Περιπτώσεις που μπορούν να απαντήσουν όποια και αν είναι η ερώτηση ή η επιθυμία ενός υποψήφιου αγοραστή EV.
smart #1
Η πρώτη «μεγάλη» έκπληξη της νέας εποχής της smart φέρει τον Άσο στο όνομά της και μια σειρά από σπουδαία χαρακτηριστικά, με βασικότερο όλων τη σχέση αξίας/απόδοσης σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέσιμο σε επτά διαφορετικές εκδόσεις (Pure και Pro με την μπαταρία των 49 kWh, Pure+, Pro+, Premium, Pulse και Brabus με την μπαταρία των 66 kWh).
Αυτός ο πληθωρισμός δημιουργεί ευρύτερες δυνατότητες επιλογών που σχετίζονται αφενός με τη μετάδοση της κίνησης σε δύο ή σε όλους τους τροχούς, αφετέρου με την αυτονομία κίνησης που ξεκινά από τα 310 χλμ. και καταλήγει στα 440 χλμ., με μια φόρτιση η οποία διαρκεί είτε λιγότερο από 180 λεπτά σε επιτοίχιο φορτιστή εναλλασσόμενου AC ρεύματος 22 kW είτε λιγότερο από 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή συνεχούς DC ρεύματος.
Εκλεπτυσμένο, άνετο, γρήγορο, με ρυθμούς φόρτισης πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας του και κινητήρες απόδοσης 272-428 ίππων το smart #1 χαρακτηρίζεται από εργονομικές επιλογές όπως το συρόμενο πίσω κάθισμα που αυξάνει την αρχική χωρητικότητα των 370 λίτρων του πορτμπαγκάζ (μιλάμε για ένα B-SUV με μήκος 4,27 μέτρα και αξιοσημείωτα μεγάλο μεταξόνιο στα 2,75 μέτρα), αλλά και μια σειρά συστημάτων υποβοήθησης όπως το smart pilot assist με Adaptive Cruise Control και λειτουργία Stop & Go, υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, συστήματα highway assist με υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας και πυκνής κυκλοφορίας, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης, κάμερα 360 μοιρών, αυτοματοποιημένη υποβοήθηση στάθμευσης και προσαρμοζόμενη δέσμη φωτός προβολέων.
Hyundai Ioniq 5 N
H δημιουργία μιας εικόνας διαφορετικότητας αλλά και ταυτόχρονα η πρόθεση να δώσει μια νέα διάσταση στην έννοια του mainstream υπήρξε από τα προφανή ζητούμενα των Κορεατών όταν σμίλευαν τη νέα σειρά των ηλεκτρικών Ioniq.
Για τους μη εξοικειωμένους, τo πρώτο μοντέλο που ανέλαβε τις συστάσεις ήταν το crossover Ioniq 5, το οποίο σήκωσε επίσης «στους ώμους του» το βάρος της πρώτης αμιγώς ηλεκτρικής πρότασης διά χειρός N, η οποία δήλωσε με αυτόν τον ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο τη στροφή της στην ηλεκτροκίνηση.
Στη δεύτερη περίπτωση τα μεγέθη μιλούν από μόνα τους καθώς το Ioniq 5 N προσφέρει 650 ίππους και 740 Nm ροπής ή και 680 ίππους και 770 Nm ροπής για δέκα δευτερόλεπτα με τη λειτουργία overboost. Ως αποτέλεσμα ο χρόνος που απαιτεί για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαμορφώνεται σε 3,4 δευτερόλεπτα, με το συγκεκριμένο μέγεθος ωστόσο να αποτελεί μόνο ένα δείγμα των ικανοτήτων του καθώς οι μηχανικοί τoυ βελτιωτικού οίκου της Hyundai έχουν φροντίσει να παραμετροποιήσουν κάθε πτυχή και σύστημα παραδίδοντας ένα αυθεντικά δυναμικό όσο και διασκεδαστικό αυτοκίνητο.
Σταχυολογώντας θα αναφέρουμε μόνο ότι ανάμεσα στις δυνατότητές του συγκαταλέγεται και σύστημα που επιτρέπει αλλά και βελτιστοποιεί το drift καθώς και τα συστήματα που προσομοιώνουν τον ήχο ενός θερμικού κινητήρα αλλά και την αίσθηση αλλαγών ενός κιβωτίου οκτώ σχέσεων.
