Στο πρώτο τεύχος κάθε νέας χρονιάς σχεδόν επιβάλλεται να ασχοληθούμε με ορισμένα αυτοκίνητα που το καθένα για κάποιον ιδιαίτερο και ταυτόχρονα πολύ συγκεκριμένο λόγο θα μας απασχολήσει τους επόμενους μήνες στην ελληνική αγορά.
Η επιλογή των 14 μοντέλων της «Τάξης του 2019», όπως επιγράφεται το σχετικό θέμα, είναι αντιπροσωπευτική των τάσεων που κυριαρχούν σήμερα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία στα πεδία της αισθητικής, της τεχνολογίας και του lifestyle. H αμιγώς ηλεκτροκίνητη Mercedes EQC είναι το πρώτο δείγμα γραφής των Γερμανών πριν από την ηλεκτρική καταιγίδα που οι ίδιοι θα προκαλέσουν. Στην ίδια κατεύθυνση αλλά αξιοποιώντας για πρώτη φορά plug-in υβριδική τεχνολογία η Opel κάνει με το Grandland X PHEV την απολύτως αυτονόητη εμπορικά κίνηση. Η Honda από την πλευρά της, έστω και καθυστερημένα, δίνει νέα πνοή στο ικανό και εξαιρετικά ευρύχωρο C-RV λανσάροντας την υβριδική εκδοχή του. Μια τεχνολογία που η Toyota παραδίδοντας μαθήματα στους άλλους για δεκαετίες, προτάσσει στην γκάμα τής ολοκαίνουργιας Corolla με τις τρεις νέες εκδόσεις αμαξώματος. Αντίστοιχο τεχνολογικό ύφος διακρίνει και το Lexus UX, το οποίο λόγω μεγέθους μπορεί να πετύχει περισσότερα από ό,τι τα RX και NX μαζί.
Οι Γάλλοι της Renault επαναφέρουν στο προσκήνιο το μεσαίου μεγέθους Kadjar αξιοποιώντας τον νέο κινητήρα βενζίνης των 1,3 λίτρων που ήδη έχουμε δει στο Nissan Qashqai, κίνηση πολλαπλώς χρήσιμη για μια εταιρεία που θέλει να βρει τη δική της θέση στην ανταγωνιστική κατηγορία των SUV. Εκεί που η VW, αν και πρωταγωνιστεί με τα T-Roc και Tiguan, επενδύει πολλά στο ακόμη μικρότερο T-Cross δημιουργώντας πια περισσότερα διλήμματα από εκείνα που υπήρχαν για την επιλογή αυτοκινήτου στην γκάμα της. Αντίθετα δεν υπάρχει πια η παραμικρή αμφισβήτηση για το αν το νέο Q3 μπορεί να εκπροσωπήσει επάξια την Audi σε αυτό το τμήμα της αγοράς, προσπερνώντας κάποιες αγκυλώσεις του παρελθόντος του.
Πλήρης αναστροφή ωστόσο για τον όμιλο VW πραγματοποιείται από το Scala, για το οποίο η Skoda πήρε το πράσινο φως ώστε να δημιουργήσει ένα ευθέως ανταγωνιστικό μοντέλο του Golf επενδύοντας στο design, στα συστήματα υποστήριξης του οδηγού και στις ολοένα και πιο σημαντικές λειτουργίες συνδεσιμότητας. Ανατροπή επίσης και μάλιστα πρώτου μεγέθους συνιστά το νέο ύφος του Peugeot 508 που διαρρηγνύει αισθητικά οποιαδήποτε σχέση με τη συντηρητική γραμμή που χρόνια τώρα ακολουθούν οι κατασκευαστές των «κλασικών» οικογενειακών αυτοκινήτων. Στρατηγική που επέλεξε, σε άλλο ασφαλώς επίπεδο, η νεοφώτιστη DS για το DS3 Crossback που διεκδικεί με έξυπνο τρόπο την ετικέτα του premium προϊόντος. Αυτή που έχουν ήδη κατακτήσει η νέα BMW Σειρά 3 και το επερχόμενο Volvo V60 στην περιπετειώδη Cross Country έκδοσή του. Κλείνοντας, επιστρέφουμε στην ηλεκτροκίνηση και στον παγκόσμιο πρωταθλητή των πωλήσεων του είδους του, το Nissan Leaf, το οποίο χάρη στις αποδοτικότερες μπαταρίες του προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία και περισσότερη ελευθερία. Αυτό δεν είναι άλλωστε το ζητούμενο σήμερα;