Το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου της νεότερης ιστορίας της smart έχει τις φωτογραφίες και τα στοιχεία του αυτοκινήτου που βλέπετε. Ονομάζεται #1 και χρησιμοποιεί τη δίεση στον τίτλο του για να εναρμονίζεται με το πνεύμα μιας εποχής που ελέγχεται ή καθορίζεται από τα κοινωνικά δίκτυα και την απήχησή τους.

Ανήκει στην εμπορικότερη, αυτή την εποχή, κατηγορία των B-SUV με μήκος 4,27 μέτρα και διαθέτει ένα αξιοσημείωτα μεγάλο μεταξόνιο στα 2,75 μέτρα, μια πραγματικότητα που προκαλεί σοκ και δέος για το τι μπορεί να μεταφέρει (σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά fortwo ή forfour του παρελθόντος), για το πόσο εύκολο είναι στην οδήγηση αλλά κυρίως για το πόσο μακριά μπορεί πραγματικά να φτάσει με μία φόρτιση είτε επιλέξετε τις εκδόσεις Pure και Pro με την μπαταρία των 49 kWh είτε τις Pure+, Pro+, Premium, Pulse και Brabus με την μπαταρία των 66 kWh.

Σωστά μετρήσατε, επτά διαφορετικές εκδόσεις διαθέσιμες σε ένα smart δεν υπήρξαν ποτέ στο παρελθόν, όπως βέβαια δεν υπήρξε και αυτή η αυτονομία κίνησης που ξεκινά από τα 310 χλμ. και καταλήγει στα 440 χλμ. με μία φόρτιση, η οποία διαρκεί είτε λιγότερο από 180 λεπτά σε επιτοίχιο φορτιστή εναλλασσόμενου AC ρεύματος 22 kW είτε λιγότερο από 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή συνεχούς DC ρεύματος.

Αυτός ο πλουραλισμός διαμορφώνει ένα εύρος τιμών από 36.950 ευρώ έως 52.330 ευρώ (χωρίς να συνυπολογίζεται οποιαδήποτε μορφή κρατικής επιδότησης), το οποίο προφανώς καθιστά το #1 προσιτό σε διαφορετικές κατηγορίες οπαδών της ηλεκτροκίνησης που αναζητούν ένα μοναδικό στο είδος του μοντέλο.

Όλα νέα

Σας περιγράφω σε τίτλους τα συμπεράσματα του «Autohub» μετά την πρώτη γνωριμία μαζί του επί ισπανικού εδάφους: εκλεπτυσμένο, άνετο, γρήγορο (έως καταιγιστικά γρήγορο με τους δύο ηλεκτροκινητήρες στις τετρακίνητες εκδόσεις Pulse και Brabus), με αυτονομία και ρυθμούς φόρτισης πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας και βέβαια χαριτωμένο. Είναι επίσης το πιο οικονομικό αυτοκίνητο της μάρκας (τουλάχιστον μέχρι να δούμε τι είδους διθέσιο θα είναι το μελλοντικό #2 ως σπονδή στο αρχέτυπο fortwo) και πανίσχυρο για το μέγεθός του αφού εξοπλίζεται με κινητήρες απόδοσης απόδοσης 272 έως 428 ίππους.

Σκεφθείτε ότι απαιτούνται 6,7 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία επιτάχυνσης από στάση (0-100 χλμ./ώρα) στις δικίνητες εκδόσεις και μόλις 4,9 και 3,9 δευτερόλεπτα αντίστοιχα για τις τετρακίνητες εκδόσεις Pulse των 368 ίππων και Brabus των 428 ίππων. Υπάρχουν επίσης κάποια πολύ ενδιαφέροντα εργονομικά «κόλπα» στο εσωτερικό του όπως, για παράδειγμα, το συρόμενο πίσω κάθισμα που αυξάνει την αρχική χωρητικότητα των 370 λίτρων του πορτμπαγκάζ ή η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του κινητού σε θέση που η οθόνη του δεν φαίνεται ώστε να μη σου αποσπά πια την προσοχή.

Στο δε πεδίο του εξοπλισμού ισχύει ανάλογα με την έκδοση ό,τι και στο μεγαλύτερο #3, για το οποίο θα διαβάσετε σε άλλη σελίδα.

Ένα ακόμη άξιο αναφοράς στοιχείο είναι η δυνατότητα έλξης οποιουδήποτε ρυμουλκούμενου (π.χ. σκάφους) με βάρος έως 1.600 κιλά, αριθμός θεωρητικά αναπάντεχος με το μέγεθος του αυτοκινήτου αλλά τελικά απολύτως κατατοπιστικός για τις δυνατότητες που εξασφαλίζει η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται.

Σε αυτή οφείλεται η πολύ οδική συμπεριφορά του, με τα ηλεκτρονικά συστήματα επιτήρησής της να επεμβαίνουν όπου και όταν χρειάζεται – στην Ισπανία δεν χρειάστηκε σχεδόν πουθενά λόγω οδοστρώματος. Με δεδομένο ότι οι παραγγελίες ξεκινούν τις επόμενες εβδομάδες και αυτοκίνητα θα βρίσκονται στα νέα σημεία πώλησης μοντέλων smart το φθινόπωρο θα σας προτείναμε να ζήσετε την εμπειρία ενός test-drive, υποψιασμένοι για τον χρόνο εξοικείωσης που θα χρειαστείτε με το παιχνιδιάρικο σύστημα infotainment που «βγάζει» μέσω της οθόνης των 12,8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα πολλές διαφορετικές δυνατότητες συνδεσιμότητας και επικοινωνίας.

Τι μας έλειψε; Ορισμένοι φυσικοί διακόπτες για συγκεκριμένες λειτουργίες αλλά αυτό για αρκετούς δεν είναι πια μειονέκτημα. Αν μάλιστα στο επόμενο πρόγραμμα επιδοτήσεων «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» τα ποσά διατηρηθούν ή αυξηθούν, τότε ένα smart #1 με λιγότερα από 28.000 ευρώ θα έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον.