Μερικές εβδομάδες πριν οι Κάννες φιλοξενήσουν για 77η φορά το διάσημο φεστιβάλ κινηματογράφου, από τις 14 έως τις 25 Μαΐου, συγκεντρώνοντας τα βλέμματα του σινεφίλ κοινού από όλο τον πλανήτη, η Mercedes πρόλαβε να δώσει τον τόνο στέλνοντας τις δικές της σταρ στη γαλλική ακτή.
Εξίσου, αν όχι περισσότερο, διάσημες με τους πρωταγωνιστές που θα διεκδικήσουν τα φετινά βραβεία τόσο η V-Class με τους θερμικούς κινητήρες (για την οποία θα διαβάσετε στη δεξιά σελίδα) όσο και η EQV παραμένουν σταθερά τα σημεία αναφοράς στο είδος τους. Η τελευταία, όπως μαρτυρεί η ονομασία της, είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό πολυχρηστικό μοντέλο της γερμανικής μάρκας που από το 2019 θορύβησε «εχθρούς και φίλους» με την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά της.
Πέντε χρόνια αργότερα η ανανέωσή της υπενθυμίζει όχι την παρουσία, αλλά την κυριαρχία της, τοποθετώντας δίπλα στην αναμενόμενη χρηστικότητα ενός τέτοιου αμαξώματος αρετές όπως οι μηδενικοί ρύποι και η hi-end προσέγγιση σε κάθε λεπτομέρεια, παρά την απουσία της Hyperscreen που έχουμε δει στις EQE και EQS, επιλογή που σε αναγκάζει να «συμβιβαστείς» με την εφαρμογή του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX στις δύο διαδοχικά τοποθετημένες οθόνες των 12,3 ιντσών.
Το κάδρο πίσω από αυτές παραπέμπει σε χειροποίητο έργο τέχνης που διατρέχει το ταμπλό έτσι ώστε να δικαιολογεί τον ισχυρισμό των Γερμανών ότι προσέγγισαν την εσωτερική αισθητική της EQV (στις τρεις διαθέσιμες γραμμές εξοπλισμού EQV, Avantgarde Line και EQV Design) εμπνεόμενοι από τη βιομηχανία επίπλων.
Ζήτημα εντυπώσεων
Η αναφορά στα έπιπλα ασφαλώς δεν είναι τυχαία διότι υπαινίσσεται και την άνεση που προσφέρουν τα ανεξάρτητα καθίσματα τα οποία βρίσκονται στον χώρο επιβατών διαμορφώνοντας έναν διθέσιο, τετραθέσιο ή πενταθέσιο χώρο φιλοξενίας εκεί (και πάλι με συρόμενες πλευρικές πόρτες και στις δύο πλευρές) χωρίς ασφαλώς να προσμετράμε εδώ τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού.
Έτσι ο δυνητικός χρήστης μπορεί να επιλέξει τη διαμόρφωση του εσωτερικού της EQV σε σχέση, για παράδειγμα, με το αν πίσω από τον οδηγό και τον συνοδηγό θα υπάρχουν δύο σειρές καθισμάτων, με τα δύο από αυτά να περιστρέφονται κατά 180 μοίρες όπως στη φωτογραφία, ή δύο ανεξάρτητες πολυθρόνες με υποπόδια και υποβραχιόνιο ανάμεσά τους, επιλογή που καθιστά την EQV τετραθέσια με υπερπολυτελή χαρακτηριστικά και άφθονο χώρο πίσω από αυτά.
Μιλώντας για χώρο ισχύει και εδώ ό,τι και για τη «θερμική» V-Class, ήτοι 610-5.010 διαθέσιμα λίτρα για να μη μείνει τίποτα πίσω στο σπίτι ή αλλού. Αυτός ο πληθωρισμός αποτελεί μια καλή ένδειξη πως δεν υπάρχει τίποτα πραγματικά χρήσιμο στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας που δεν περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου.
