Τα πρόσωπα, οι εξελίξεις και οι οδηγικές εμπειρίες μας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό συνυπάρχοντας με τα αυτοκίνητά «μας» καθορίζουν το τελευταίο Autohub του 2024.
MG3 Hybrid+ – Best Supermini
Από όποια πλευρά και αν δει κάποιος τα νέα supermini που κυκλοφόρησαν το 2024 (είτε αναζητώντας μια προσιτή λύση είτε μια υβριδική υλοποίηση), το MG3 Hybrid+ μοιάζει σχεδόν ανίκητο, καθώς διαθέτει συσσωρευμένα πλεονεκτήματα σε συμπαγές μέγεθος.
Το υβριδικό του σύνολο έχει την περισσότερη ηλεκτρική υποβοήθηση από κάθε άλλο, με αποτέλεσμα το βρετανικό μοντέλο να κινείται όπως ένα αμιγώς ηλεκτρικό σε ρυθμούς πόλης με άμεση επιτάχυνση και μηδενικό θόρυβο. Τη στιγμή δε της συμμετοχής του κινητήρα βενζίνης στην οδηγική διαδικασία η συνολική απόδοση των 195 ίππων διαμορφώνει επιδόσεις που υπερβαίνουν εκείνες οποιουδήποτε άλλου μοντέλου στην κατηγορία του, χωρίς πάντως να είναι αυτό το βασικό ζητούμενο.
Καθοριστικό ρόλο στην αγχολυτική εμπειρία οδήγησης διαδραματίζει το αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων με τις σχεδόν ανεπαίσθητες αλλαγές αλλά και την προθυμία να υπηρετήσει την επιθυμία του οδηγού στο βίαιο πάτημα του δεξιού πεντάλ.
Ποιοτικό, καλά εξοπλισμένο (με πίνακα οργάνων 7,0 ιντσών, οθόνη αφής 10,25 ιντσών και τα απαραίτητα συστήματα επιτήρησης της οδικής συμπεριφοράς) και με τιμή πώλησης που διαμορφώνει μια έντιμη πρόταση, το MG3 Hybrid+ είναι ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο (με χώρο αποσκευών από 293 λίτρα) που απαντά στην ανάγκη για οικονομία χρήσης με μέση κατανάλωση από 4,4 λίτρα / 100 χλμ. ενώ ταυτόχρονα παρέχει μικρές δόσεις οδηγικής απόλαυσης, στοιχείο που δεν συναντάς συχνά (σε τέτοια τιμή) στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς.
Alfa Romeo Junior – Best B-SUV
Χωρίς τη συναισθηματική φόρτιση που επέφερε η ελληνική υπογραφή του Αλέξανδρου Λιώκη στη μεγαλύτερη Tonale, η Junior αποδεικνύει τη δέσμευση της Alfa Romeo να επιταχύνει τον εξηλεκτρισμό της και δημιουργεί ένα νέο σημείο εισόδου στο σύμπαν των Alfisti που εκτιμούν περισσότερο από κάθε τι άλλο τα δυναμικά χαρακτηριστικά της.
Με μήκος 4,17 μέτρα, είναι η πρώτη στην ιστορία της μάρκας που διατίθεται και ως αμιγώς ηλεκτρική, με την αισθητική της να αποτελεί ένα μείγμα ρετρό αναφορών σε παλαιότερα μοντέλα και νέων ιδεών που προβάλλονται έντονα αυτή την περίοδο.
Παράδειγμα, η τελευταία εξέλιξη της «υπογραφής» με τα 3+3 φώτα μπροστά και τη φιλοσοφία «Coda Tronca» στο πίσω μέρος, που εξασφαλίζουν την απολύτως διακριτή εμφάνιση του μοντέλου. Στον θάλαμο επιβατών με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Cannocchiale 10,25 ιντσών και την οθόνη 10,1 ιντσών για το infotainment η σπορ διάθεση είναι εμφανής παντού, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 415 λίτρα.
Στο τεχνολογικό πεδίο η γκάμα της Junior περιλαμβάνει την υβριδική έκδοση Ibrida, απόδοσης 136 ίππων, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, την ηλεκτρική έκδοση Elettrica με 156 ίππους και την κορυφαία Veloce των 280 ίππων.
