Αν και η αξιοποίηση των φωτοβολταϊκών στοιχείων είναι ένα τεχνολογικό μοτίβο με το οποίο η αυτοκινητοβιομηχανία φλερτάρει εδώ και αρκετά χρόνια, εκτός από διάσπαρτα, κυρίως πρωτότυπα, μοντέλα, δεν υπάρχουν δείγματα της συγκεκριμένης τεχνολογίας σε όρους ευρείας παραγωγής, ίσως διότι ποτέ άλλοτε το ζητούμενο της ενεργειακής στροφής προς καθαρότερες μορφές ενέργειας δεν υπήρξε τόσο επιτακτικό για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Σε αυτό ακριβώς το υπό διαμόρφωση πλαίσιο για τον κλάδο, όπου η αποδοτικότητα αποκτά ολοένα και αυξανόμενη σημασία, ο όμιλος Hyundai ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να επαναφέρει την τεχνολογία των φωτοβολταϊκών στοιχείων στο προσκήνιο, και δη με εμφατικό τρόπο, καθώς, όπως γνωστοποίησε, ήδη από το 2020 οι οροφές επιλεγμένων μοντέλων Hyundai και KIA θα αποτελούνται από φωτοβολταϊκά πάνελ, και μάλιστα ανεξαρτήτως του κινητήριου συνόλου με το οποίο θα εξοπλίζονται.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα σχέδια των Κορεατών, τα φωτοβολταϊκά θα επενδύουν τις οροφές όχι μόνο των τετράτροχων που εξοπλίζονται με εναλλακτικά, plug-in υβριδικά ή ηλεκτρικά σύνολα, αλλά και εκείνων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η διαφάνεια της καινοτομίας
Η κάπως ριζοσπαστική επιλογή ένταξης φωτοβολταϊκών σε συμβατικά αυτοκίνητα θα συνοδεύεται και από μια καινοτομία σε ό,τι αφορά την υλοποίηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σύμφωνα με τις συστάσεις, τα πάνελ που θα αναλάβουν να καλύψουν ένα μέρος των ενεργειακών αναγκών συμβατικών αυτοκινήτων θα είναι ημιδιαφανή, λειτουργώντας επί της ουσίας και ως πανοραμικές ηλιοροφές, στοιχείο που αποτελεί πρωτοφανή υλοποίηση στη συγκεκριμένη διαμόρφωση. Σε κάθε περίπτωση, το βάρος των συστάσεων για την τεχνολογία φωτοβολταϊκών οροφών σιλικόνης σε Hyundai και KIA θα αναλάβουν τα plug-in υβριδικά μοντέλα του ομίλου.
Οσο για τα οφέλη, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, τα πάνελ θα μπορούν να καλύψουν 30%-60% των ενεργειακών αναγκών των μπαταριών κατά τη διάρκεια χρήσης μιας ημέρας. Μετά τα plug-in υβριδικά και τα συμβατικά μοντέλα, οι Κορεάτες αναμένεται να εφαρμόσουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία και στις αμιγώς ηλεκτροκίνητες προτάσεις τους, με τη διαφορά ότι σε αυτές θα προσπαθήσουν να καλύψουν όσο το δυνατόν περισσότερες επιφάνειες με φωτοβολταϊκά πάνελ συμβάλλοντας στην τόσο κρίσιμη επαναφόρτιση των μπαταριών, η οποία, κατά αυτόν τον τρόπο, θα συντελείται εν κινήσει, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αυτονομία.