Τους τελευταίους – πολλούς – μήνες ο όρος «Neue Klasse» φαίνεται να κυριαρχεί στα τεκταινόμενα της BMW. Αλλά τι πραγματικά σημαίνει; Πρόκειται για μια πλατφόρμα, μια σειρά μοντέλων, μια νέα αισθητική διάλεκτο για τη μάρκα ή κάτι εντελώς διαφορετικό;

Στην πραγματικότητα η Neue Klasse είναι τέσσερις πλατφόρμες με ένα ενιαίο θέμα για όλα τα μοντέλα που αναπτύσσονται από συνδεδεμένα σύνολα μονάδων. Στην κεντρική εικόνα βλέπουμε ένα από τα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής για το οποίο, αν και η BMW δεν έχει επιβεβαιώσει ότι θα είναι τελικά το επόμενο iX3, γνωρίζουμε ότι ως αμιγώς ηλεκτρικό SUV αναμένεται να κάνει πρεμιέρα το 2025 και να περάσει στην παραγωγή (στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας) το 2026.

Πρεμιέρα θα κάνουν επίσης το επόμενο έτος η G50 (sedan) και η G51 (Touring), δηλαδή η όγδοη γενιά της Σειράς 3, που θα διατίθεται τόσο με κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και σε ηλεκτρική μορφή με την ίδια τεχνολογία και πλατφόρμα σε όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας που ζητεί διαρκώς μακρύτερα μεταξόνια από τους premium κατασκευαστές.

Σχετικά δε με την παραγωγή της και δεδομένης της κατάστασης στη Γερμανία (στην οποία η BMW επιθυμεί να διατηρεί ισχυρό κοινωνικό έρεισμα), είναι πολύ πιθανό πέρα από το εργοστάσιο στο Μόναχο να κατασκευάζεται και στο Ντίνγκολφινγκ.

Ένα «γεμάτο» 2026

Ωστόσο το 2026 μοιάζει ακόμη πιο σημαντικό καθώς περιμένουμε την άφιξη της νέας iX4, η οποία σύμφωνα με εσωτερικές πληροφορίες θα πωλείται παράλληλα με τη X4, την οποία οι Βαυαροί δεν επιθυμούν να καταργήσουν.

Και εδώ πάντως το εργοστάσιο στο Ντέμπρετσεν φαίνεται να είναι η επικρατέστερη τοποθεσία κατασκευής. Την ίδια χρονιά ένα άλλο EV, η i7, αναμένεται να υποστεί ανανέωση, λίγο πριν ή λίγο μετά από τις άλλες εκδόσεις της Σειράς 7 με θερμικούς κινητήρες, ενώ όλα δείχνουν σήμερα πως η απόφαση για τη σταδιακή απόσυρση (ή μάλλον κατάργηση) τότε τόσο της Z4 όσο και των διαφορετικών εκδοχών της Σειράς 8 (Coupe, Cabrio και Gran Coupe) θα είναι αναπόφευκτη.

Για το δεύτερο εξάμηνο του 2026 προγραμματίζεται και η κυκλοφορία της νέας X5 αλλά και της ηλεκτρικής iX5, με τη δεύτερη να εκπροσωπεί τη Neue Klasse φιλοσοφία και πιθανότατα να κατασκευάζεται στην Κίνα.

Αντίθετα στο εργοστάσιο του Σπάρτανμπουργκ, στη Νότια Καρολίνα των ΗΠΑ, θα παράγονται οι εκδόσεις με βενζινοκινητήρες, ενώ από εκεί θα στέλνονται υλικά και στη Βραζιλία  για συναρμολόγηση στο Αρακουάρι. Ένα χρόνο αργότερα μάλιστα θα προστεθούν στις γραμμές παραγωγής και οι νέες X6 και iX6.

Τα «μακρινά» 2027 – 2036

Σε τουλάχιστον 24 μήνες από σήμερα αναμένεται, με την υπογραφή του M Division, η επόμενη γενιά της M3 σε θερμική και ηλεκτρική εκδοχή, ενώ για την ίδια περίοδο, το 2027, προορίζεται και η διάδοχη κατάσταση της Σειράς 1 με ένα πεντάθυρο hatchback και ένα sedan μοντέλο πάνω από τα οποία θα προστεθούν το 2028 η i1, το crossover i2 και το SUV iX2.

Για εκείνη τη χρονιά η BMW προγραμματίζει και την κυκλοφορία της iX5 Hydrogen, με σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου μέσω της κοινοπραξίας με την Toyota, ενώ η Σειρά 4 σε Coupe και Cabrio εκδόσεις μπορεί να γίνει αποκλειστικά ηλεκτροκίνητη, αρκεί να χωράει τότε στο επιχειρηματικό πλάνο της μάρκας.

Όσο για το 2029, όλα δείχνουν ότι η μεγάλη είδηση θα αφορά την άφιξη της νέας, όγδοης γενιάς της Σειράς 7, η οποία μάλιστα θα περιλαμβάνει ξανά έκδοση με επιμηκυμένο (Long) μεταξόνιο.

Ακούγεται περίεργο, αλλά στη BMW γνωρίζουν ήδη ότι η μεθεπόμενη, ένατη γενιά του εμβληματικού μοντέλου θα εμφανιστεί ασχέτως τεχνολογικών επιλογών το… 2036. Πολύ νωρίτερα πάντως, το 2030, θα δούμε στα σημεία πώλησης την επόμενη Σειρά 5 αλλά και την i5 με τοποθεσίες κατασκευής σε Γερμανία και Κίνα, ενώ το 2031 θα είναι η  χρονιά της M5.