Σε αυτήν ξεχωρίζουν το χαμηλό για αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο βάρος των 1.590 κιλών, αλλά και η πρώτη εφαρμογή μπλοκέ εμπρός διαφορικού Torsen 4ης γενιάς σε ηλεκτρικό μοντέλο για την ιδανική κατανομή της ροπής και την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε κάθε στροφή. Alfa Romeo γαρ!
Lexus LBX – Best Premium Compact SUV
Τη στιγμή που η Lexus αποφάσισε να ασχοληθεί με τη βάση της γκάμας της προσθέτοντας σε αυτή το LBX άνοιξε την πόρτα σε μια αγορά χιλιάδων δυνητικών αγοραστών στην Ευρώπη και αλλού που δεν «έφταναν» τιμολογιακά τα μεγαλύτερα μοντέλα της αλλά ήθελαν την premium αύρα της μάρκας.
Ανεπιτήδευτα πολυτελές και με πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, το LBX τραβά τα βλέμματα όσο αβίαστα αποδίδει το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό του σύστημα, με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων να συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα των 94 ίππων και ένα αυτόματο e-CVT κιβώτιο.
Το κυρίαρχο αριθμητικό μέγεθος εδώ είναι αυτό των 185 Nm ροπής και δευτερευόντως οι 136 ίπποι που τελικά επαρκούν λόγω του τρόπου διαχείρισης της ενέργειας στο πλήρως υβριδικό σύστημα για να επιτευχθεί επιτάχυνση από στάση σε 9,2 δευτερόλεπτα αλλά κυρίως κατανάλωση κάτω από τα 5,0 λίτρα / 100 χλμ. Οδηγώντας το θα εκπλαγείτε ευχάριστα από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και θα συνειδητοποιήσετε ότι το LBX λατρεύει το τακτ στην αντιμετώπισή του, αποδίδοντας εξαιρετικά αν οι αντιδράσεις σας είναι προοδευτικές και όχι απότομες.
Εκμεταλλευόμενο τον ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρία 1 kWh θα σας εξασφαλίσει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και θα σας ανταμείψει χωρίς αστερίσκους με περισσότερα «δωρεάν» χιλιόμετρα οδηγώντας σε σταθερό ρυθμό.
Όσο για το εσωτερικό του, τα υλικά θυμίζουν «sur mesure» υλοποίηση με φυσικούς διακόπτες που πλαισιώνουν την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη πολυμέσων των 9,8 ιντσών, παραδόξως μικρότερη από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών.
BMW Σειρά 1 – Best Premium Hatchback
Πιστή στη λογική που η ίδια εδραίωσε με τίτλο «Αυτοκίνητα για να οδηγείς και όχι απλώς για να μετακινείσαι», η BMW έφερε το 2024 το καλύτερο premium hatchback της ευρωπαϊκής αγοράς, αποκαλύπτοντας τη Σειρά 1.
Υπηρετώντας με απόλυτα διαισθητικό τρόπο τη σχέση που πρέπει να έχει ο οδηγός με τον δρόμο το τρίπτυχο «κινητήρας – κιβώτιο ταχυτήτων – σύστημα διεύθυνσης» συνθέτει μια δήλωση υπεροχής με εθιστικές ιδιότητες ακόμη και στην περίπτωση της BMW 120 με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης του 1,5 λίτρων και την ήπια υβριδική υποβοήθηση των 48V.
Στο σύνολό τους οι 170 ίπποι είναι διαθέσιμοι ανά πάσα στιγμή δημιουργώντας στην πράξη την αίσθηση ότι είναι περισσότεροι, απόδειξη της εξαιρετικά καλής λειτουργίας του επτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που αν και συνδυάζεται με paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές δεν απαιτεί τη συμμετοχή του οδηγού αν ο ίδιος δεν το επιδιώξει.
Η σχέση του τελευταίου με τον δρόμο περνά μέσα από το καταπληκτικό σε αφή και αίσθηση τιμόνι ενώ στη δική μας εμπειρία οδήγησης το σπορ πακέτο M και η προαιρετική προσαρμοζόμενη ανάρτηση έκαναν τα πάντα πιο γοητευτικά θυμίζοντας πραγματικές M υλοποιήσεις, σε μικρολεπτομέρειες ασφαλώς.
