Σε αντίθεση με το πλήθος νεοσύστατων κατηγοριών οχημάτων που επιχειρούν να διαφοροποιηθούν με διάφορες παραλλαγές και «προσμείξεις» προς χάριν του εντυπωσιασμού, το Scenic μένει πιστό στην 25ετή παράδοση που το ίδιο δημιούργησε, εξελίσσοντάς την περισσότερο από ποτέ στη νεότερη, τέταρτη γενιά του, η οποία είναι πλέον διαθέσιμη και στη χώρα μας.
Με μήκος 4,40 μ., πλάτος 1,86 μ., ύψος 1,65 μ. και σχεδιαστικές επιρροές από τις ρευστές και δυναμικές γραμμές του πρωτότυπου R-Space, η νέα ενσάρκωση του Scenic διατηρεί τη γνώριμη MPV υπόσταση του αμαξώματος ενός όγκου, επενδύοντας ωστόσο σε μια πιο μυώδη και επιβλητική εμφάνιση, που ωστόσο «κρύβει» ακόμα περισσότερη πρακτικότητα αλλά και άνεση.
Ετσι, εκτός από τα προφανή της σχεδίασης, μεταξύ των οποίων οι ανάγλυφες επιφάνειες των πλευρικών πάνελ, το ευμέγεθες παρμπρίζ που συντείνει σε μέγιστη ορατότητα και στοιχεία όπως τα χαρακτηριστικά τρισδιάστατα γραφικά στα πίσω φωτιστικά σώματα που προδίδουν την έμφαση στη λεπτομέρεια, η Renault έχει επιλέξει να εφοδιάσει το Scenic με τροχούς 20 ιντσών σε όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις του. Εκτός από το οπτικό αποτέλεσμα, οι de facto τροχοί των 20 ιντσών επέτρεψαν στους μηχανικούς να προσαρμόσουν αναλόγως τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, βελτιστοποιώντας την οδική συμπεριφορά προς όφελος της άνεσης.
Προσανατολισμένη στην άνεση, στην εργονομία αλλά και φυσικά στην πρακτικότητα είναι και η διάταξη του εσωτερικού, όπου, εκτός από τα άνετα καθίσματα και τα ποιοτικά υλικά, «παρεπιδημούν» διάφοροι αποθηκευτικοί χώροι συνολικού όγκου 63 λίτρων. Σε αυτούς συγκαταλέγεται μια συρόμενη κονσόλα με κάλυμμα, συνολικής χωρητικότητας 13 λίτρων, η οποία εφοδιάζεται με δύο θύρες USB και μπορεί να τοποθετηθεί ανάμεσα στα μπροστινά ή στα πίσω καθίσματα. Ο χώρος αποσκευών του Scenic έχει όγκο 572 λίτρων και είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία, ενώ το γαλλικό πολυμορφικό μοντέλο διαθέτει το σύστημα Renault One-Touch, το οποίο μπορεί να ενεργοποιηθεί τόσο από το πίσω τμήμα, όσο και από το infotainment και επιτρέπει την αναδίπλωση των καθισμάτων με μία κίνηση, διαμορφώνοντας έναν εντελώς επίπεδο χώρο για περισσότερη εργονομία.
Ανάλογη έμφαση έχει δοθεί και στον ψηφιακό-τεχνολογικό εξοπλισμό, καθώς στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί οθόνη επτά ιντσών, η οποία φιλοξενεί το infotainment R-Link 2 με πλείστες εφαρμογές, ενώ η λίστα συστημάτων του Scenic περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, συστήματα αυτόνομης πέδησης, αποτροπής ακούσιας αλλαγής λωρίδας και διατήρησης της πορείας καθώς και αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας.
Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά σύνολα, το γαλλικό πολυμορφικό μοντέλο θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με δύο επιλογές, έναν κινητήρα βενζίνης και diesel. Στην πρώτη περίπτωση πρόκειται για τον turbo 1,3 λίτρων με απόδοση 140 ίππων και 240 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο EDC διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 9,6 δευτερόλεπτα, η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 196 χλμ., ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται σε 5,5 λίτρα/100 χλμ. Η diesel έκδοση εφοδιάζεται με πετρελαιοκινητήρα 1,7 λίτρων ισχύος 120 ίππων και 300 Nm ροπής, ο οποίος είναι επίσης διαθέσιμος με τις δύο παραπάνω επιλογές κιβωτίων, με τη διαφορά ότι το EDC αριθμεί έξι σχέσεις στην περίπτωση της πετρελαιοκίνητης έκδοσης. Η επιτάχυνση της diesel έκδοσης από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 12,2 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται σε 187 χλμ./ώρα. Τα παραπάνω μεγέθη συμπληρώνει η μέση κατανάλωση καυσίμου που διαμορφώνεται σε 4,3 λίτρα/100 χλμ. αποτυπώνοντας ιδανικά τον «ευπροσήγορο» χαρακτήρα του Scenic, που στη χώρα μας ξεκινά από τις 28.190 ευρώ.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.