θυρών και αλλού.

Η συνολική εικόνα είναι σαφώς αναβαθμισμένη και η χρήση φυσικών διακοπτών ακόμη και για το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT έξι ταχυτήτων είναι όσο εκτεταμένη πρέπει ώστε να μη χρειάζεται να εξερευνάς ξανά και ξανά την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη 10,0 ιντσών (σε συνδυασμό με ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0 ιντσών) για να κάνεις οτιδήποτε άλλο εκτός από όσα απαιτούν οι λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, όπως συμβαίνει σε άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis.

Άρωμα Ιταλίας

Με δεδομένα τα σύγχρονα πρωτόκολλα συνδεσιμότητας το «600» προσφέρει σε αυτό το επίπεδο όσα και ένα ακριβότερο αυτοκίνητο απαντώντας στις επιθυμίες των νεότερων ηλικιακά οδηγών που τείνουν να επιλέγουν όχημα με βάση και τις δυνατότητες επικοινωνίας με τον έξω κόσμο. Κανένα αυτοκίνητο ωστόσο δεν μπορεί να κρίνεται μόνο από αυτά.

Το «600» επωφελείται και για αυτό κερδίζει τις εντυπώσεις από το ήπια υβριδικό σύστημα που έχουμε δει και στο ομοειδές Jeep Avenger, με τον συνδυασμό του βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων που αποδίδει 100 ίππους και του ενσωματωμένου στο αυτόματο κιβώτιο ηλεκτροκινητήρα των 29 ίππων να εξασφαλίζει σβέλτο ρυθμό κίνησης αλλά κυρίως αθόρυβη λειτουργία στις χαμηλές ταχύτητες καθώς έως τα 30 χλμ./ώρα μπορείς να κινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά για όσο διάστημα σου επιτρέπει η μπαταρία της σχεδόν μιας kWh, η οποία ανακτά ενέργεια εν κινήσει και στο φρενάρισμα. Εκμεταλλευόμενο επίσης τα σχεδόν 20 εκατοστά απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος μπορεί να προσεγγίσει σημεία εκτός δρόμου.

Συνυπολογίζοντας την ύπαρξη paddles πίσω από το τιμόνι ενδεχομένως κάποιος να σκεφθεί ότι το «600»μπορεί να ανταποκριθεί στην πίεση και ναι, μπορεί να το κάνει ευκολότερα από άλλα B-SUV λόγω πλαισίου και φρένων, χωρίς όμως να είναι αυτός ο ρόλος του.

Είναι πράγματι πολύ ευχάριστο στον δρόμο, με μια οδηγική αίσθηση που δεν προσομοιάζει ακριβώς στο μέγεθός του αλλά σε κάτι μεγαλύτερο αναφορικά και με την ποιότητα κύλισης που προσφέρει. Μεταξύ άνεσης και ακρίβειας υπερτερεί στο πρώτο, εξασφαλίζοντας και ένα μέγεθος ρεαλιστικής κατανάλωσης κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. που τελικά αποδεικνύεται πολύ σημαντικό για την επιλογή του.

Όσο για την τιμή πώλησης των 23.990 ευρώ με την προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας, αναμφίβολα μπορεί να τοποθετήσει αυτό το αυτοκίνητο στο «καλάθι» των δυνητικών επιλογών σας, ιδιαίτερα αν επιθυμείτε να ξεφύγετε από την πεπατημένη της κατηγορίας.

Χαρακτηριστικά

✅ Συνδυασμός υβριδικού συστήματος/κιβωτίου, κατανάλωση, ποιότητα κύλισης, αισθητική, εξοπλισμός
❎ Σκληρά πλαστικά στον θάλαμο επιβατών

  • Κινητήρας: 1.199 κ.εκ.
  • E-Motor: 21 kW
  • Ισχύς: 100 ίπποι
  • Ροπή: 205 Nm
  • Κιβώτιο: Αυτόματο dct6
  • Κατανάλωση: 4,8 λίτρα/100 χλμ.
  • 0-100 χλμ.: 10,8 δευτερόλεπτα
  • Τελική ταχ.: 184 χλμ./ώρα
  • Εκπομπές CO2: 109 γρ./χλμ.
  • Τέλη: €0
  • Τιμή πώλησης: €23.990

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.