Τα 7,8 δευτερόλεπτα επιτάχυνσης από στάση και η μέγιστη ταχύτητα των 226 χλμ./ώρα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο με εκπομπές CO2 135 γρ./χλμ. είναι απλώς το κερασάκι στη γερμανική τούρτα που είναι σήμερα πιο φρέσκια από ποτέ.
smart #3 – Best EV Compact SUV
Η αλλαγή προσανατολισμού της smart επέφερε μεταξύ άλλων μια έκπληξη πρώτου μεγέθους που κινείται μεταξύ mainstream και εναλλακτικού στο πεδίο της σχεδίασης, με την αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία να καθορίζει τον ζωτικό χώρο του #3.
Αν και το αμάξωμα των 4,40 μέτρων με πλάτος 1,84 και ύψος 1,55 μέτρα δεν προϊδεάζει για την πρακτικότητα που κρύβει, δικαιώνει τον χαρακτηρισμό «coupe SUV» με ρέουσες γραμμές, χωρίς ακμές, με λεπτά φωτιστικά σώματα και αρκετές καμπύλες επιφάνειες. Ανάλογα με το smart #3 που θα «συναντήσετε» στον δρόμο, θα αντιληφθείτε ένα πιο πολυτελές ή πιο αθλητικό ύφος, σε κάθε μία από τις διαφορετικές εκδόσεις απόδοσης και εξοπλισμού.
Aπό τον έναν ηλεκτροκινητήρα των 200 kW, απόδοσης 272 ίππων, που μεταφέρονται στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης, μέχρι τις τετρακίνητες εκδόσεις των 368 και 428 ίππων αντίστοιχα και αυτονομία κίνησης που κυμαίνεται από τα 325 έως τα 455 χλμ. με μια φόρτιση, που μπορεί να διαρκέσει από 30 λεπτά της ώρας έως 5,5 ώρες, ανάλογα με τη διαθέσιμη παροχή ρεύματος, το #3 είναι διασκεδαστικό στον δρόμο, χωρίς καν να χρειάζεται να επιλέξετε την κορυφαία έκδοση Brabus, η οποία πέρα από το βάρος του ονόματός της διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε κάθε επίπεδο.
τα highlights του μοντέλου περιλαμβάνεται και το πιο «παιχνιδιάρικο» σύστημα infotainment που θα βρείτε αυτή την εποχή σε αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως κατασκευαστή ή προέλευσης.
KIA EV3 – Best EV B-SUV
Σε μια μεταβατική εποχή για την κορεατική φίρμα (KIA) που αναπτύσσει με γοργούς ρυθμούς το σχέδιο εξηλεκτρισμού της, το EV3 τοποθετείται εξαιρετικά στο άνω άκρο της κατηγορίας των B-SUV εκδημοκρατίζοντας σε κάθε επίπεδο την τεχνογνωσία του ομίλου που το παράγει.
Βασισμένο σε ηλεκτρική αρχιτεκτονική 400V για λόγους συγκράτησης του κόστους, εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW, απόδοσης 204 ίππων, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση σε 7,7 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Αυτή είναι σήμερα η μοναδική επιλογή ισχύος τόσο στην έκδοση εξοπλισμού Earth με την μπαταρία Standard Range των 58,3 kWh (και μέγιστη αυτονομία 436 χλμ.) όσο και στις εκδόσεις Earth και GT-Line με την μπαταρία Long Range των 81,4 kWh (με αυτονομία 605 χλμ.).
Οδηγώντας το θα διαπιστώσετε τον κορυφαίο τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τον γρίφο της αποδοτικότητας που συνήθως απασχολεί τους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων ενώ σε δεύτερο αλλά κρίσιμο πλάνο θα δείτε τι σημαίνει η δυνατότητα φόρτισης εξωτερικών συσκευών (V2L), επιστροφής ενέργειας στο σπίτι (V2H) ή στο κτίριο (V2B) και στο δίκτυο ηλεκτροδότησης (V2G).
Παράλληλα με μεταξόνιο 2,68 μέτρα, το πενταθέσιο λιτό εσωτερικό με το επίπεδο δάπεδο και πορτμπαγκάζ από 460 λίτρα, εξασφαλίζει μεγαλύτερους από τις εξωτερικές διαστάσεις του εσωτερικούς χώρους, με την τριπλή διαιρούμενη, πανοραμική οθόνη στο ταμπλό και τις επιφάνειες αφής για τον χειρισμό συγκεκριμένων λειτουργιών κάτω από αυτές να βελτιώνουν θεαματικά την εργονομία.