Η ειδοποιός διαφορά εδώ σε σχέση με το παρελθόν εντοπίζεται στην πληθώρα των λειτουργιών ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης. Μια πραγματικότητα που υποστηρίζεται από συστήματα όπως:
- το ενεργό φρενάρισμα με λειτουργία cross-traffic που προειδοποιεί τον οδηγό για τα αντίθετα κινούμενα οχήματα και για επικίνδυνους ελιγμούς προσπέρασης
- η ενεργή υποβοήθηση απόστασης DISTRONIC
- η υποβοήθηση τυφλού σημείου
- η ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- η έξυπνη υποβοήθηση επιλογής ταχύτητας
- το ATTENTION ASSIST για την κατάσταση συγκέντρωσης του οδηγού
- οι προσαρμοζόμενοι προβολείς MULTIBEAM LED με σύστημα υποβοήθησης υψηλής δέσμης PLUS
- η προσαρμογή ταχύτητας βάσει διαδρομής με αυτόματη επανεκκίνηση σε μποτιλιάρισμα και αρκετά ακόμα.
Όλα αυτά ένα προς ένα ήταν στο μενού της οδηγικής εμπειρίας μας που μετατράπηκε σε σεμινάριο υψηλής τεχνολογίας εν κινήσει.
Ανάμεσά τους και η λειτουργία πλοήγησης με επαυξημένη πραγματικότητα, ο ψηφιακός βοηθός «Hey Mercedes» στο σύστημα infotainment MBUX με στοιχεία τεχνητής νοημοσύνης και ο απομακρυσμένος έλεγχος λειτουργιών του αυτοκινήτου μέσω ειδικής εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο.
Η δύναμη της επιλογής
Μιλώντας για ηλεκτρικό αυτοκίνητο η συζήτηση πηγαίνει αμέσως σε έννοιες όπως «αυτονομία», «επιδόσεις», «χρόνοι φόρτισης», «μπαταρία», με τις απαντήσεις για όλα αυτά να είναι ενίοτε σημαντικότερες από – σχεδόν – οτιδήποτε άλλο.
Ξεκινώντας αντίστροφα υπάρχουν επιλογές μπαταρίας χωρητικότητας 60 kWh (EQV 250) και 90 kWh (EQV 300) οι οποίες διαμορφώνουν την αυτονομία κίνησης από τα 277 έως τα 365 χιλιόμετρα. Στην πράξη αυτοί οι αριθμοί μπορούν να ξεπεραστούν χάρη στην αποτελεσματική ανάκτηση της ενέργειας και τη θερμική διαχείριση, μια υπέρβαση που διαπιστώσαμε οδηγώντας στους γαλλικούς δρόμους με τα όρια ταχύτητας (η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα).
Η ύπαρξη ενσωματωμένου φορτιστή 11 kW επιτρέπει στην EQV να φορτίζεται με εναλλασσόμενο AC ρεύμα σε wallbox (έως το 100% της χωρητικότητάς της σε λιγότερο από 6,5 ώρες) ή με συνεχές DC ρεύμα σε ταχυφορτιστή έως 110 kW, με τη διαδικασία σε αυτή την περίπτωση για την ανάκτηση ενέργειας έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας να απαιτεί έως 40 λεπτά της ώρας.
Ανεξαρτήτως μπαταρίας η μέγιστη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τους 204 ίππους (και η συνεχής ισχύς τους 95 ίππους), μια συνθήκη που διαφοροποιείται από την επιλογή καθενός από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης τα οποία συναντάμε επίσης σε κάθε ηλεκτρικό επιβατικό μοντέλο της Mercedes.
H «άλλη» S-Class
Η ύπαρξη της V-Class στην γκάμα της Mercedes από το 2014 διεύρυνε τα όρια της έννοιας «πολυτελής μετακίνηση» καθώς συνδύασε εξοπλιστικά χαρακτηριστικά της κραταιάς S-Class με τη χρηστικότητα ενός πολυχρηστικού αμαξώματος που αν και μοιάζει με van, συμπεριφέρεται εντελώς διαφορετικά στον δρόμο.
