Η αποκλειστικά plug-in υβριδική για την Ευρώπη (και την Ελλάδα) νέα γενιά του μοντέλου που εισήγαγε τo 1997 στο λεξιλόγιο της αυτοκίνησης την έννοια του Hybrid, αποτελεί μόλις μία από τις πολλές αλλαγές στην προσέγγιση των Ιαπώνων στην πέμπτη γενιά του Prius. H πρώτη και αυταπόδεικτη, έγκειται στο σπορ ύφος της σχεδίασης και στο χαρακτηριστικό σφηνοειδές αμάξωμα που παρά τα φαινόμενα έχει μικρότερο μήκος (4,6 μ.) από την προηγούμενη γενιά καθώς και μικρότερο ύψος (-0,5 εκ.) αλλά μεγαλύτερο πλάτος (+2,0 εκ.) όσο και μεταξόνιο (+0,5 εκ.) προς όφελος της άνεσης. Το νέο σπορτίφ σχεδιαστικό ύφος δεν μένει μόνο στην εικόνα καθώς στοιχειοθετείται επάξια από το plug-in σύνολο το οποίο συνδυάζει θερμικό κινητήρα 2,0 λίτρων 152 ίππων με ηλεκτρικό μοτέρ 163 ίππων προσφέροντας συνδυαστική ισχύ 223 ίππων δηλαδή, 100+ περισσότερους ίππους σε σχέση με το παρελθόν. Τα παραπάνω μεγέθη μεταφράζονται σε επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 177 χλμ./ώρα. Παράλληλα, χάρη στη νέα μπαταρία των 13,6 kWh η ηλεκτρική αυτονομία ορίζεται σε 69 χλμ. ενώ εξίσου ενδεικτική της προσέγγισης είναι η δυνατότητα επιλογής εξοπλισμού του Prius με φωτοβολταϊκά στοιχεία στην οροφή τα οποία μειώνουν τους χρόνους παραμονής… στην πρίζα. Σε ό,τι αφορά τα περιβαλλοντικά μεγέθη αυτά είναι σχεδόν «αφοριστικά» υπέρ της συγκεκριμένης τεχνολογίας, με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 19 γρ./χλμ.