Skoda Kodiaq – Best Large Family SUV
Το μεγαλύτερο SUV της Skoda με θερμικό κινητήρα (αλλά και Plug-in υβριδικό σύνολο) αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για το πώς πρέπει να φτιάξεις τον διάδοχο ενός best-seller όπως το προηγούμενο Kodiaq, που ακόμη και στο τέλος της καριέρας του τα κατάφερνε εξαιρετικά απέναντι στους ανταγωνιστές του.
Στη νεότερη εκδοχή του λοιπόν είναι μεγαλύτερο, πρακτικότερο, πιο άνετο και καλύτερα εξοπλισμένο, όπως θα όφειλε άλλωστε η ναυαρχίδα μιας μάρκας που καλπάζει προς το μέλλον κερδίζοντας με το σπαθί της τα κεκτημένα της. Κάπως έτσι, για τους περισσότερους υποψήφιους αγοραστές του το νέο Kodiaq συνιστά ένα άλμα σε όλα, ενώ για κάποιους άλλους δεν αποτελεί κανενός είδους συμβιβασμό ήδη από τη «βασική» έκδοση με τους 150 ίππους και ήπια υβριδική (mild hybrid) τεχνολογία.
Με turbo μεταβλητής γεωμετρίας αλλά και σύστημα απενεργοποίησης των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους για οικονομία καυσίμου, το μοτέρ των 1.498 κ.εκ. συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων διαθέτοντας πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Eco, Comfort, Normal, Sport και Individual), τα οποία παραμετροποιούν ανάγκες αλλά πρωτίστως επιθυμίες ρυθμού κίνησης.
Σημειώστε επίσης ότι οδηγώντας το μοντέλο από την Τσεχία (που διατίθεται επίσης στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις 2.0 TDI DSG7 των 150 ίππων και 2.0 TDI DSG7 4×4 με 193 ίππους αλλά και στην Plug-in υβριδική iV PHEV DSG των 204 ίππων) θα αντιληφθείτε τη σημασία ενός All Around Player που μπορεί να κάνει πολλά εκπέμποντας σεβασμό είτε ως πενταθέσιο είτε ως επταθέσιο με χώρο αποσκευών από 340 έως 2.035 λίτρα.
Peugeot E-3008 – Best EV Family SUV
Χωρίς καμία διάθεση υποβάθμισης των άλλων εξηλεκτρισμένων εκδόσεων του γαλλικού C-SUV (του 3008 HYBRID με υβριδικό σύστημα 48V απόδοσης 136 ίππων ή, ακόμη καλύτερα, του 3008 Plug-in Hybrid με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και συνδυαστική ισχύ 195 ίππους) το κορυφαίο 3008 είναι το αμιγώς ηλεκτρικό E-3008 που αξιοποιεί τη νέα πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis, η οποία σχεδιάστηκε για να προσφέρει την καλύτερη ηλεκτρική απόδοση στην κατηγορία με αυτονομία έως 680 χλμ., μειωμένο χρόνο φόρτισης (10 λεπτά της ώρας για 100 χλμ.) και έναν πλουραλισμό εκδόσεων απόδοσης (Ε-3008 210 ίππων με μπαταρία 73 kWh και αυτονομία 527 χλμ., Ε-3008 Dual Motor AWD 320 ίππων, Ε-3008 Long Range 230 ίππων με μπαταρία 98 kWh και μέγιστη αυτονομία 680 χλμ.).
Αντιλαμβάνεστε έτσι ότι δεν υπάρχει απαίτηση που να μην ικανοποιείται από τη συγκεκριμένη επιλογή η οποία επιπρόσθετα διαθέτει ανάλογα με το εξοπλιστικό επίπεδο εσωτερικές επενδύσεις με συνδυασμό δέρματος-υφάσματος, δυνατότητα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, προβολείς και φώτα LED, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, Panoramic i-Cockpit με αιωρούμενη κυρτή οθόνη 21 ιντσών, επαγωγικό φορτιστή smartphone, σύστημα πληροφόρησης Peugeot i-Connect, και πλήκτρα i-Toggles με δυνατότητα εξατομίκευσης αλλά και δίχρωμο αμάξωμα με μαύρη οροφή και εσωτερικές επενδύσεις από Alcantara, ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, προβολείς Pixel LED, μπροστινούς αισθητήρες στάθμευσης, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα χώρου αποσκευών ακόμη και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι.