Στην ανανεωμένη εκδοχή της η V-Class διατηρεί την αρχική κεντρική ιδέα δίνοντας στον οδηγό της πολλαπλές επιλογές εξωτερικής εμφάνισης με στοιχεία που εμφανίζονται για πρώτη φορά στην κατηγορία.
Το πλεονέκτημα της υπερυψωμένης θέσης οδήγησης σε συνδυασμό με αισθητήρες και κάμερες στον εξοπλισμό της καθιστά την κίνηση σε αστικές και υπεραστικές συνθήκες παιχνίδι ενώ η ανάρτηση Agility Control, τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, στάθμευσης και αποτροπής ατυχημάτων ήδη από τον βασικό εξοπλισμό διαμορφώνουν ένα εντελώς αγχολυτικό περιβάλλον οδήγησης.
Ακόμη μία βασική παράμετρος η οποία είναι καθοριστική για το τελικό αποτέλεσμα αφορά τη χρήση για την οποία προορίζεται το αυτοκίνητο (με όγκο χώρου φόρτωσης από 610 έως 5.010 λίτρα), είτε ως VIP μεταφορέας ατόμων, είτε ως MPV όχημα για οικογένειες με αυξημένες ανάγκες και χόμπι που απαιτούν μεταφορά ειδικού εξοπλισμού, είτε «απλώς» ως βάση για τη διαμόρφωση εκδόσεων που εξυπηρετούν ιδιαίτερες απαιτήσεις όπως, για παράδειγμα, η εκδρομική έκδοση Marco Polo.
Καθίσματα – πολυθρόνες
Η διαφορετική στόχευση κάθε αγοραστή εξυπηρετείται από τη δυνατότητα εξατομίκευσης μέσω των γραμμών εξοπλισμού Avantgarde, Exclusive, AMG Line και του πακέτου Night, οι οποίες σε συνδυασμό με τους εξωτερικούς χρωματισμούς και τροχούς διαστάσεων 17, 18 και 19 ιντσών διαμορφώνουν μια πιο σπορ ή πιο πολυτελή εικόνα την οποία «φωτίζουν» οι προβολείς Multibeam LED.
Ένα αντίστοιχο δικαίωμα επιλογής υπάρχει και στο εσωτερικό της V-Class με γραμμές εξοπλισμού Style, Avantgarde, Exclusive και AMG Line. Πίσω από τα πολυ-ρυθμιζόμενα καθίσματα για οδηγό και συνοδηγό οι χωροταξικές προτάσεις πολλαπλασιάζονται καθώς διατίθενται πέντε διαφορετικές διαμορφώσεις που επιτρέπουν τη φιλοξενία 2-6 ατόμων στον χώρο επιβατών, ο οποίος είναι προσβάσιμος από τις δύο συρόμενες πλευρικές πόρτες.
Τα δύο καθίσματα-πολυθρόνες αποκαλύπτουν την πιο εκκεντρική υλοποίηση κι εκφράζουν σε μια ακραία μορφή το δόγμα πολυτέλειας που εισήγαγε το «πρότυπο S-Class».
Πολυάριθμα είναι και τα συστήματα κίνησης της V-Class, με κοινό παρονομαστή τη μεταφορά ισχύος στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς ανάλογα με τις προτεραιότητες του υποψήφιου ιδιοκτήτη – μέσω του αυτόματου κιβωτίου 9G-Tronic.
Έτσι πέρα από την ύπαρξη ενός πετρελαιοκινητήρα 1.950 κ.εκ. που αποδίδει 163, 190 ή 237 ίππους η V-Class θα είναι πλέον διαθέσιμη και με κινητήρα βενζίνης που αξιοποιεί την ήπια υβριδική τεχνολογία για να εμφανίσει όχι μόνο απόδοση 231 ίππων αλλά κυρίως κατανάλωση από 8,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 204 γρ./χλμ. (τα αντίστοιχα μεγέθη για τον πετρελαιοκινητήρα είναι από 6,9 λίτρα/100 χλμ. και από 182 γρ./χλμ., δείγμα της τεχνολογικής υπεροχής των συγκεκριμένων συνόλων).