– Η χρονιά που ολοκληρώνεται είναι η πρώτη μετά το 2010 που οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών οχημάτων και ταξί στην Ελλάδα έχουν και πάλι έξι ψηφία, ξεπερνώντας τις 100.000 μονάδες (από τις 88.083 του 2017). Μια επίδοση που δικαιώνει εκείνους οι οποίοι εργάστηκαν για τη βελτίωση των μεγεθών που διασφαλίζουν άμεσα περισσότερα έσοδα για τα δημόσια ταμεία (μέσω του ΦΠΑ και του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης) και θέσεις εργασίας, στοιχείο απαραίτητο για την κοινωνική και οικονομική πρόοδο κάθε χώρας. Για το 2019 οι προβλέψεις των ευρωπαίων κατασκευαστών για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου αναφέρουν ταξινομήσεις που θα φτάσουν ακόμη και τις 120.000 μονάδες, αν και οποιαδήποτε χρονιά που περιλαμβάνει εκλογικές διαδικασίες μπορεί να κρύβει εκπλήξεις.
– Σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι αντίστοιχες προβλέψεις προδιαγράφουν μια ακόμα καλύτερη επίδοση από την εφετινή, ωστόσο τρία γεγονότα του 2018 μπορεί να αποβούν καθοριστικά για το μέλλον τριών μεγάλων ομίλων. Το πρώτο – χρονολογικά – ήταν ο θάνατος του Sergio Marchionne τον περασμένο Ιούλιο. Ο μαέστρος του ομίλου Fiat-Chrysler έφυγε στα 66 του χρόνια αφού πρώτα ανέστησε την ιταλική εταιρεία βγάζοντας χρήματα κυρίως από την Jeep και τη Ferrari. Μένει να δούμε πώς η διάδοχη κατάσταση θα διαχειριστεί την επιχειρηματική παρακαταθήκή του και βέβαια αν η Fiat καταφέρει να εξελιχθεί σε κάτι περισσότερο από τον κατασκευαστή ενός μοντέλου με τις παραλλαγές του «500». Δεύτερο γεγονός με ποικίλες ερμηνείες ήταν η σεπτεμβριανή προαναγγελία της αποχώρησης του Dieter Zetsche από τον όμιλο Daimler τον Μάιο του 2019, ύστερα από 12 χρόνια στην ηγεσία του. Επί των ημερών του η Mercedes-Benz ανέκτησε τα πρωτεία αλλά κυρίως την αξιοπιστία της, επιλύοντας προβλήματα του παρελθόντος. Η διάδοχη κατάσταση στην κορυφαία premium γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ακούει στο όνομα του Σουηδού Ola Kallenius, «πνευματικού τέκνου» του Zetsche, με θητεία στην Daimler από το 1995, που πρέπει να κερδίσει μια σειρά στοιχημάτων με πρώτο, εκτός ασφαλώς από την κερδοφορία, αυτό της ηλεκτροκίνησης και του φιλόδοξου σχεδίου των Γερμανών για την κυριαρχία της σειράς μοντέλων EQ επί των ανταγωνιστών της. Το τρίτο γεγονός ήταν αναμφισβήτητα η αποκαθήλωση του ισχυρού άνδρα του ομίλου Renault-Nissan, του Carlos Ghosn. Με αφορμή «έκνομες οικονομικές ενέργειες» τις οποίες επικαλέστηκαν οι ιαπωνικές δικαστικές αρχές στέλνοντάς τον στη φυλακή, ο «Κάρολος» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας έπεσε θύμα της ελέω Θεού μοναρχίας του σε έναν όμιλο όπου Ιάπωνες και Γάλλοι έχουν όπως φαίνεται πολύ περισσότερα να διευθετήσουν από το ποιος θα μιλάει πρώτος στις συνεντεύξεις Τύπου της συμμαχίας Renault – Nissan – Mitsubishi.
– Τέλος, κρατήστε στο μυαλό σας ότι το 2019 θα είναι «έτος ηλεκτροκίνησης» είτε για τους θετικούς λόγους που προδιαγράφει η έλευση του Audi e-tron αλλά και της Mercedes EQC, είτε για τους αρνητικούς που σχετίζονται με την επάρκεια των κινήτρων τα οποία εφαρμόζονται για τη διάδοσή της. Αλλά για αυτά θα τα ξαναπούμε. Καλή Χρονιά με υγεία σε όλους σας.