Η εμφάνιση των διακριτικών GSi στο τετράτροχο στερέωμα το 1984, με τα Manta και Kadett των 115 ίππων, εγκαινίασε για την Οpel μια νέα εποχή επιδόσεων στην οποία τριάντα χρόνια πριν εντάχθηκε και το τότε μικρότερο μοντέλο της.
Το πρώτο Corsa GSi εμφανίστηκε το 1988 με μοτέρ 100 ίππων, ισχύς που σταδιακά αυξήθηκε στους 109, τους 125 και τους 150 ίππους ως το 2012, όταν σταμάτησε η παραγωγή τους. Η επανεκκίνηση για την οικογένεια GSi δόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2017 με το σημερινό Insignia και τώρα ήρθε ξανά η σειρά του Corsa να αποδείξει τι ακριβώς μπορεί να δώσει.
Βασισμένο στο πλαίσιο του OPC και με την πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση που μπορείς να βρεις στην γκάμα του, είναι αποκλειστικά τρίθυρο και φέρει μια σειρά λεπτομερειών που υποστηρίζουν στο έπακρο τον λόγο της ύπαρξής του. Ο Volker Strycek επικεφαλής του τμήματος Performance Cars και Motorsport της Opel τονίζει σε κάθε ευκαιρία ότι το νεότερο «παιδί του» εξελίχθηκε στο φημισμένο Nurburgring και στην «Πράσινη Κόλαση» της περιοχής που φιλοξενεί τα σπουδαιότερα supercars στον κόσμο. Για αυτό και το Corsa GSi επιχειρεί να μεταδώσει στον υπερθετικό βαθμό τη σπορ αίσθηση που το διακρίνει.
Προσωπικά εκτιμώ αφάνταστα τον τρόπο που η ανάρτηση διαβάζει κάθε λεπτομέρεια του δρόμου – ενίοτε υπερβολικά αν έχεις να αντιμετωπίσεις το δύσκολο ελληνικό οδόστρωμα με 17 ιντσών και ελαστικά χαμηλού προφίλ. Εχει επίσης ενδιαφέρον η βαρύτερη αίσθηση του τιμονιού που σε προϊδεάζει για τον τρόπο που το αυτοκίνητο «βγάζει» τη δύναμη των 150 ίππων στους μπροστινούς τροχούς. Η ισχύς του προέρχεται από τον turbo κινητήρα βενζίνης των 1,4 λίτρων που αποδίδει εξαιρετικά τη ροπή του σε ένα εύρος στροφών από τις 3.000 έως τις 4.500 σ.α.λ. Ωστόσο για να φτάσεις εκεί πρέπει πρώτα να περάσεις από την ιδιαίτερα «κοντή» πρώτη ταχύτητα και μετά να χειριστείς αποφασιστικά τον επιλογέα του εξατάχυτου κιβωτίου για να ζήσεις μια εμπειρία οδήγησης που, ανάλογα με τις προσλαμβάνουσες που έχει ο καθένας μας, θα ταιριάξει περισσότερο σε εκείνους που θέλουν να φρενάρουν αργότερα ή να σημαδεύουν την κορυφή μιας στροφής. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα περάσει από εκεί καλύτερα από τα υπόλοιπα «βαριά χαρτιά» της κατηγορίας του, θα περάσει ωστόσο με τρόπο αφυπνιστικό, απόλυτα εναρμονισμένο με τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε. Στην ευθεία σύγκριση με ισχυρότερα ή πιο «καυτά» supermini, δεν θα βγάλει τον ωμό χαρακτήρα του απίθανου OP,C που δεν βρίσκεται πια στην παραγωγή, αλλά αυτό δεν είναι ένα συγκριτικό άρθρο και η Opel έχει πια άλλες προτεραιότητες. Κρατήστε στο μυαλό σας ότι το Corsa GSi διαθέτει ακόμη μερικά εξαιρετικά χαρακτηριστικά εξοπλισμού όπως τα καθίσματά του και οι σπορτίφ πινελιές σε διάφορα σημεία του, ενώ τα 17.450 ευρώ της τιμής του είναι μια τίμια πρόταση για το ύφος του «πακέτου». Πόσο θα κόστιζε άλλωστε ένα αυτοκίνητο που σε ξυπνά σαν τον πρώτο σκέτο εσπρέσο της ημέρας, όποια στιγμή και αν το οδηγήσεις.