Mercedes eQA
Η πρόσφατη αισθητική – εντός και εκτός – ανανέωση της δημοφιλέστερης αμιγώς ηλεκτρικής Mercedes στην Ελλάδα συνδυάζεται με τον πληρέστερο, εμφανή και αφανή, εξοπλισμό που έχουμε συναντήσει μέχρι σήμερα στο συγκεκριμένο μοντέλο, στις γραμμές Electric Line και AMG Line, περιλαμβάνοντας από τα αυτονόητα (όπως το υπερ-εξελιγμένο σύστημα infotainment MBUX και τις δίδυμες οθόνες των 10,25 ιντσών) έως το λογισμικό επιτήρησης αυτονομίας που επανυπολογίζει δεδομένα βάσει πραγματικών συνθηκών (κυκλοφορίας, χρήσης κλιματισμού, επιπέδων φόρτισης μπαταρίας, κ.τ.λ.), προτείνοντας ακόμα και τη μέγιστη ταχύτητα οδήγησης με την οποία μπορεί να αποτραπεί μια πρόσθετη στάση για φόρτιση.
Χωρίς πάντως κανέναν περιορισμό για οδηγό και επιβάτες, η EQA με τα 340 λίτρα χώρου αποσκευών στις τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις της ουσιαστικά εκδημοκρατίζει τη φιλοσοφία πολυτέλειας και τεχνολογίας της Mercedes, ξεκινώντας από τις δικίνητες EQA 250 και EQA 250+.
Με κοινό στοιχείο την απόδοση των 190 ίππων, το «+» στο όνομα της δεύτερης μεταφράζεται σε περισσότερα χιλιόμετρα με μια φόρτιση της μπαταρίας των 70,5 kWh, η οποία εξασφαλίζει θεωρητική αυτονομία 560 χλμ. (στην πράξη υπερβαίνει τα 500 χλμ. χάρη στην αξιοποίηση της λειτουργίας ανάκτησης ενέργειας μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι).
Για τους απαιτητικότερους διατίθενται οι τετρακίνητες εκδόσεις EQA 300 4MATIC και EQA 350 4MATIC, απόδοσης 228 και 292 ίππων, οι οποίες πέρα από την πρόσθετη ισχύ που διαθέτουν τοποθετούνται στο άνω άκρο της κατηγορίας τους σε κάθε επιμέρους τομέα.
Peugeot E-3008
Όταν η πρώτη γενιά του συγκεκριμένου μοντέλου άλλαζε τον ρου της ιστορίας της Peugeot τοποθετώντάς τη με αξιώσεις απέναντι στον premium γερμανικό ανταγωνισμό της, κανένας δεν μπορούσε να υποπτευθεί στο σύνολό του το σχέδιο των Γάλλων οι οποίοι σήμερα επιλέγοντας μια fastback σχεδίαση και μια hi-end προσέγγιση στο εσωτερικό του νέου E-3008 μπορούν να διεκδικήσουν ακόμα και τον τίτλο του ηλεκτρικού «Αυτοκινήτου της Χρονιάς».
Αξιοποιώντας μια ειδική πλατφόρμα στην οποία φιλοξενούνται μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής τάσης 400V, χωρητικότητας 73 kWh και 98 kWh, το γαλλικό SUV επιτυγχάνει αυτονομία κίνησης από 525 έως 680 χλμ. (χάρη και στη χρήση αντλίας θερμότητας) με δυνατότητα ταχυφόρτισης που εξασφαλίζει σε 10 λεπτά της ώρας την ενέργεια που απαιτείται για μια απόσταση 100 χλμ. Επίσης η χρήση νέας γενιάς ηλεκτροκινητήρων με βελτιωμένη βάσει στοιχείων αποδοτικότητα εξασφαλίζει χαμηλή θεωρητική μέση κατανάλωση 14 kWh/100 χλμ., την ώρα που οι δικίνητες εκδόσεις έχουν ισχύ 210 και 232 ίππων και η τετρακίνητη 330 ίππους.
