Αν και ο τίτλος μπορούσε να συνδέεται με τον αστερισμό που κυριαρχεί αυτή την εποχή του χρόνου στον ζωδιακό κύκλο, αφορά απλώς τη διττή οπτική με την οποία μπορεί κανείς να συστήσει το Corsa Hybrid.

Στη μία πλευρά βρίσκεται το ανανεωμένο πεντάθυρο αμάξωμα που διατηρεί την Opel στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας B λόγω αισθητικής, χώρων και πλήρως ψηφιοποιημένου θαλάμου επιβατών. Στην άλλη πλευρά βρίσκεται η υβριδική τεχνολογία του ομίλου Stellantis, η οποία εισβάλλοντας στην γκάμα του γερμανικού supermini δημιουργεί μια value for money έκδοση (σε τιμή από 24.100 ευρώ) με προφανή οικονομικά πλεονεκτήματα που ταυτόχρονα αναβαθμίζει την οδηγική εμπειρία την οποία προσφέρει το συγκεκριμένο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Από το καλό στο καλύτερο

Όταν το νέο Corsa έφτασε στην Ελλάδα εξοπλιζόταν με ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων απόδοσης 75 ίππων (με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων) και turbo βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων ισχύος 100 και 136 ίππων (σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή αυτόματο οκτώ σχέσεων). Σε αυτή την γκάμα (η οποία διευρύνθηκε με την εμφάνιση της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης Corsa Electric) προστίθεται τώρα το Corsa Hybrid, με το υβριδικό σύστημα τεχνολογίας 48V.

Στην καρδιά του βρίσκεται μια μπαταρία ιόντων λιθίου, ωφέλιμης χωρητικότητας 0,432 kWh, τοποθετημένη κάτω από το αριστερό μπροστινό κάθισμα, η οποία φορτίζεται αυτόματα υπό συγκεκριμένες συνθήκες οδήγησης και συνδυάζεται με νέους υπερτροφοδοτούμενους τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες 1,2 λίτρων απόδοσης 100 ή 136 ίππων που έχουν εξελιχθεί ειδικά για την υβριδική έκδοση. Αυτοί οι κινητήρες συνυπάρχουν με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι ταχυτήτων (EDCT6) και έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW απόδοσης 28 ίππων.

Έτσι το Corsa Hybrid κινείται αμιγώς ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες σε αστικό περιβάλλον, προσφέροντας λόγω του τρόπου λειτουργίας του υψηλό επίπεδο οδηγικής άνεσης. Ταυτόχρονα χάρη στη συμπαγή σχεδίαση του υβριδικού συστήματος δεν θυσιάζεται πολύτιμος χώρος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ενώ δεν απαιτείται φόρτιση από εξωτερική πηγή, όπως συμβαίνει με Plug-in υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Πώς λειτουργεί

Για να έχετε μια εικόνα της ζωής μαζί του αξίζει να γνωρίζετε πως ο ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα κατά την εκκίνηση από στάση και ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση. Συμβάλλει επίσης στη ροπή, ιδίως στις χαμηλές στροφές του θερμικού κινητήρα, κάτι που αφενός ωφελεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, αφετέρου εξασφαλίζει μειωμένες, περίπου κατά 18%, εκπομπές CO2.

Σε χαμηλές ταχύτητες ο ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση για αποστάσεις έως ένα χιλιόμετρο ή έως και το 50% του συνολικού χρόνου οδήγησης μέσα στην πόλη χάρη στη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας. Αυτό συμβαίνει καθώς κατά την επιβράδυνση ο βενζινοκινητήρας σταματά και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την επαναφόρτιση της μπαταρίας 48V του υβριδικού συστήματος.

Το σύστημα είναι σχεδιασμένο ώστε να εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή απόδοση με τη χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας, ενώ ανάλογα με τις προτιμήσεις του ο οδηγός του Corsa Hybrid μπορεί επίσης να επιλέξει μεταξύ των τριών λειτουργιών Eco, Normal και Sport.

Η αποδοτικότητα του υβριδικού συστήματος γίνεται ευκολότερα κατανοητή μέσω της σύγκρισης, καθώς το μη υβριδικό βενζινοκίνητο Corsa 1.2 με το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο έχει κατανάλωση καυσίμου στον μεικτό κύκλο από 5,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 121-124 γρ./χλμ. ενώ το νέο Corsa Hybrid με απόδοση 100 ίππων και τεχνολογία 48V εμφανίζει κατανάλωση από 4,5 λίτρα/100 χλμ. Στην περίπτωση του Corsa Hybrid GS ισχύος 136 ίππων η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μειώνονται επίσης κατά 18%, στα 4,6 λίτρα/100 χλμ. και στα 103 γρ./χλμ. σε σύγκριση με το αντίστοιχο βενζινοκίνητο μοντέλο.

Ροή πληροφοριών

Στο εσωτερικό του Corsa Hybrid, η ψηφιακή οθόνη ενημέρωσης του οδηγού εμφανίζει όλες τις σημαντικές ενδείξεις καθώς και πρόσθετες πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα κίνησης. Για παράδειγμα, τα ψηφία του μετρητή ταχύτητας είναι λευκά όταν λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας αλλά αν το όχημα κινείται αμιγώς ηλεκτρικά το χρώμα της οθόνης γίνεται μπλε. Υπάρχει επίσης μια μόνιμη ένδειξη ισχύος (Power, Eco ή Charge) αλλά και πληροφόρηση σχετικά με την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και τη ροή ενέργειας μεταξύ της μπαταρίας, του βενζινοκινητήρα και των τροχών.

Εμφανίζονται επίσης σημαντικά δεδομένα σχετικά με τη διανυθείσα απόσταση, τον χρόνο διαδρομής, τη μέση κατανάλωση, την υπολειπόμενη αυτονομία και το ποσοστό της διαδρομής που διανύθηκε αμιγώς ηλεκτρικά.

Πέρα από αυτά, το Corsa Hybrid εξοπλίζεται με έγχρωμη οθόνη αφής 10 ιντσών για το σύστημα infotainment που βασίζεται στις πλατφόρμες Snapdragon Cockpit και Auto Connectivity της Qualcomm, προσφέροντας επιλογές συνδεσιμότητας Wi-Fi, Bluetooth, 4G αλλά και Apple CarPlay και Android Auto. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, συστήματα υποβοήθησης οδηγού, σύστημα προβολέων Intelli-Lux LED Matrix με 14 στοιχεία LED και αντιθαμβωτική λειτουργία, προειδοποίηση τυφλού σημείου και νέα, υψηλής ανάλυσης πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας.