Αν και οι συνειρμοί λόγω του ονόματος Rafale με το μαχητικό αεροσκάφος που υπάρχει στο οπλοστάσιο της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας είναι αναπόφευκτοι, το όνομα του νέου SUV της γαλλικής μάρκας προέρχεται από την εμπλοκή της με την αεροπορική βιομηχανία ήδη από τις αρχές του 20ού αιώνα, με το αεροπλάνο που απεικονίζεται στο βάθος της φωτογραφίας να εμφανίζεται τη δεκαετία του 1930 με κινητήρα Renault απόδοσης 330 ίππων, μόλις 30 περισσότερων από την κορυφαία έκδοση του μοντέλου που είδαμε από κοντά στην Ισπανία τις προηγούμενες ημέρες.
Η αναλυτική οδηγική εμπειρία μας θα αποδοθεί λίαν συντόμως, ωστόσο τώρα αξίζει να γνωρίζετε ότι το τετράτροχο Rafale θα βρίσκεται στους ελληνικούς δρόμους το τελευταίο τρίμηνο του 2024, με την τιμή του να ανακοινώνεται τότε, αν και στη Γαλλία είναι ήδη γνωστή ξεκινώντας από τις 45.000 ευρώ.
Νέος παίκτης
Το Rafale, που για πρώτη φορά παρουσιάστηκε στην αεροπορική έκθεση της γαλλικής πρωτεύουσας το 2023, τοποθετείται πάνω από το επίσης SUV Austral (το οποίο διατίθεται ήδη στην Ελλάδα), αλλά το coupe SUV ύφος του και τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά του προσθέτουν έναν νέο εξαιρετικά ικανό «παίκτη» στην απαιτητική κατηγορία D και μάλιστα σε δύο εκδόσεις ισχύος:
- την E-Tech Full Hybrid των 200 ίππων με κινητήρα 1,2 λίτρων, αυτόματο κιβώτιο και ηλεκτροκινητήρα που αντλεί ενέργεια από μπαταρία 2 kWh (διαμορφώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου στα 4,7 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές ρύπων στα 105 γρ./χλμ.).
- την Plug-in υβριδική E-Tech 4×4, συνδυαστικής (όχι αθροιστικής) απόδοσης 300 ίππων με τον ίδιο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων/150 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (70 ίππων μπροστά και 136 ίππων πίσω) και μπαταρία 22 kWh.
Έτσι εξασφαλίζεται ηλεκτρική αυτονομία κίνησης έως 100 χλμ. με μία φόρτιση, συνολική αυτονομία (με τη χρήση και του βενζινοκινητήρα) που μπορεί να φτάσει έως τα 1.000 χλμ., θεωρητική μέση κατανάλωση από 0,7 λίτρα βενζίνης/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 15 γρ./χλμ. Η μπαταρία φορτίζεται πλήρως σε λιγότερες από 3 ώρες με εναλλασσόμενο AC ρεύμα ενώ σε 100% ηλεκτρική λειτουργία η μέγιστη ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 135 χλμ./ώρα.
Το premium αποτέλεσμα
Με μήκος 4,71 μέτρα το Rafale είναι ό,τι πιο premium έχει να επιδείξει η Renault, με την ίδια πάντως να υποστηρίζει ότι παραμένει «mainstream». Τη διαφορά εδώ κάνει η διαδικασία κατασκευής και τα υλικά που έχουν επιλεγεί για το εσωτερικό του, η ακρίβεια με την οποία οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες αποτυπώνουν την εικόνα του αυτοκινήτου και η τεχνολογία που διαπνέει κάθε επιμέρους λεπτομέρεια.
Χωρίς καμία προσπάθεια το τελικό αποτέλεσμα κρίνεται εντυπωσιακό καθώς αφενός συνδυάζει υπερεπαρκείς οικογενειακούς χώρους στον θάλαμο επιβατών, με 627 λίτρα διαθέσιμα στο πορτμπαγκάζ, αφετέρου διαθέτει σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control Advanced για την επίτευξη ενός κύκλου στροφής μόλις 10,4 μέτρων, 32 διαφορετικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, σύστημα infotainment OpenR-Link με 50 διαθέσιμες εφαρμογές και τεχνολογία Google και μια (προαιρετική) ηλεκτροχρωματική γυάλινη οροφή με τέσσερις λειτουργίες για την είσοδο ή την αποφυγή του φυσικού φωτός στον θάλαμο επιβατών.
Εκεί όπου η εικόνα είναι παρόμοια με αυτή που έχουμε ήδη συναντήσει στο Austral, με περισσότερο πλάτος στο Rafale. Δύο οθόνες, 12,3 ιντσών στον πίνακα οργάνων και 12,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό (με κάθετη διάταξη), ένα head-up display 9,3 ιντσών στο οπτικό πεδίο του οδηγού και το πολυλειτουργικό τιμόνι που μεταξύ άλλων φιλοξενεί και τον διακόπτη για την εναλλαγή των προγραμμάτων οδήγησης, εκτοξεύουν την εργονομία του νέου γαλλικού μοντέλου, το οποίο ανεβάζει περισσότερο από κάθε άλλη φορά τον πήχη στην κατηγορία των D-SUV που δεν «υπογράφουν» οι καθιερωμένοι κατασκευαστές premium αυτοκινήτων.