Porsche Macan Electric – Best EV Premium SUV
«Πόσο Porsche είναι μια Porsche που κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια;». Η άλλοτε εύλογη ερώτηση έχει απαντηθεί εδώ και χρόνια όταν οι Γερμανοί έφεραν την Taycan στο προσκήνιο πείθοντας «εχθρούς και φίλους» ότι το γενετικό υλικό της μάρκας δεν διαβρώνεται.
Εξελίσσεται ωστόσο με ρυθμό ανάλογο των τεχνολογικών δυνατοτήτων της που απέφεραν τις τέσσερις διαφορετικές υφιστάμενες εκδόσεις της Macan με τα διακριτικά Electric, 4 Electric, 4S Electric και Turbo Electric.
Με απόδοση 360, 408, 516 και 639 ίππους, αυτονομία κίνησης 512-831 χλμ. (ανάλογα με την έκδοση και το περιβάλλον κίνησης), επιλογή μεταξύ «απλής» ανάρτησης ή αερανάρτησης και off-road χαρακτηριστικά κίνησης λόγω των γωνιών προσέγγισης και διαφυγής, η Macan δεν έχει «προτιμήσεις» για το πεδίο που θα κινηθεί, αλλά στην άσφαλτο λόγω επιφάνειας είναι ένα άλλο αυτοκίνητο.
Ξεκάθαρα σπορ αλλά και πολυδιάστατη, περνά στην κατηγορία των μεσαίων premium SUV την εμμονή του κατασκευαστή της με το κυνήγι των επιδόσεων καθώς στην κορυφαία της έκδοση χρειάζεται μόλις 3,3 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία επιτάχυνσης από στάση (0-100 χλμ./ώρα). Θα την αποκτήσει κάποιος για αυτό; Σίγουρα όχι, αλλά η πάλαι ποτέ μηχανολογική αριστεία βρίσκεται τώρα σε άλλο – ηλεκτρικό – επίπεδο με τον μπάσο τεχνητό ήχο που παράγεται να «πορώνει» τον οδηγό της σε βαθμό εθισμού.
Ακόμη και όταν αποφασίσετε πάντως να απενεργοποιήσετε τον ήχο, η αίσθηση στις στροφές με καλή άσφαλτο είναι ανυπέρβλητη, ενώ η πίεση που θα αισθανθείτε πάνω στο κάθισμα από την αδιάκοπη επιτάχυνση είναι απλώς… Porsche.
Nissan Qashqai – Best Family SUV
Αν και οι προηγούμενες αποδόσεις δεν εγγυώνται τις μελλοντικές, το Qashqai στις διαφορετικές γενιές του ήταν πάντα το «σκληρό χαρτί» στο χρηματιστήριο των C-SUV, κάτι που ισχύει απολύτως και στη νεότερη γενιά του.
Μη σας ξεγελά η οικεία αισθητική του. Υπάρχουν πολλά στοιχεία που το καθιστούν σημαντικά διαφορετικό (όπως η γρίλια της μάσκας με τα μαύρα γυαλιστερά τρισδιάστατα στοιχεία που αντανακλούν το φως και πλαισιώνονται από τα φώτα ημέρας ή τα διάφανα πίσω φώτα που δεν κρύβουν τα εσωτερικά στοιχεία τους), ωστόσο το άλμα βρίσκεται στο εσωτερικό του, καθώς τα υλικά με βιώσιμη ταυτότητα και αναβαθμισμένη ποιότητα συνδυάζονται με τη σουίτα της Google και το ψηφιακό οικοσύστημα.
Στο πεδίο της ευρυχωρίας το Qashqai δεν υπήρξε ποτέ αντικείμενο κριτικής, με 479-505 λίτρα διαθέσιμα στον χώρο αποσκευών και επαρκέστατους χώρους στο πίσω κάθισμα.
Στα highlights του περιλαμβάνεται επίσης (ή κυρίως) η αυτο-φορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία. Οι τροχοί κινούνται πάντα απευθείας από τον ηλεκτροκινητήρα των 140 kW που τροφοδοτείται από τον κινητήρα βενζίνης του 1,5 λίτρου, στοιχείο που εξασφαλίζει άμεση, υψηλή ροπή, γραμμική απόκριση και μια απολύτως ηλεκτρική εμπειρία με τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία «B» στον επιλογέα ταχυτήτων για υψηλότερα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Αυτονόητα λοιπόν η συγκεκριμένη τεχνολογία e-Power εξοπλίζει την κορυφαία έκδοση του μοντέλου αφήνοντας χαμηλότερα τις ήπια υβριδικές εκδόσεις των 12V, ισχύος 140 και 158 ίππων, με την τελευταία να διατίθεται και ως τετρακίνητη με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Toyota Prius PHEV – Best PHEV Family Car
Συνώνυμο με την υβριδική τεχνολογία ως το πρώτο δείγμα γραφής της Toyota στο συγκεκριμένο πεδίο, το Prius «άλλαξε πίστα» περνώντας στην Plug-in υβριδική νεότερη γενιά του, με την αλήθεια των αριθμών να είναι πραγματικά αμείλικτη.