Παράλληλα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα – Normal, Eco, Sport και 4WD (με το τελευταία να λειτουργεί σε ταχύτητες κίνησης έως και 135 χλμ./ώρα) -, προτεραιοποιώντας τη σπορ οδήγηση ή την οικονομία ενέργειας και την κατανομή της ισχύος σε προβληματικά εδάφη. Αυτά βρίσκονται στην αθέατη πλευρά του μήκους 4,54 μέτρων αμαξώματος που διαθέτει χώρο αποσκευών από 520 λίτρα, καθώς στον εκλεπτυσμένο θάλαμο επιβατών η προφανής άνεση και η ποιότητα των υλικών επισκιάζονται από το νέο Panoramic i-Cockpit με την κυρτή οθόνη των 21 ιντσών, που αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς στην κατηγορία.
Toyota bZ4X
Με έντονες σχεδιαστικές επιρροές από τη Lexus και μια σειρά επιλογών που δικαιολόγησαν τον ρόλο του «καθοδηγητή» στην υπό εξέλιξη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Toyota, το bZ4X προσομοιάζει σε διαστάσεις με το RAV4 και με μεταξόνιο 2,85 μέτρα προσφέρει υπερεπαρκή χώρο στα μπροστινά καθίσματα ενώ αν είστε ψηλή/ψηλός και βρεθείτε στο πίσω κάθισμα θα έχετε αρκετό χώρο λόγω και του πλάτους που επιτρέπει τη μεταφορά 2+1 ατόμων εκεί, με τον χώρο αποσκευών να ξεκινά από τα 452 λίτρα.
Στην γκάμα του μοντέλου παράλληλα με τη δικίνητη έκδοση των 204 ίππων διατίθεται και η τετρακίνητη των 218 ίππων με δύο ηλεκτροκινητήρες, των 80 kW o καθένας, να κινούν τους τροχούς του μπροστινού και του πίσω άξονα.
Ένα έξυπνο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και η επιλογή XMODE βελτιώνουν την απόδοσή της σε δύο σενάρια κίνησης (λάσπη / χιόνι ή βαθιά λάσπη / βαθύ χιόνι) ενώ σε ακραίες καταστάσεις οι επιλογές Grip Control και Downhill Assist Control μεγιστοποιούν την ασφάλεια ακόμη και σε επιφάνειες με έντονη κλίση.
Ασχέτως μετάδοσης της κίνησης πάντως η μπαταρία των 71,4 kWh εξασφαλίζει αυτονομία που υπερβαίνει τα 516 χιλιόμετρα (με τη χρήση της λειτουργίας ανάκτησης ενέργειας) ενώ με τον on board φορτιστή των 11 kW μία πλήρης φόρτιση της μπαταρίας σε επιτοίχιο φορτιστή εναλλασσόμενου AC ρεύματος απαιτεί λιγότερο από επτά ώρες ή 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή συνεχούς DC ρεύματος έως 150 Kw (με όριο το 80% της χωρητικότητάς της).
MG4
Έξι μήνες μετά την ανάδειξή του ως «Best EV Hatchback» από το Autohub για το 2023, το MG4 παραμένει στις κορυφαίες θέσεις της αμιγώς ηλεκτρικής αξιακής μας κλίμακας χάρη στην εντιμότητα με την οποία αντιμετωπίζει τον υποψήφιο αγοραστή του – όχι μόνο στο πεδίο της τιμής του – και τη διασκεδαστική οδική συμπεριφορά του. Αν και διαδραματίζει ρόλο «σημείου εισόδου» στο ηλεκτρικό οικοσύστημα της βρετανικής μάρκας (η οποία εκμεταλλεύεται στο έπακρο το οπλοστάσιο του μητρικού ομίλου SAIC από την Κίνα) το MG4 με το πεντάθυρο αμάξωμα των 4,28 μέτρων αλλά κυρίως με το μεταξόνιο των 2,7 μέτρων συνδυάζει πρακτικότητα και εργονομία χάρη και στην απέριττη σχεδίαση του εσωτερικού του, η οποία το κάνει να δείχνει ακόμα πιο ευρύχωρο από όλα τα άλλα στην κατηγορία του.
Με κινητήρες απόδοσης 170 και 204 ίππων, μπαταρίες χωρητικότητας 51 kWh και 64 kWh, αυτονομία 350 και 450 χλμ., αντίστοιχα, με μία φόρτιση, μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση σε 7,9 και 7,7 δευτερόλεπτα, διαθέτει την αιχμή της ηλεκτρικής τεχνολογίας του ομίλου στον οποίο ανήκει, προτάσσοντας μια value for money λογική που συνοδεύεται από επταετή εργοστασιακή εγγύηση, δωρεάν οδική βοήθεια και δωρεάν ετήσιους ελέγχους. Στα προς βελτίωση σημεία του συγκαταλέγεται η ανάγκη εξοικείωσης με το infotainment και η καλύτερη ισορροπία μεταξύ του προσιτού ύφους του και κάποιων υλικών που συμβάλλουν στον περιορισμό του κόστους του.
Όσο για το κορυφαίο και τετρακίνητο MG4 των 435 ίππων με το ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού και την υποβοήθηση γρήγορης εκκίνησης, θεωρήστε το σπονδή στο σπορ παρελθόν της μάρκας ή υπερβολή που κλέβει τις εντυπώσεις.
smart #3
Υπερασπιζόμενο ακόμα εντονότερα σε σχέση με το #1 τον lifestyle χαρακτήρα της smart, το #3 υιοθετεί την ιδιάζουσα φόρμα ενός coupe SUV, επενδύοντας σε έναν συνδυασμό που ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα σε μια statement επιλογή αλλά και ένα απολύτως χρηστικό αυτοκίνητο. Την τελευταία ιδιότητά του καλούνται να υπερασπιστούν οι διαστάσεις μήκους 4,4 μέτρων, πλάτους 1,84 μ. και ύψους 1,55 μ., οι οποίες «συνοδεύονται» από μεταξόνιο 2,785 μ.
Τις χωροταξικές προδιαγραφές του #3 συμπληρώνει όγκος πορτμπαγκάζ 370 λίτρων συν 15 λίτρα κάτω από το μπροστινό καπό. Την πληθωρική lifestyle πλευρά του αποτυπώνει και η πολυσυλλεκτικότητα σε ό,τι αφορά τις διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού αλλά και συνδυασμών σε ό,τι αφορά τα κινητήρια σύνολα.
Σε ό,τι αφορά τις πρώτες, το #3 προσφέρει πέντε διαφορετικές επιλογές (Pro, Pro+, Premium, Pulse και Brabus), η καθεμία από τις οποίες έχει έναν διαφορετικό αισθητικά, εξοπλιστικά αλλά και ουσιαστικά χαρακτήρα. Σε αυτό συνηγορεί η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δικίνητες ή τετρακίνητες διαμορφώσεις και σε επίπεδα ισχύος από 272 έως 428 ίππους για την κορυφαία παραλλαγή Brabus.
Δύο είναι και οι μπαταρίες, με την πρώτη, χωρητικότητας 49 kWh, να υπόσχεται αυτονομία έως 325 χλμ. και τη δεύτερη, 69 kWh, να εγγυάται διαδρομές έως 455 χλμ. πριν από την επίσκεψη σε φορτιστή. Η διαδικασία φόρτισης με τη σειρά της μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ έως 150 kW σε ταχυφορτιστή DC, απαιτώντας λιγότερο από 30 λεπτά ή χρόνο περίπου τριών ωρών στο σπίτι, μέσω wallbox 22 kW.
Jeep Avenger
To μοντέλο που ανέλαβε να σηματοδοτήσει τη στροφή της Jeep προς την ηλεκτροκίνηση κατάφερε σχεδόν άμα τη εμφανίσει να κερδίσει τις εντυπώσεις, αλλά και τον τίτλο του «Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς» για το 2023, φροντίζοντας παράλληλα να μην επαναπαυθεί, όπως αποδεικνύoυν οι συνεχείς προσθήκες στην γκάμα του.
Ανεξαρτήτως προσθηκών το Avenger θα μείνει για πάντα στη συνείδηση όλων ως το πρώτο ηλεκτρικό Jeep και ως ένα μοντέλο που κατάφερε να συγκεράσει επιτυχώς την εικόνα μιας φίρμας ομολογουμένως συνυφασμένης με πολύ διαφορετικά πράγματα, με τα B-SUV και την ηλεκτροκίνηση. Ετσι η πλήρης νοήματος για την Jeep εικόνα του ενυπάρχει σε έναν ιδανικό για την κίνηση στην πόλη μήκος των 4,08 μέτρων, με την τετραγωνισμένη λογική του να δημιουργεί τις προϋποθέσεις για περισσότερους χώρους και άνεση. Για του λόγου το ακριβές το μεταξόνιό του διαμορφώνεται σε 2,562 μ. ενώ ο όγκος του πορτμπαγκάζ διαμορφώνεται σε 355 λίτρα.
