Smart: Πώς επανασυστήνεται στην Ελλάδα – Τα δύο «statement» μοντέλα

Η τοποθέτηση των νέων smart #1 και #3 σε φυσικά σημεία πώλησης στη χώρα μας σηματοδοτεί το επόμενο βήμα της πορείας προς την επανατοποθέτηση της δημοφιλούς μάρκας.

Mετά την πανελλήνια πρεμιέρα τους στην εκδήλωση «MotorOne Electric Days» που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο στον Πειραιά, αλλά και την πρόσφατη εμφάνισή τους στην έκθεση «Auto Athina 2024», τα smart #1 και #3 βρίσκονται πλέον στα δύο πρώτα φυσικά σημεία πώλησης των επίσημων εμπορικών αντιπροσώπων της smart στην Ελλάδα (στο κατάστημα της εταιρείας Α. Ισμαήλος στη Γλυφάδα και σε αυτό της Λάμδα Star στο Μοσχάτο).

Τα πρώτα δείγματα γραφής του νέου προσανατολισμού της εταιρείας μοιράζονται διακρίσεις όπως αυτή των βραβείων design «reddot» για τη δουλειά του Gordon Wagener, επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes, αλλά και την αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία που αξιοποιείται σε αυτά ενώ και τα δύο έχουν αποσπάσει την κορυφαία βαθμολογία των πέντε αστέρων στις δοκιμές ασφάλειας του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP.

Τοποθετημένα στις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς, το #1 στα B-SUV και το #3 στα C-SUV, τα δύο αυτοκίνητα είναι ετοιμοπαράδοτα και διαθέσιμα για test-drive, με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν ήδη πραγματοποιηθεί.

Το μέγεθος μετράει

Αν και οι εμφανείς διαφορές τους εντοπίζονται στις διαστάσεις και στο κοινό που απευθύνονται, τα #1 και #3 έχουν παρόμοια αισθητική και τεχνολογική αφετηρία, γεγονός που δίνει απαντήσεις σε πιθανά διλήμματα. Στο smart #1 τα 4,27 μέτρα του μήκους του υποδηλώνουν την αστική του ταυτότητα, με στοιχεία όπως οι κρυφές ηλεκτρικές χειρολαβές στις πόρτες, τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο και η μεγάλη ηλιοροφή να παραπέμπουν σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Σε αυτή την κατεύθυνση το μεταξόνιο των 2,75 μέτρων προσφέρει ευρυχωρία σε κάθε σημείο του θαλάμου επιβατών, στον οποίο κυριαρχούν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων full HD LCD 9,2 ιντσών, το head-up display των 10 ιντσών και η κεντρική οθόνη των 12,8 ιντσών που αποτελεί το επίκεντρο των συστημάτων συνδεσιμότητας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με ταυτόχρονη απεικόνιση όσων καταγράφει γύρω από το αυτοκίνητο η κάμερα 360 μοιρών.

Η αυτονομία

Με μπαταρίες 49 kWh και 66 kWh, χρόνους φόρτισης από περίπου 30 λεπτά της ώρας σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC έως 180 λεπτά σε επιτοίχιο φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος AC και αυτονομία κίνησης με μία φόρτιση έως 440 χλμ., το smart #1 διατίθεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις απόδοσης 272-428 ίππων και σε δέκα διαφορετικά εξοπλιστικά επίπεδα με τιμή εκκίνησης 36.950 ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται οποιαδήποτε μορφή επιδότησης μέσω του προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 3». Εξίσου πλουραλιστική είναι και η προσέγγιση της smart στο μεγαλύτερο δικίνητο ή τετρακίνητο #3 όπου το μήκος των 4,40 μέτρων και η εναλλακτική coupe σχεδίαση δημιουργούν νέα δεδομένα στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών C-SUV.

H αυξημένη ως προς το #1 αυτονομία κίνησης κυμαίνεται από 325 έως 455 χλμ. με τις μπαταρίες των 49 kWh και 66 kWh, η φόρτιση των οποίων διαρκεί από σχεδόν 30 λεπτά της ώρας σε ταχυφορτιστή DC (από το 10% έως το 80% της χωρητικότητάς τους) έως περίπου 3 ώρες σε επιτοίχιο φορτιστή 22 kW. Εδώ τα διαθέσιμα εξοπλιστικά πακέτα είναι οκτώ και η τιμή εκκίνησης 40.900 ευρώ χωρίς να συνυπολογίζονται τα οφέλη του προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 3».

Αυτονόητα όμως περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό τα συστήματα ασφάλειας και αποφυγής συγκρούσεων αλλά και λειτουργία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2+, εμπνευσμένη από τη Mercedes-Benz, με πέντε ραντάρ και μία κάμερα.

Παράλληλα ως «έξυπνα» αυτοκίνητα, τόσο το #1 όσο και το #3 διαθέτουν τεχνητή νοημοσύνη ώστε οι εφαρμογές να μαθαίνουν και να βελτιώνονται για να καλύπτουν τις επιθυμίες και τις ανάγκες του οδηγού, με διαφορετικά άβαταρ (αλεπού για το #1 και τσίτα για το #3) στο καθένα από αυτά και φωνητικό βοηθό που ενεργοποιείται με την εντολή «hello smart».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.