Μπορεί η πρωτόλεια όψη του οχήματος να παραπέμπει σε concept car για αγώνες, ωστόσο δεν είναι τίποτα λιγότερο από ένα «Rolling Lab» που ενσωματώνει τεχνολογίες οι οποίες η κάθε μία ξεχωριστά και όλες μαζί ως σύνολο καθορίζουν την επόμενη μέρα στο σύμπαν της αυτοκίνησης.

Το βάρους 1.880 κιλών RN24, όπως ονομάζεται το λιτό αλλά εξαιρετικά ικανό τετράτροχο, παρουσιάστηκε στη φετινή «N Day» της Hyundai, μια εκδήλωση που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο υπογραμμίζοντας τη δέσμευση των Kορεατών στην ανάπτυξη της τεχνολογίας μέσω των αγώνων. Το νεότερο δείγμα γραφής τους με την υπογραφή του τμήματος υψηλών επιδόσεων της μάρκας «N» (εξ ου και η N Day) αναδεικνύει τις μελλοντικές δυνατότητες των ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών επιδόσεων συνδυάζοντας το ηλεκτρικό σύστημα ισχύος του Ioniq 5 N με ένα πλαίσιο εμπνευσμένο από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) το οποίο υποστηρίζεται από λογισμικό επόμενης γενιάς για μέγιστη ευελιξία και ακριβέστερο έλεγχο.

Το RN24 αξιοποιεί την πλατφόρμα E-GMP του Ioniq 5 N στην οποία η απόδοση των 650 ίππων αποκτά νέα διάσταση, αν και το επανασχεδιασμένο πακέτο μπαταριών διατηρεί τη χωρητικότητα των 84 kWh του μοντέλου παραγωγής. Ωστόσο στη συγκεκριμένη υλοποίηση το μεταξόνιο είναι κοντύτερο κατά 34 εκατοστά, προσεγγίζοντας έτσι τα επίπεδα της κατηγορίας Β (αυτής των supermini), κίνηση που καθιστά το RN24 συγκρίσιμο με το i20 N Rally1 Hybrid World Rally Car που θριάμβευσε στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024.

Με οδηγό τους αγώνες

Ακούμε συχνά για το πώς οι νέες γενιές των αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής εξελίσσονται μέσω των αγώνων αλλά σπάνια έχουμε την ευκαιρία να δούμε στο προσκήνιο όσα γίνονται στο παρασκήνιο των τμημάτων Έρευνας και Εξέλιξης των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Στην προκειμένη περίπτωση το πλαίσιο του RN24 διαθέτει μια νέας σχεδίασης διάταξη ανάρτησης τύπου WRC με αμορτισέρ προδιαγραφών ράλι και υποπλαίσια υψηλής ακαμψίας. Αυτό που ονομάζεται «WRC Powertrain Drive Control Logic» δεν είναι παρά ένα σύστημα που παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα να προσαρμόζει την ισχύ, την επιτάχυνση, την αναγεννητική πέδηση και την ισορροπία του ηλεκτρικού συστήματος ισχύος χρησιμοποιώντας τα ειδικά κουμπιά στο τιμόνι.

Αυτή η φιλοσοφία αντικατοπτρίζει τα χαρακτηριστικά ελέγχου που συναντάμε στα αγωνιστικά αυτοκίνητα της κορεάτικης μάρκας στο WRC. Για να προσεγγίζει μάλιστα το αγωνιστικό υπερόπλο της σε κάθε πτυχή του, το RN24 διαθέτει ένα εξωτερικό ηχητικό σύστημα υψηλής πιστότητας με δύο πλαϊνά ηχεία επιπρόσθετα της ρύθμισης N Active Sound+ του Ioniq 5 N.

Παράλληλα ο ήχος του RN24 ενισχύεται από τη σχεδίαση του πίσω φτερού που λειτουργεί ως ηχητικό πλαίσιο, βελτιώνοντας την ακουστική εμπειρία όσων βρίσκονται γύρω από αυτό, καθώς δημιουργείται ένα καθηλωτικό soundtrack απόλυτα εναρμονισμένο με τις επιδόσεις του οχήματος. Μία ακόμη τεχνολογία αιχμής στο RN24 εμπνευσμένη από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι ο έλεγχος ροπής κινητήρα «Rally Mode», μια λειτουργία που βοηθά στη βελτιστοποίηση της κατανομής της ροπής και στους τέσσερις τροχούς, σε μια φιλοσοφία αντίστοιχη με αυτή του συστήματος τετρακίνησης που χρησιμοποιείται στο i20 N Rally 1.

Εν τω μεταξύ, το e-Handbrake βοηθά στη μείωση του βάρους εξαλείφοντας την ανάγκη των φυσικών φρένων, κάτι που η Hyundai δοκίμασε πρόσφατα σε μια Ειδική Διαδρομή του Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης. Εξωτερικά το RN24 ορίζεται από τον εξαιρετικά άκαμπτο roll cage εξωσκελετό του που αφενός διασφαλίζει την προστασία των επιβατών, αφετέρου προσθέτει στη συνολική απόδοση και σταθερότητα του οχήματος κατά τη διάρκεια ελιγμών με υψηλές ταχύτητες.

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης λεπτομέρειες N Performance, όπως οι σφυρήλατες μαύρες ματ ζάντες N 19 ιντσών αλλά και η αεροτομή από τα μοντέλα Touring Car Racing (TCR) της Hyundai Motorsport που ενισχύει την αεροδυναμική απόδοση. Το επόμενο βήμα για τη μάρκα θα είναι η ενσωμάτωση όλων των επιμέρους στοιχείων σε ένα οπτικά αποδεκτό αμάξωμα που θα μπορούσε, για παράδειγμα, να αποτελέσει το Ioniq 3 N διευρύνοντας έτσι άμεσα την γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της.