Τα 72 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, η 50% μεγαλύτερη μπαταρία από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου (στις 13,6 kWh πλέον), τα μόλις 0,7 λίτρα/100 χλμ. θεωρητική κατανάλωση καυσίμου στον συνδυασμένο κύκλο χρήσης (ή από 13,3 kWh/100 χλμ.), οι 223 ίπποι από τη συνύπαρξη του κινητήρα βενζίνης 2,0 λίτρων με τον ηλεκτροκινητήρα, η κίνηση στους δύο τροχούς μέσω αυτόματου e-CVT κιβωτίου ταχυτήτων και οι τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις διαμορφώνουν ένα πολύ πειστικό κράμα ιδιοτήτων με την ισχύ – και την εγγύηση – του ονόματος Toyota.
Αν όλα αυτά σάς φαίνονται αναμενόμενα (όπως και σε μας στο Autohub), εκείνο που πραγματικά ήταν πέρα από τις προσδοκίες μας αφορά τη «fun to drive» προσέγγιση σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο το οποίο σχεδιαστικά εναρμονίζεται – αν δεν ξεπερνά – σε τόλμη τη σύγχρονη στρατηγική τής μάρκας.
Για το τέλος κρατήστε την υποδειγματική ποιότητα συναρμογής των υλικών του και την «ανοιχτή» αρχιτεκτονική του εσωτερικού του με το μικρότερο συγκριτικά τιμόνι και την υπερ-πληρότητα των ενδείξεων για τον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού συστήματος αλλά και για τα συστήματα αποτροπής συγκρούσεων της σουίτας Toyota Safety Sense.
Audi SQ6 e-tron – Best EV Performance SUV
Το αμιγώς ηλεκτρικό Q6 e-tron είναι ένα ακόμη Audi στο οποίο δεν είναι απαραίτητο να επιλέξει κάποιος την κορυφαία έκδοση, ωστόσο εμείς στο Autohub δεν θα σας αποθαρρύνουμε αν βάλετε στο τραπέζι το SQ6 e-tron ως το ταχύτερο και ισχυρότερο μέχρι την εμφάνιση του RS Q6 e-tron στην «κλασική» SUV ή την coupe Sportback μορφή του.
Με ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V που εξασφαλίζει δυνατότητα ταχυφόρτισης σε παροχές συνεχούς DC ρεύματος έως 270 kW και μπαταρία ιόντων λιθίου 100 kWh για αυτονομία κίνησης έως 598 χλμ. το clean-cut γερμανικό SUV είναι ικανότατο παντού.
Με τη δύναμη της τεχνολογίας και μια πλειάδα χαρακτηριστικών που χρειάζονται εκατοντάδες λέξεις για να περιγραφούν αλλά κάνουν απλούστερη, ασφαλέστερη, διασυνδεδεμένη και σίγουρα πιο «έγχρωμη» τη ζωή μας στον δρόμο (με πανοραμικές οθόνες, head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, ηχοσύστημα επιπέδου Μεγάρου Μουσικής – με τρισδιάστατο ήχο και ηχεία ακόμα και στα προσκέφαλα – και προγράμματα οδήγησης που συνδυάζονται με την ηλεκτρική τετρακίνηση Quattro) το SQ6 e-tron, ανεξαρτήτως μορφής αμαξώματος, συστήνεται με την απόδοση των 490 ίππων, την επιτάχυνση από στάση σε 4,3 δευτερόλεπτα και την πλήρη συνείδηση ότι, ενώ είναι ένα SUV υψηλών επιδόσεων από έναν premium κατασκευαστή, δεν προκαλεί «θόρυβο» με την παρουσία του αλλά την επιβάλλει.
Hyundai Ioniq 5 N – Best EV Performance Car
Αν πιστεύετε ότι δεν μπορούμε να διασκεδάσουμε οδηγικά ενώ «σώζουμε» τον πλανήτη, ήρθε η ώρα να το ξανασκεφτείτε.