Εξίσου ιδανικό για τις αστικές μετακινήσεις το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που αποτελείται από ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 156 ίππων και 260 Nm ροπής καθώς και μπαταρία 54 kWh. Η τελευταία δεν θα προβληματίσει ούτε και εκτός των αστικών τειχών καθώς η προσφερόμενη αυτονομία κυμαίνεται ανάλογα με το στυλ οδήγησης μεταξύ 400-550 χλμ. ενώ η σχεδόν 21,0 εκ. απόσταση από το έδαφος σε συνδυασμό με το σύστημα selec-terrain που μέσω των διαφορετικών επιλογών επιτρέπει την κίνηση σε πιο απαιτητικά εδάφη.
Renault Megane E-Tech
Τρεις δεκαετίες μετά την εμφάνιση του τίτλου Megane στο προσκήνιο της αυτοκίνησης η Renault αποφάσισε να τον χρησιμοποιήσει σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με ιδιαίτερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά αλλά απολύτως mainstream τεχνολογία.
Στο αμάξωμα των 4,42 μέτρων που βασίζεται στην ίδια καινοτόμα πλατφόρμα με το Nissan Ariya (λόγω της γνωστής συμμαχίας) τοποθετείται μια πολύ λεπτή μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 60 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης έως 450 χλμ. τροφοδοτώντας έναν ηλεκτροκινητήρα 160 kW, απόδοσης 220 ίππων.
Η εμβέλεια κίνησης και ο χρόνος φόρτισης βρίσκεται – σχεδόν – στα ίδια επίπεδα με τον ομοειδή hatchback ανταγωνισμό του ωστόσο το Megane E-Tech υπερέχει ξεκάθαρα σε ποιότητα κύλισης και άνεση, όντας περισσότερο «αριστοκρατικό» από κάθε άλλο και με επιδόσεις ευθέως συγκρίσιμες, αν όχι καλύτερες από εκείνες άλλων.
Μια ευρεία σειρά στοιχείων εξατομίκευσης, τα 26 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, τα 440 λίτρα του αρχικού όγκου στον χώρο αποσκευών αλλά κυρίως το state of the art σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (με την κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 9,0 ιντσών δίπλα στον οριζόντιο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών) με τη λειτουργικότητα της Google και ο πλήρης εξοπλισμός του διασκεδάζουν τις όποιες ενστάσεις για τη δεδομένα περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω και τον μικρότερο του αναμενομένου χώρο για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος.
Audi Q6 e-tron
Όντας το πρώτο μοντέλο της γερμανικής φίρμας που αξιοποιεί τη νέα αρχιτεκτονική Premium Platform Electric, το Q6 e-tron αποτελεί ένα νέο κεφάλαιο για την ηλεκτροκίνηση διά χειρός Audi που φροντίζει να το κάνει συναρπαστικό όσο και καινοτόμο.
Το κινητήριο σύνολο αποτελείται από δύο υψηλής ισχύος αλλά και αποδοτικούς κινητήρες που στην περίπτωση των πρώτων εκδόσεων που σύστησε η Audi (Q6 e-tron και SQ6 e-tron) αποδίδουν 388 και 517 ίππους αντίστοιχα. Τροφοδοτούνται με ενέργεια από μια νέας λογικής μπαταρία χωρητικότητας 94,9 kWh, η οποία χάρη σε μια αρχιτεκτονική 800 Volt μπορεί να υποστηρίξει ισχύ φόρτισης έως 270 kW, διαδικασία που εξασφαλίζει την αναπλήρωση της ενέργειας που απαιτείται για διαδρομές 255 χλμ. σε μόλις δέκα λεπτά και υπόσχεται πλήρη επαναφόρτιση σε 21 λεπτά για 625 χλμ. αυτονομίας.
