l Οποιες και αν είναι οι προσδοκίες όσων πιστεύουν στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα υπό τις παρούσες συνθήκες, η ίδια η πραγματικότητα δίνει απαντήσεις. Δεν μπορείς να αγνοήσεις, για παράδειγμα, το γεγονός ότι στο πλαίσιο της δράσης ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ σχεδόν το 80% των αιτήσεων για επιδότηση αφορούσαν τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Το ποσοστό είναι εντυπωσιακό και διαγράφει στην πράξη τους ισχυρισμούς εκείνων που θεώρησαν ότι τα κίνητρα αφορούν κάποια ελίτ και όχι τον μέσο Ελληνα. Αν μάλιστα δείτε ποιοι είναι τελικά οι όροι απόκτησης ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου μέσου κόστους, θα βρεθείτε μπροστά σε προγράμματα χρηματοδότησης και μηνιαίες δόσεις που ανταγωνίζονται ευθέως – αν δεν είναι χαμηλότερες από – εκείνες για την αγορά ενός ακριβού smartphone (από αυτά που έχουν τεράστια απήχηση στη χώρα μας).
l Η δράση βέβαια έχει τις αδυναμίες της ή αν προτιμάτε τις παιδικές της ασθένειες, ωστόσο φαίνεται να αποδίδει ως προς τη διασπορά των επιδοτήσεων που έχει εξαρχής επιδιωχθεί. Μένει να δούμε σε ποιον βαθμό το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ιδιωτικά και εταιρικά – θα δικαιώσει τις επιλογές των αρμοδίων οι οποίοι με τις εξαιρέσεις που επέβαλαν (για παράδειγμα, οι ιδιώτες επιδοτούνται μόνο για την απόκτηση αμιγώς ηλεκτρικού και όχι plug-in υβριδικού οχήματος) δημιουργούν μια στρέβλωση από εκείνες που συνήθως ξορκίζουν.
l Γράφοντας για ηλεκτρικά οχήματα, αξίζει να ρίξετε μια ματιά στην είδηση της τελευταίας στιγμής που βρίσκεται αριστερά από αυτό το κείμενο. Το Enyaq iV, που είχαμε την ευκαιρία ως Autohub να οδηγήσουμε σε μορφή πρωτοτύπου στις αρχές του 2020 στην Ιρλανδία, είναι πλέον γεγονός, και μάλιστα πρωτόγνωρο για τον όμιλο VW, στον οποίο ανήκει η Skoda. Ποτέ στο παρελθόν αυτοκίνητο της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είχε καταφέρει να «παρακάμψει» την ανώτερη ιεραρχία των VW και Audi, παρέχοντας στους υποψήφιους αγοραστές του περισσότερες επιλογές από ό,τι εκείνες. Το Enyaq iV είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο του ομίλου το οποίο θα διατίθεται σε πέντε διαφορετικές εκδόσεις ισχύος, από 148 έως 306 ίππους. «Λεπτομέρειες…» ίσως σκεφτεί κάποιος, αλλά αν δούμε πίσω από αυτές, συνυπολογίζοντας τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις μας, το SUV μέγεθος του μοντέλου, την τιμολογιακή πολιτική της Skoda και τα ποιοτικά άλματα που έχουν γίνει από τους Τσέχους, τότε βρισκόμαστε μπροστά στο Colpo Grosso της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας το 2020 στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος