ΑC (Alternating Current): Εναλλασσόμενο ρεύμα. Το ηλεκτρικό ρεύμα του οποίου η ένταση και η κατεύθυνση μεταβάλλονται περιοδικά.
ΑFV (Alternate Fuel Vehicle): Οχημα με εναλλακτικής τεχνολογίας κινητήριο σύνολο.
Αmp (Ampere): Μονάδα μέτρησης ηλεκτρικού ρεύματος.
BEV (Battery Electric Vehicle): Ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία. Ο πιο κοινός τύπος ηλεκτροκίνητου οχήματος στο οποίο οι μπαταρίες χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση ενέργειας η οποία τροφοδοτεί το ηλεκτρικό μοτέρ εξασφαλίζοντας την κίνηση.
BMS (Battery Management System): Υπολογιστής ο οποίος εφοδιάζει τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και επιφορτίζεται με τον έλεγχο και τη διαχείριση των μπαταριών.
CCID (Charge Circuit Interrupting Device): Συσκευή που λειτουργεί ως δικλίδα ασφαλείας και διακόπτει τη φόρτιση σε περίπτωση που διαπιστωθεί διαρροή ρεύματος.
CCS (Combined Charging System): Υπερταχυφορτιστής συνεχούς ρεύματος ισχύος έως και 100 KW.
ChadeMo: Εμπορική ονομασία ταχυφορτιστή με ισχύ 62,5 kW.
CNG (Compressed Natural Gas): Φυσικό αέριο.
CO2: Διοξείδιο του άνθρακα. Θεωρείται ως ένα από τα πλέον επιβλαβή αέρια για το περιβάλλον.
DC: Συνεχές ρεύμα. Ηλεκτρικό ρεύμα με συγκεκριμένη φορά.
Ε-REV (Extended Range Vehicle): Ηλεκτροκίνητα οχήματα εκτεταμένης αυτονομίας. Ετσι αποκαλούνται τα οχήματα που κινούνται με τη συνδρομή ηλεκτρικού μοτέρ, ωστόσο διαθέτουν και θερμικό κινητήρα ο οποίος και αναλαμβάνει την επαναφόρτιση των μπαταριών εν κινήσει.
ELV (Electric Light Vehicle): Ηλεκτροκίνητα οχήματα το βάρος των οποίων δεν ξεπερνά τα 250 κιλά.
ERS (Energy Recovery System): Σύστημα ανάκτησης ενέργειας.
ΕV: Ηλεκτροκίνητο όχημα. Ορος που περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες οχημάτων που αξιοποιούν μπαταρίες για την τροφοδοσία του κινητήρα είτε πρόκειται για αμιγώς ηλεκτροκίνητα, υβριδικά, plug-in υβριδικά ή τεχνολογίας κυψελών καυσίμου.
FCV (Fuel Cell Vehicle): Τα υδρογονοκίνητα οχήματα. Οι κυψέλες καυσίμου λειτουργούν ως ηλεκτροπαραγωγική μονάδα η οποία τροφοδοτεί τους κινητήρες που κινούν τους τροχούς. Γνωστά επίσης και ως FCEV.
H: Υδρογόνο. Το απλούστερο στοιχείο του περιοδικού πίνακα. Θεωρείται αέριο, ωστόσο μπορεί να αντιδράσει όπως ακριβώς ορισμένα αντιδραστικά μέταλλα χάρη στις ιδιότητές του.
HCU (Home Charging Unit): Οικιακή μονάδα φόρτισης.
Hybrid: Υβριδικό. Τα οχήματα που συνδυάζουν τη λειτουργία κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικού μοτέρ. Ο συνδυασμός προσφέρει σαφή πλεονεκτήματα σε επίπεδο αποδοτικότητας στις περισσότερες οδηγικές συνθήκες.
ICE (Internal Combustion Engine): Κινητήρας εσωτερικής καύσης. Η λειτουργία του έγκειται στην καύση καυσίμου και αέρα στους κυλίνδρους. Παράγονται αέρια τα οποία κινούν τα πιστόνια και αυτά με τη σειρά τους τον στροφαλοφόρο άξονα
KERS (Kinetic Energy Recovery System): Σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας.
kW (KiloWatt): Χίλια Watt.
kWh: Μονάδα μέτρησης ενέργειας που μετρά kW σε συνάρτηση με τον χρόνο.
Li-ion: Μπαταρίες ιόντων λιθίου.
NCM: Κινητήρες νανοκρυσταλλικών υλικών. Ηλεκτρικά μοτέρ που αξιοποιούν μαγνητικά πεδία και θεωρούνται 10 φορές πιο αποδοτικά.
NiCd: Μπαταρίες νικελίου καδμίου.
NiMH: Μπαταρίες νικελίου μετάλλου.
PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicles): Οχήματα που συνδυάζουν ηλεκτροκινητήρα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και η φόρτιση των μπαταριών τους πραγματοποιείται με τη σύνδεσή τους σε παροχή ηλεκτρικού ρεύματος.
RBS (Regenerative Braking System): Σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά τη διαδικασία επιβράδυνσης. Η ανακτηθείσα ενέργεια αποθηκεύεται και μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
V2G (Vehicle to Grid): Πρόκειται για τη δυνατότητα ορισμένων ηλεκτροκίνητων οχημάτων να λειτουργήσουν ως μονάδες αποθήκευσης και παραγωγής ενέργειας με «αντίστροφη πορεία» καθώς αυτή διοχετεύεται στο δημόσιο δίκτυο παροχής ηλεκτρισμού.
ZEV (Zero Emissions Vehicle): Οχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Αγχος αυτονομίας: Η αίσθηση του οδηγού ότι ένα αυτοκίνητο δεν διαθέτει την απαιτούμενη ενέργεια για να ολοκληρώσει τη διαδρομή του.
Αυτονομία: Η αυτονομία ενός αυτοκινήτου ορίζεται από την ποσότητα ενέργειας που απαιτεί και μπορεί να αποθηκεύσει.
Εκφόρτιση: Στην μπαταρία ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος είναι η μετατροπή χημικής ενέργειας σε ηλεκτρική η οποία και την εξαντλεί.
Ηλεκτρικό ρεύμα: Η κίνηση ηλεκτρικού φορτίου μέσω ενός αγωγού. Επί της ουσίας πρόκειται για την κίνηση ηλεκτρονίων από μια κατεύθυνση Α σε μια κατεύθυνση Β σε ένα κύκλωμα.
Ηλεκτροκινητήρας: Ο κινητήρας των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Υπάρχουν διάφοροι τύποι ηλεκτρικών μοτέρ με βάση τον τρόπο λειτουργίας τους, ωστόσο χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες, συνεχούς ή εναλλασσόμενου ρεύματος.
Ηλεκτρομαγνήτης: Η δημιουργία μαγνητικού πεδίου από πηνίο όταν διαπερνάται από ηλεκτρικό ρεύμα.
Ισχύς: Η μέτρηση απόδοσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ίππους [PS (Pfederstarke)]. Η μονάδα μέτρησης για τους ηλεκτροκινητήρες είναι τα Watts, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ένας ίππος αντιστοιχεί σε 735,4 Watts.
Κινητήρας με ψήκτρες: Το χαρακτηριστικό γνώρισμα των κινητήρων με ψήκτρες έγκειται στην παρουσία σταθερών αγώγιμων εξαρτημάτων που εξασφαλίζουν τη συνεχή ηλεκτρική σύνδεση ανάμεσα στα σταθερά και στα κινούμενα μέρη.
Κινητήρας χωρίς ψήκτρες: Οι κινητήρες χωρίς ψήκτρες λογίζονται ως ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι καθώς η ηλεκτρική σύνδεση επιτυγχάνεται ηλεκτρικά χωρίς τη συνδρομή ψηκτρών.
Μπαταρία: Συσσωρευτής αποθήκευσης χημικής ενέργειας η οποία αξιοποιεί μία ή περισσότερες ηλεκτροχημικές κυψέλες οι οποίες μετατρέπουν τη χημική ενέργεια σε ηλεκτρική.
Μπαταρίες μολύβδου: Παλαιός τύπος μπαταριών που χρησιμοποιείται στην πλειονότητα των συμβατικών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Πίεση: Είναι η δύναμη που εφαρμόζεται κάθετα σε μια επιφάνεια ενός αντικειμένου ανά μονάδα εμβαδού της επιφάνειας αυτής. Μετριέται σε PSI ή Βar.
Πυκνωτής: Οι πυκνωτές, όπως και οι μπαταρίες, χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση ενέργειας. Ωστόσο, οι πυκνωτές σε αντίθεση με τις μπαταρίες δεν χρησιμοποιούν χημικά στοιχεία για την αποθήκευση ενέργειας. Ταχεία φόρτιση: Η διαδικασία κατά την οποία η φόρτιση συντελείται από φορτιστή ισχύος ανώτερης του οικιακού δικτύου παροχής.
Υπερταχεία φόρτιση: Υπερταχεία φόρτιση θεωρείται η φόρτιση σε φορτιστή ισχύος άνω των 20 kW.
Φωτοβολταϊκά στοιχεία: Χρησιμοποιούνται για τη μετατροπή της ηλιακής ακτινοβολίας σε ηλεκτρική ενέργεια.
Χρόνος φόρτισης: Ο χρόνος που απαιτείται για την πλήρη επαναφόρτιση της μπαταρίας από το 0% ως 100%. Εξαρτάται από την παροχή ρεύματος και την απόδοση μπαταρίας η οποία αποτιμάται σε kWh.