Παράλληλα όταν η ισχύς φόρτισης είναι μικρότερη η μπαταρία αξιοποιεί μια διαιρούμενη λογική 400 Volt και φορτίζεται με 135 kW για κάθε ήμισυ έως ότου τα δύο μισά φτάσουν στο ίδιο επίπεδο φόρτισης.
Στην εξίσωση συνυπολογίστε τη συνήθη premium σφραγίδα της Audi, η οποία στην προκειμένη περίπτωση συνοδεύεται και από μια νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική, διασφαλίζοντας ό,τι νεότερο ψηφιακά έχουν να επιδείξουν οι Γερμανοί. Επίσης η Audi έχει ήδη ανακοινώσει πισωκίνητη έκδοση με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 326 ίππων και αυτονομία 641 χλμ.
Opel Rocks Electric
Έχοντας αυτοδικαίως τον τίτλο του μικρότερου ηλεκτρικού Opel, το Rocks αποτελεί την εκδοχή των Γερμανών για την αστική κινητικότητα δίνοντας… οδηγικό βήμα ήδη από την ηλικία των 16 ετών καθώς η κατηγορία όπου ανήκει επιτρέπει την οδήγησή του, ήδη από τη συγκεκριμένη ηλικία με δίπλωμα μοτοποδηλάτου (κατηγορία ΑΜ).
Ανεξαρτήτως ηλικίας πάντως, όντας διθέσιο, με μήκος μόλις 2,41 μ. το Rocks είναι ιδανικό για εκείνους που κινούνται κυρίως στους αστικούς άξονες και – δικαίως – θεωρούν χάσιμο χρόνου την εύρεση θέσης για ένα τυπικό αυτοκίνητο.
Εφοδιάζεται με μπαταρία 5,5 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία έως και 75 χλμ., ενώ ο κινητήρας των 8 ίππων και οι υπόλοιπες προδιαγραφές του τού εξασφαλίζουν μέγιστη ταχύτητα 45 χλμ./ώρα, μέγεθος συνήθως πολύ μεγαλύτερο από όση ταχύτητα μπορεί να αναπτύξει κανείς σε έναν πολυσύχναστο αστικό δρόμο σε ώρα αιχμής. Χαριτωμένη λεπτομέρεια οι ανοιγόμενες προς αντίθετες κατευθύνσεις πόρτες που επίσης μπορούν να εκληφθούν ως ένα επιπλέον πλεονέκτημα ευελιξίας.
Επιπλέον, παρά το μέγεθός του το Rocks διαθέτει σύστημα κλιματισμού ενώ μέσω του Connect Box μετατρέπει το smartphone του οδηγού σε σύστημα infotainment ή σε κέντρο απομακρυσμένου ελέγχου ορισμένων λειτουργιών, όπως π.χ. η διαδικασία φόρτισης, η οποία απαιτεί 4 ώρες και 20 λεπτά σε οικιακή πρίζα.
Fiat 600e
H ιταλική φίρμα επέστρεψε στην κατηγορία των B-SUV με τον τρόπο που γνωρίζει καλύτερα, μεταγγίζοντας σε ένα compact crossover με μήκος 4,17 μέτρων τη μεταρετρό αύρα του 500e.
Το αποτέλεσμα είναι ένα ευχάριστο αισθητικά τετράτροχο που στοχεύει εκεί όπου χτυπάει η καρδιά της SUV δημοτικότητας, προσφέροντας τον γνώριμο ιταλικό αέρα σε πιο χρηστικές διαστάσεις όπως προκύπτει από το παραπάνω μήκος, το μεταξόνιο των 2,562 μ. και τον όγκο 360 λίτρων του πορτμπαγκάζ, συν ακόμα 15 λίτρα για μικροαντικείμενα στο εξίσου ιταλικά σμιλεμένο εσωτερικό του με τις χαρακτηριστικές καμπύλες και τις έντονες χρωματικές αντιθέσεις, το οποίο υπόσχεται άνετη μετακίνηση σε πέντε ενηλίκους.
Στην αθέατη πλευρά της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης παρεπιδημεί ο εγνωσμένου κύρους συνδυασμός του ομίλου Stellantis, ο οποίος αποτελείται από ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων και μπαταρία 54 KWh. Αυτή στην περίπτωση του 600e εξασφαλίζει αυτονομία από 406-604 χλμ. ανάλογα με τις συνθήκες – αστικές ή μη – και φυσικά τον τρόπο οδήγησης.