Εμείς στο Autohub βιώσαμε μια ξεχωριστή εμπειρία στην Ελλάδα και στη Βρετανία οδηγώντας το αμιγώς ηλεκτρικό Ioniq 5 N, «παιδί» του τμήματος υψηλών επιδόσεων της Hyundai και μοντέλο αναφοράς για εκείνους που θέλουν και μπορούν να οδηγούν ένα αυτοκίνητο 650 ίππων με ηλεκτρική τετρακίνηση σε καθημερινές αστικές και άλλες διαδρομές. Το μυστικό εδώ δεν κρύβεται στην ισχύ αλλά στην τεχνολογία που μετατρέπει ένα ικανό οικογενειακό crossover σε ελιξίριο νεότητας.
Σε μια οδηγική μηχανή μηδενικών εκπομπών ρύπων που προσομοιώνει τον ήχο ενός θερμικού κινητήρα δίνοντας ταυτόχρονα στον οδηγό του την αίσθηση των αλλαγών ενός «συμβατικού» χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων.
Με μπαταρία 84 kWh, αυτονομία που προσεγγίζει τα 450 χλμ., τεχνολογία φόρτισης που μπορεί να προσθέσει αυτονομία 273 χλμ. σε 15 λεπτά της ώρας αλλά και χώρο αποσκευών από 527 λίτρα, το Ioniq 5 N είναι ένα πολυτάλαντο rally car με διόλου προκλητική εμφάνιση, ένας κινητός καμβάς καινοτομίας με ονομασία προέλευσης που χρόνο με τον χρόνο γράφει ιστορία. Χάρη και στις διαφορετικές ρυθμίσεις για την ταχύτερη εκκίνησή του από στάση ελέγχοντας τη ροπή του κινητήρα (N Launch Control), τη βελτιστοποίηση της θερμοκρασίας στις κυψέλες της μπαταρίας (N Battery Preconditioning), την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, το ενισχυμένο σύστημα αναγεννητικής πέδησης και τη μέγιστη αξιοποίηση της ενέργειας προς όφελος των επιδόσεων (N Race), αυτό το Ioniq 5 φέρνει το μέλλον στο παρόν.
Mercedes CLE Cabrio – Best Cabrio
Η ένσταση είναι περίπου αναμενόμενη αλλά διόλου λογική. Κανένα «best of» αφιέρωμα δεν μπορεί να αγνοήσει ένα πραγματικά καλό αυτοκίνητο ακόμη και αν αυτό ανήκει πλέον σε μια μη εμπορική κατηγορία.
Ευτυχώς για την εξέλιξη της αυτοκίνησης η Mercedes επιμένει να κατασκευάζει cabrio μοντέλα όπως η νέα CLE, η οποία ως μοναδική διάδοχος των προηγούμενων C-Class Cabrio και E-Class Cabrio αποτελεί τη χρυσή τομή στα πεδία της τεχνολογίας, της οδικής συμπεριφοράς και του design.
Η επιλογή μιας hi-tech «μαλακής» οροφής με υποδειγματική ηχομόνωση και ηλεκτρικό τρόπο λειτουργίας αντί μιας ανοιγόμενης «σκληρής» οροφής τριών τμημάτων προσθέτει στυλ, αφαιρεί βάρος, διαγράφει τις πιθανότητες σημαντικών τριγμών στο πέρασμα του χρόνου και παραπέμπει στα μοντέλα της μάρκας που πρωταγωνιστούν στο μουσείο της. Αψεγάδιαστη αισθητικά, με μήκος 4,85 και μεταξόνιο 2,865 μέτρα, ορίζει με τις αναλογίες της τα Cabrio 2+2 θέσεων, εκπλήσσοντας με την εργονομία της στο οδηγοκεντρικό εσωτερικό, στο οποίο ξεχωρίζουν οι οθόνες 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 11,9 ιντσών για το αναβαθμισμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX.
Λόγω πλαισίου και πρόσθετων ενισχύσεων σε αυτό μπορεί να ανταποκριθεί ακόμη και στην αχρείαστη, έως περιττή, οδηγική πίεση, με τους κινητήρες πετρελαίου 197 ίππων και βενζίνης απόδοσης 204, 258 και 381 ίππων με ή χωρίς τετρακίνηση 4MATIC, πάντα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, να δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ένα dream car παντός καιρού.