Αποστολή, Στοκχόλμη
Για έναν όμιλο όπως η Daimler που αξιοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια ως κινητήρια δύναμη σε μια γκάμα «προϊόντων», από το smart fortwo ED έως το φορτηγό e-Actros της Mercedes-Benz, η εμφάνιση ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου επιβατικού αυτοκινήτου ήταν απλώς θέμα χρόνου ή μάλλον προτεραιοτήτων. Εχουν άλλωστε περάσει δύο χρόνια από την έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι το 2016, όταν παρουσιάστηκε το brand EQ, ως μια νέα μάρκα προϊόντων και τεχνολογίας. Δύο χρόνια μετά η EQC είναι η πρώτη σε μια σειρά μοντέλων που θα ακολουθήσουν την επόμενη τετραετία, προάγοντας κατά τον επικεφαλής του ομίλου Dr. Dieter Zetsche που το παρουσίασε στη Στοκχόλμη τις έννοιες, της αισθητικής, της βιωσιμότητας και της καινοτομίας.
Βασισμένη σε μια ειδική πλατφόρμα η οποία θα μπορούσε να αναδείξει τα προτερήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ικανοποιώντας τις τεχνολογικές απαιτήσεις που αυτά δημιουργούν, η EQC διατηρεί τον σχεδιαστικό κώδικα που χαρακτηρίζει τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας επωφελούμενη από στοχευμένες παρεμβάσεις των σχεδιαστών της σε συγκεκριμένα σημεία κυρίως στη μάσκα και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Είναι δε ίσως η πρώτη φορά που ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας ενσωματώνει τόσο έντονα τις φωτεινές διόδους που το διατρέχουν στην ταυτότητά του, μια στρατηγική που κατά τεκμήριο χρησιμοποιείται στο πεδίο της αυτόνομης οδήγησης από πρωτότυπα μοντέλα που προϊδεάζουν για τη μορφή των πραγμάτων που θα έρθουν.
Στην ενδοοικογενειακή σύγκριση με τη δισυπόστατη – συμβατική και plug-in υβριδική – GLC η EQC αποδεικνύεται μεγαλύτερη σε μήκος κατά 10,5 εκατοστά, στα 4,761 μέτρα, παρά το γεγονός ότι μοιράζονται το ίδιο μεταξόνιο των 2,873 μέτρων. O χώρος αποσκευών της φτάνει στα 500 λίτρα χωρίς κανέναν συμβιβασμό στο πενταθέσιο εσωτερικό της – η σχέση διαθέσιμων χώρων και εξωτερικών διαστάσεων θεωρείται άλλωστε ένα από ισχυρά σημεία του αυτοκινήτου.
Μιλώντας για τον θάλαμο επιβατών αξίζει να γνωρίζετε ότι οι δύο υψηλής ευκρίνειας οθόνες των 10,25 ιντσών και οι έγχρωμες, σε ροζ χρυσό για παράδειγμα, επενδύσεις των κλασικών αεραγωγών εξωραΐζουν οποιαδήποτε υποψία αυστηρότητας. Το οπτικό αποτέλεσμα δείχνει τελικά περισσότερο κομψό παρά καινοτόμο, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι εργονομικό αν κρίνουμε από τον τρόπο χειρισμού των συστημάτων και παρουσίασης των πληροφοριών. Αποτελεί άλλωστε στρατηγική της εταιρείας η πλήρης εκμετάλλευση του Mercedes-Benz User Experience, το οποίο στην πλήρη λειτουργία του είναι ένας προσωπικός βοηθός με απεριόριστες δυνατότητες επικοινωνίας και εύρεσης κάθε είδους πληροφορίας μέσω Διαδικτύου. Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι η EQC θα έχει ήδη από την αρχή της εμπορικής της πορείας – στα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2019 – και το πακέτο εξοπλισμού AMG Line με την υπογραφή του διάσημου οίκου. Αυτό σημαίνει ειδικές επενδύσεις, διαφορετικά καθίσματα και μια σειρά λεπτομερειών που κάνουν τη διαφορά.
Η ουσία των πραγμάτων
Στην καρδιά του συστήματος ηλεκτροκίνησης βρίσκονται δύο ασύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες – ένας σε κάθε άξονα – συνδυαστικής απόδοσης 408 ίππων και 765 Nm ροπής. Ωστόσο κάθε κινητήρας έχει διαφορετική ρύθμιση, με εκείνον που βρίσκεται μπροστά να αξιοποιείται προς όφελος της αποδοτικότητας από τις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές και αυτόν που βρίσκεται πίσω να στοχεύει στις επιδόσεις λειτουργώντας ιδανικά στις μεσαίες και υψηλές στροφές. Υπάρχει επίσης μια έξυπνη λεπτομέρεια. Οι ηλεκτροκινητήρες απομονώνονται με λαστιχένιες βάσεις σε δύο σημεία: εκεί όπου το μοτέρ συνδέεται με το υποπλαίσιο και εκεί όπου το υποπλαίσιο συνδέεται με το σώμα.
Αυτή η μόνωση έχει ως αποτέλεσμα το εσωτερικό της EQC να είναι σύμφωνα με τους μηχανικούς εξαιρετικά αθόρυβο.
Θεωρήστε λοιπόν δεδομένες τις τετρακίνητες ικανότητες του αυτοκινήτου αλλά και την ύπαρξη διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης Comfort, Eco, Max Range, Sport και Individual που συνδέονται με τη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας στην οποία οδηγός συμμετέχει μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι. Τα 650 κιλά βάρους της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 80 kW που βρίσκεται στο δάπεδο του αυτοκινήτου αυξάνουν το συνολικό βάρος της EQC στα 2.425 κιλά, τιμή που δεν φαίνεται να δημιουργεί ζήτημα σε κανένα σημείο, καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνεται από στάση σε 5,1 δευτερόλεπτα με μέγιστη ηλεκτρονικά περιοριζόμενη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Σε ό,τι αφορά την αυτονομία της EQC τα πρώτα στοιχεία κάνουν λόγο για 450 χιλιόμετρα, ενώ σε ταχυφορτιστή η μπαταρία μπορεί να ανακτήσει έως το 80% της ενέργειάς της σε 40 λεπτά. Θυμηθείτε ωστόσο ότι η πρακτική των χρηστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι να τα επαναφορτίζουν προτού η μπαταρία εκφορτιστεί πλήρως. Ενδιαφέρον έχει επίσης η δυνατότητα έλξης ρυμουλκούμενου με βάρος έως 1.800 κιλά, μέγεθος σημαντικά υψηλό για μη συμβατικό μοντέλο.
Τέλος, ως γνήσια Mercedes η EQC διαθέτει όλα τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού ενώ αξιοποιεί νέες υπηρεσίες και λειτουργίες της πλατφόρμας Mercedes me, όπως τον έλεγχο του κλιματισμού πριν από την αναχώρηση, το βελτιωμένο για τα μοντέλα EQ σύστημα πλοήγησης ή το Mercedes me Charge που παρέχει εύκολη πρόσβαση στους σταθμούς φόρτισης πολλών παρόχων και εκτός εθνικών συνόρων.