Η φόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ έως 100 kW, διαδικασία που απαιτεί λιγότερο από μισή ώρα για το 80% της ενέργειας ή μέσω wallbox 11 kW σε πέντε ώρες και 45 λεπτά. Αν τώρα επιλέξετε να το φορτίσετε με τον παραδοσιακό τρόπο της πρίζας σούκο, ο χρόνος αυξάνεται σε 16 ώρες και 10 λεπτά.
Skoda Enyaq
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Skoda έχει πλέον καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού και προσφάτως απέκτησε μια ορθολογιστικά, με τον τρόπο της Skoda, ανανεωμένη εκδοχή, η οποία το βελτίωσε επί της ουσίας.
Διαθέσιμο πάντα σε πεντάθυρη SUV και στην πιο δυναμική coupe έκδοση, οι επιλογές του Enyaq ξεκινούν από την 60 με απόδοση 180 ίππων, κίνηση στους δύο τροχούς και αυτονομία 400 χλμ. χάρη στην μπαταρία των 62 kWh, δίνοντας τη σκυτάλη στην έκδοση 85, η οποία προσφέρει 286 ίππους και τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς.
Η αυτονομία διαμορφώνεται μεταξύ 560 και 580 χλμ. χάρη σε μια μεγαλύτερη μπαταρία 82 kWh ανάλογα με την επιλογή αμαξώματος. Επικεφαλής της γκάμας η γνώριμη έκδοση vRS, η οποία έχει πλέον αυξήσει την ισχύ της στους 340 ίππους αλλά και την ισχύ με την οποία φορτίζεται η μπαταρία των 82 kWh (175 kW) που χάρη σε βελτιώσεις σε επίπεδο λογισμικού αλλά και διαχείρισης ενέργειας τις οποίες μοιράζονται και οι μικρότερης ισχύος εκδόσεις υπόσχεται αυτονομία 541 χλμ. για την SUV έκδοση και 547 για την πιο αεροδυναμική Coupe.
Eπίσης το Enyaq είναι πλέον διαθέσιμο με περισσότερο εξοπλισμό αλλά και σε νέες εξοπλιστικές εκδόσεις, μεταξύ των οποίων η πιο πολυτελής Laurin & Klement και η πιο σπορ ύφους Sportline.
Nissan Ariya
Με τη διεθνή επιτυχία του Leaf στο ενεργητικό της η Nissan συνδυάζει στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της διαστάσεις που το τοποθετούν ανάμεσα στo μικρότερο Qashqai και το μεγαλύτερο X-Trail, με την πιο μινιμαλιστική αισθητική από κάθε άλλο αυτοκίνητο στην γκάμα της. Το βασικό λειτουργικό χαρακτηριστικό του Ariya είναι η ευρυχωρία του θαλάμου επιβατών, με χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 468 λίτρα στη δικίνητη εκδοχή και από τα 408 λίτρα στην τετρακίνητη.
Στο πεδίο της τεχνολογίας το μήκους 4,60 μέτρων μοντέλο τεκμηριώνει το hi-tech ύφος του μέσω των δύο οθονών των 12,3 ιντσών για το σύστημα infotainment και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά κυρίως με λειτουργίες που πρώτη η Nissan εισήγαγε στο λεξιλόγιο της «μαζικής» ηλεκτροκίνησης, όπως αυτή του συστήματος ProPILOT και εκείνη του ProPILOT Park που υποβοηθούν τον οδηγό όταν κινείται στον αυτοκινητόδρομο ή όταν σταθμεύει.
Πάνω απ’ όλα ωστόσο τοποθετείται το σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης e-4ORCE που συνδυάζεται με την ισχυρότερη έκδοση των 306 ίππων και μπαταρία 87 kWh, την ίδια που εξοπλίζει και την ενδιάμεση αλλά δικίνητη έκδοση ισχύος των 242 ίππων (με μέγιστη αυτονομία 533 χλμ.), ενώ στη βάση της γκάμας βρίσκεται η επίσης δικίνητη των 218 ίππων με μπαταρία 63 kWh. Οι χρόνοι επαναφόρτισης ποικίλλουν από περίπου 30 λεπτά της ώρας σε ταχυφορτιστή έως 3,5-13,5 ώρες σε wallbox.